پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

سئو چیست و عوامل موثر در رشد آن

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
سئو چیست و عوامل موثر در رشد آن
۱ ماه پیش
پیشرفت در سئو مساوی است با پیشرفت در کسب و کار، با خواندن این مقاله به پیشرفت سئو وب‌سایت خود کمک می‌کنید و با کسب رتبه در گوگل در کسب و کارتان پیشرفت می‌کنید.

اخیرا با پیشرفت تکنولوژی، استفاده از تلفن‌های همراه افزایش‌یافته و مردم اکثر کار‌های خود را با تلفن همراه انجام می‌دهند، کاربران برای خرید و دریافت اطلاعات در مورد محصولی خاص، اولین گزینه‌ای که به ذهنشان می‌رسد سرچ در گوگل است و خیلی وقت‌ها فقط چند وب‌سایت اول صفحه اول گوگل را مطالعه می‌کنند، یعنی اگر وب‌سایت شما رتبه خوبی در گوگل نداشته باشد ممکن است هیچ موقع دیده نشود، سایتی که رتبه بالایی دارد قطعا سئوی بالایی هم دارد.

#سئو چیست؟

کلمه سئو یا SEO مخفف عبارت Search Engine Optimization به معنی بهینه‌سازی برای موتور‌های جستجو است، در واقع سئو، مجموع تمام کار‌ها و فعالیت‌هایی است که برای بهینه‌کردن وب‌سایت خود انجام می‌دهیم، اگر یک وب‌سایت، SEO خوبی داشته باشد راحت‌تر به صفحات اول گوگل منتقل می‌شود و بازدیدکنندگان بیشتری پیدا می‌کند، هرچقدر بازدیدکنندگان یک وب‌سایت افزایش پیدا کند، باعث پیشرفت بیشتر SEO می‌شود و درنهایت افراد بیشتری با محصولات شما آشنا می‌شوند و فروشتان بالا می‌رود.

سرچ گوگل یک ابزار خوب برای کمک در رشد سئو


سئو بخش‌های مختلفی دارد که با رعایت همه آن‌ها در کنار هم می‌توانید وب‌سایتی بهینه، برای موتور‌های جستجو داشته باشید و روزبه‌روز بازدیدکنندگان و مشتریان خود را افزایش دهید، SEO دارای سه بخش سئو درونی، سئو بیرونی و سئو تکنیکال است که در ادامه توضیحاتی در مورد آن‌ها ارائه می‌دهیم.

#دلایل اهمیت SEO

  • افزایش تعداد بازدید وب‌سایت

  • افزایش مشتریان

  • شناخته‌شدن برند

  • امکان رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل

  • افزایش اعتبار برند و وب‌سایت



پیشرفت سئو باعث پیشرفت کسب و کار شما می‌شود

#عواملی که در تقویت SEO نقش دارند

#1. تولید محتوای کاربردی

محتوایی که تولید می‌کنید باید از نظر کاربری که آن را مطالعه می‌کند جذاب و کاربردی باشد، اگر محتوا به سوال‌ها و نیاز‌های کاربر پاسخ دهد، کاربر ادامه محتوا را مطالعه می‌کند و زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری می‌کند. سئو محتوایی در رشد صفحه شما تاثیر زیادی دارد پس سعی کنید محتوایی تولید کنید که برای کاربر قابل‌درک باشد و موردپسند آن قرار بگیرد.

#2. استفاده از کلمات کلیدی و پر سرچ در محتوا

در محتوا اولین چیزی که به چشم می‌آید عنوان‌های محتوا است، در عنوان‌های محتوای خود از کلماتی که بیشترین سرچ را دارند استفاده کنید تا کاربر به کاربردی‌بودن محتوا پی ببرد. اما این نکته را در نظر داشته باشید که نباید به شکل نادرست از کلمات کلیدی استفاده کرد.

#3. طراحی زیبا

طراحی وب‌سایت اولین چیزی است که توجه کاربر را جذب می‌کند و اگر طراحی وب‌سایت شما زیبا و جذاب باشد احتمال اینکه کاربر، وب‌سایت شما را انتخاب کند خیلی بیشتر است.

طراحی زیبا کاربر را جذب می‌کند

#4. لینک سازی داخلی

از مقاله‌های خود به مقاله‌های دیگری که در وب‌سایت آپلود کرده‌اید، لینک بدهید تا کاربران از صفحه‌های دیگر وب‌سایت شما بازدید کنند و زمان بیشتری در سایت شما بمانند، لینک‌سازی داخلی کمک زیادی به رشد سئو وب‌سایت شما می‌کند پس آن را جدی بگیرید.

#5. بک لینک

بک‌لینک به این معنی است که کاربران از طریق لینک وب‌سایتتان از وب‌سایت دیگری وارد وب‌سایت شما شوند، اگر به طور اصولی از لینک‌های خارجی استفاده کنید، تاثیر خوبی روی سئو وب‌سایت شما دارد.

#6. سرعت لود بالا

وب‌سایت شما باید سرعت لود بالایی داشته باشد؛ زیرا کاربران وب‌سایتی که به‌سرعت لود نشود را ترک می‌کنند و با این اتفاق ممکن است وب‌سایت شما توسط گوگل غیرکاربردی شناخته شود و SEO وب‌سایت افت شدیدی پیدا کند.

