پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

رازهای سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) که باید بدانید!

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جدا کننده هدر
رازهای سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) که باید بدانید!
۱ ماه پیش
به روش‌های غیر اخلاقی و پر ریسک برای افزایش رتبه وب‌سایت، سئو کلاه سیاه می‌گویند. در این مقاله تکنیک‌های سئو کلاه سیاه را توضیح داده‌ایم همراه ما باشید

افزایش رتبه وب‌سایت (سئو) روش‌های مختلفی دارد که با استفاده از آن‌ٰها می‌توانید سئو وب‌سایت خود را بهبود ببخشید. گوگل هر ساله الگوریتم‌هایی اضافه می‌کند که تاثیر زیادی روی سئو وب‌سایت می‌گذارند. روش‌هایی نادرست برای رشد و بهبود سئو وب‌سایت وجود دارد که تاثیر موقت دارند و توسط گوگل شناسایی می‌شوند. گوگل با شناسایی این روش‌ها به وب‌سایت شما امتیاز منفی می‌دهد و رتبه‌ وب‌سایت شما را کاهش می‌دهد. به این روش‌ها، سئو کلاه سیاه می‌گویند، ما در این مقاله قصد داریم سئو کلاه سیاه را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

#سئو کلاه سیاه چیست؟

به روش‌های نادرست برای بهبود و پیشرفت سئو وب‌سایت که مورد تایید گوگل نیستند سئو کلاه سیاه می‌گویند. سئو کلاه سیاه (Black Hat SEO) از اشتباه‌ترین تکنیک‌های سئو است و در صورت شناسایی گوگل، وب‌سایت شما جریمه خواهد شد. ربات‌های گوگل فعالیت‌های وب‌سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهند و فعالیت‌های غلط را تشخیص می‌دهند. در صورتی که از تکنیک کلاه سیاه استفاده کرده باشید توسط ربات‌های گوگل شناسایی می‌شوید زیرا گوگل در سال‌های اخیر توجه زیادی به سئو کلاه سیاه دارد. بهتر است برای بهبود سئو وب‌سایت از روش‌های کلاه سفید استفاده کنید تا در مدت زمان کمتری به نتیجه برسید. استفاده از روش‌های سئو کلاه سیاه ریسک زیادی دارد و ممکن است باعث سقوط سئو وب‌سایت شما شود.

سئو کلاه سیاه (SEO Hat Black)

#تکنیک‌های سئو کلاه سیاه

#1. استفاده نادرست از کلمات کلیدی

در مقالات و محتوای وب‌سایت خود نیاید بیش از حد از کلمات کلیدی استفاده کنید زیرا این روش از نظر گوگل نادرست است و به راحتی آن را تشخیص می‌دهد. ربات‌های گوگل هنگام Crawl کردن صفحات وب‌سایت‌ها به این موضوع توجه زیادی دارند. استفاده‌ی بی رویه از کلمات کلیدی نه تنها باعث رشد و پیشرفت سئو وب‌سایت شما نمی‌شود، بلکه به سئو وب‌سایت شما آسیب می‌رساند.

#2. محتوای تکراری

استفاده از محتواهای تکراری و دزدی آسیب زیادی به سئو وب‌سایت می‌زند. اگر می‌خواهید سئو وب‌سایت شما پیشرفت خوبی داشته باشد باید تولید محتوای شخصی انجام دهید. ربات‌های گوگل هنگام Crawl و Index کردن صفحات مختلف اطلاعات و داده‌های آن‌ها را در دیتابیس ذخیره می‌کنند. تمام اطلاعات صفحات در حافظه‌ی ربات‌ها ذخیره می‌شود و در صورت مشاهده محتوای مشابه، به تکراری بودن آن پی می‌برند و به وب‌سایت نمره منفی می‌دهند.

#3. خرید بک لینک

در مقاله‌ی بک لینک گفتیم که باید در استفاده از بک لینک‌ها احتیاط کنید و از بک لینک‌های پولی و بدون اعتبار استفاده نکنید. استفاده نادرست و بی رویه از بک لینک‌ها می‌تواند تاثیر بدی روی سئو وب‌سایت بگذارد. اگر از وب‌سایت‌های زیاد و نامعتبر بک لینک بخرید و تعداد بک لینک‌ها زیاد شوند توسط گوگل شناسایی می‌شوید. استفاده درست از بک لینک کمک زیادی به رشد و پیشرفت سئو وب‌سایت شما می‌کند اما اگر به صورت نادرست از بک لینک استفاده کنید نتیجه‌ی خوبی نمی‌گیرید. استفاده بیش از حد و بی رویه از بک لینک آثار مخربی بر سئو وب‌سایت به جا می‌گذارد.

#4. تولید محتوای بی کیفیت

محتواهایی که برای وب‌سایت خود تولید می‌کنید باید کاربردی و با کیفیت باشند و از تمام روش‌های اصولی تولید محتوا پیروی کنند. اگر محتوای وب‌سایت شما غیر کاربردی و بی کیفیت باشند توجه کاربران را جذب نمی‌کنند و کاربران سریعا وب‌سایت شما را ترک می‌کنند. وقتی کاربران سریعا وب‌سایت شما را ترک کنند گوگل به بی کیفیت بودن محتوای شما پی می‌برد و سئو وب‌سایت شما را منفی می‌کند. پس باید به تولید محتوا توجه زیادی داشته باشید و محتواهایی تولید کنید که برای کاربران کاربردی باشند.