#7. ریسپانسیو یا واکنش گرا بودن

ریسپانسیو بودن به این معنا است که وب‌سایت شما در دستگاه‌های مختلف به‌خوبی نمایش داده شود، برای گوگل بسیار مهم است که وب‌سایت شما علاوه بر دسکتاپ، در تلفن همراه هم به‌خوبی نمایش داده شود، بنابراین وب‌سایتی که طراحی خوبی برای تلفن همراه نداشته باشد شانس کمتری برای پیشرفت در SEO خواهد داشت.

راحتی مخاطب از همه چیز مهم تر است!

#روش‌های تقویت سئو

#1. سئو درون صفحه ای یا On Page SEO

سئو درون صفحه‌ای شامل فعالیت‌هایی است که داخل وب‌سایت برای بهینه‌کردن آن انجام می‌دهیم، به‌عنوان‌مثال می‌توانیم به فعالیت‌هایی همچون تولید محتوای کاربردی، بالابردن سرعت سایت و لینک‌سازی داخلی اشاره کنیم.

#2. سئو بیرون صفحه ای یا Off Page SEO

سئو بیرون صفحه‌ای برخلاف سئو درون صفحه‌ای فعالیت‌هایی است که بیرون از وب‌سایت برای بهینه‌کردن آن انجام می‌دهیم، سئو بیرون صفحه‌ای تا حد زیادی دست ما نیست و نمی‌توانیم آن را کنترل کنیم اما می‌توانیم با انجام فعالیت‌هایی همچون معرفی برند و تبادل لینک با وب‌سایت‌های دیگر آن را تقویت کنیم.

#3. سئو تکنیکال

بعضی سئوکاران بر این عقیده‌اند که سئو تکنیکال را می‌توان بخشی از سئو درونی دانست، با این تفاوت که در سئو تکنیکال بخش‌های ظاهری و محتوای سایت اهمیت چندانی ندارند؛ بلکه در این بخش از سئو، زیر ساخت وب‌سایت از نظر فنی و رعایت استانداردها اهمیت زیادی دارد

قبل از هرکاری زیرساخت وب‌سایت را بهینه کنید


برای اینکه بتوانید SEO وب‌سایت خود را بالا ببرید باید تمام این نکته‌ها را در نظر بگیرید؛ زیرا به یکدیگر ربط دارند و با بی‌توجهی به یکی از آن‌ها رشد SEO ممکن نیست، تقویت سئو تکنیک‌های مختلفی دارد که مهم است با آن‌ها آشنایی داشته باشید.

#تکنیک‌های مختلف سئو

#1. سئو کلاه سفید یا White Hat

سئو کلاه‌سفید شامل رعایت الگوریتم‌های گوگل می‌شود که این کار برای گوگل خوشایند است و به پیشرفت SEO وب‌سایت شما کمک می‌کند، تکنیک کلاه‌سفید بهترین کاری است که می‌توانید برای تقویت سئو انجام دهید و وب‌سایت خود را به خطر نیندازید.

#2. سئو کلاه سیاه یا Black Hat

تکنیک کلاه‌سیاه شامل فعالیت‌هایی می‌شود که با استفاده از آن‌ها سعی در گول‌زدن و فریب‌دادن گوگل می‌شود، یکی از این فعالیت‌ها خرید بیش از حد لینک است که گوگل آن را تشخیص می‌دهد و وب‌سایت شما را جریمه می‌کند.

#3. سئو کلاه خاکستری یا Gray Hat

در تکنیک کلاه خاکستری برخی از الگوریتم‌های گوگل رعایت می‌شوند؛ اما برخی دیگر رعایت نمی‌شوند، در واقع در این تکنیک به نحوی گوگل فریب داده می‌شود که به‌زودی برای آن قابل‌تشخیص نیست، اما به‌هرحال برای وب‌سایت ریسک دارد و احتمال اینکه توسط گوگل تشخیص داده شود وجود دارد.

با گوگل دوست باشید تا دوستتان داشته باشد!

به‌طورکلی اگر برای تقویت سئو وب‌سایت از الگوریتم‌های گوگل استفاده کنید امکان رسیدن به رتبه‌های برتر گوگل بیشتر است و ریسکی برای وب‌سایت ندارد، اما با استفاده از تکنیک‌های کلاه‌سیاه و کلاه خاکستری بالاخره لو می‌روید و ممکن است سئو وب‌سایت شما سقوط کند.

اگر با استفاده از روش‌های اصولی سعی کنید سئو وب‌سایت خود را افزایش دهید گوگل هم کمک بیشتری به شما می‌کند؛ اما برعکس اگر سعی کنید با دورزدن گوگل رتبه‌های بالا کسب کنید گوگل شما را جریمه می‌کند و جلوی رشد سئو وب‌سایت شما را می‌گیرد.

#نتیجه‌گیری

برای اینکه بتوانید رتبه بالایی در گوگل کسب کنید و کسب‌وکار خود را ارتقا دهید به سئو نیاز دارید، در واقع اگر وب‌سایت شما سئو و رتبه خوبی در گوگل نداشته باشد تقریبا هیچ بازدیدکننده‌ای نخواهید داشت؛ زیرا کاربران معمولا فقط وب‌سایت‌های صفحه اول گوگل را بررسی می‌کنند و خیلی وقت‌ها به صفحه دوم سرچ گوگل هم نمی‌روند، پس اگر می‌خواهید بازدیدکنندگان و کاربران وب‌سایت خود را افزایش دهید حتما سئو را جدی بگیرید و برای رشد آن تلاش کنید.

دیدگاه‌ها