#5. استفاده از لینک‌های مخفی

استفاده از لینک‌های مخفی و پنهانی یکی دیگر از روش‌های نادرست سئو است و از فعالیت‌های سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. ممکن است در وب‌سایت خود از لینک‌های نامرتبط استفاده کرده باشید و برای دیده نشدن آن‌ها را مخفی کرده باشید. با مخفی کردن لینک‌ها در صفحات مختلف وب‌سایت می‌توانید آن‌ها را از دید کاربران خارج کنید اما این لینک‌ها از چشم ربات‌های گوگل مخفی نمی‌مانند و به راحتی تشخیص داده می‌شوند. با استفاده از این لینک‌ها آسیب بزرگی به وب‌سایت خود وارد می‌کنید.

#6. مخفی کردن کلمات کلیدی

اگر کلمات کلیدی زیادی را پشت سر هم نوشته‌ و آن‌ها را به رنگ پس زمینه در آروده‌اید، باید بدانید که این کار ریسک زیادی برای سئو وب‌سایت شما دارد. اگر فکر می‌کنید این روش برای رشد سئو وب‌سایت مفید است باید بگوییم که سخت در اشتباهید و با این کار سئو وب‌سایت خود را منفی می‌کنید. درست است که با مخفی کردن این کلمات آن‌ها را از چشم کاربران دور می‌کنید، اما نکته‌ای که باید بدانید این است که ربات‌های گوگل این کلمات را می‌بینند و این تکنیک را روشی از سئو کلاه سیاه می‌شناسند.

#7. مخفی کاری از موتورهای جستجو

تکنیک مخفی کاری یا Cloaking یکی از قدیمی‌ترین تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است. در این روش، صاحبان وب‌سایت دو صفحه‌ی مختلف طراحی می‌کنند و با کمک کدهای برنامه نویسی آن را به ربات‌های گوگل نشان می‌دهند. یعنی در اصل کاری می‌کنند که محتوای اصلی به ربات‌ها نمایش داده نشود و ربات‌ها محتوایی را مشاهده کنند که صاحبان وب‌سایت می‌خواهند. با این روش، وب‌سایت صفحه فرعی و مخفی شده را به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد و هنگام ورود کاربران محتوای تبلیغاتی را به آن‌ها نشان می‌دهد.

استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه باعث سقوط رتبه وب‌سایت می‌شود

#تفاوت سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید

در سئو کلاه سفید از تکنیک‌هایی استفاده می‌شود که کاملا مورد تایید گوگل هستند. گوگل الگوریتم‌هایی دارد که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سئو وب‌سایت خود را پیشرفت دهید. سئو کلاه سفید یک روش اخلاقی برای کسب رتبه‌های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو است. در مقابل، سئو کلاه سیاه استفاده از تکنیک‌های نادرست و اشتباه به منظور رشد و بهبود سئو وب‌سایت است. سئو کلاه سیاه دقیقا نقطه‌ی عکس سئو کلاه سفید است و نه تنها رشد سئو وب‌سایت را مثبت نمی‌کند، بلکه تاثیر منفی روی سئو وب‌سایت دارد. همیشه سعی کنید از روش‌های درست و اصولی برای کسب رتبه‌های بالا استفاده کنید تا نتیجه‌ای که می‌گیرید دائمی باشد و خطری وب‌سایت شما را تهدید نکند. استفاده از تکنینک‌های سئو کلاه سیاه نه تنها می‌تواند سئو وب‌سایت را منفی کند بلکه می‌تواند باعث حذف وب‌سایت از نتایج گوگل شود.

#چگونه از سئو کلاه سیاه جلوگیری کنیم؟

  • فقط محتواهای کاربردی تولید کنید و در تولید محتوای خود از روش‌های اصولی استفاده کنید.

  • از لینک‌های نامرتبط استفاده نکنید و اگر تا به حال استفاده کرده‌اید آن‌ها را حذف کنید.

  • به هیچ عنوان بک لینک خریداری نکنید زیرا استفاده نادرست از بک لینک آثار مخرب دارد.

  • اطلاعات خود را در مورد تکنیک‌های کلاه سیاه بالا ببرید که از آن‌ها استفاده نکنید.

  • طبق الگوریتم‌های گوگل پیش بروید و از روش‌های مورد تایید گوگل استفاده کنید.

#جمع‌بندی

تکنیک سئو کلاه سیاه از بدترین روش‌های ممکن برای کسب رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو است. استفاده از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه وب‌سایت شما را منفی می‌کند و باعث می‌شود رتبه وب‌سایت شما سقوط کند. گاهی ممکن است گوگل، وب‌سایت شما را از نتایج حذف کند و دیگر هیچ‌گاه در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده نشود. در این مقاله 7 تکنیک سئو کلاه سیاه را بررسی کرده‌ایم، شما با دوری کردن از این روش‌ها به رشد سئو وب‌سایت خود کمک می‌کنید.

دیدگاه‌ها