پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

پاندا تا رنک‌برین: معرفی الگوریتم‌های گوگل + نکات کلیدی

زمان مطالعه: ۱۶ دقیقه

جدا کننده هدر
پاندا تا رنک‌برین: معرفی الگوریتم‌های گوگل + نکات کلیدی
۳ ماه پیش
موتور جستجوی گوگل دروازه‌ای به سوی دنیایی از اطلاعات و فرصت‌های بی‌شمار است. برای حضور موفق در این دنیای پهناور، شناخت الگوریتم‌های گوگل و بهینه‌سازی وب‌سایت براین اساس ضروری است. این الگوریتم‌ها دائماً در حال به‌روزرسانی هستند تا بهترین تجربه را برای کاربران ارائه دهند.

#مقدمه

در دنیای اینترنت، جستجوی اطلاعات به یکی از ابزارهای حیاتی ما تبدیل شده است و نام گوگل به عنوان رهبر این حوزه همواره می درخشد. در این میان الگوریتم‌های جستجوی گوگل نقش کلیدی در تعیین رتبه‌بندی صفحات وب دارند. این الگوریتم‌ها، مبنای پشت پرده کارکردهای مهم و اساسی موتور جستجوی گوگل هستند و تأثیر بسزایی در معیارها و استراتژی‌های بهینه‌سازی برای وبمستران دارند. در این مقاله، به بررسی اجمالی الگوریتم‌های برجسته خواهیم پرداخت و نگاهی به تأثیرات و ابزارهایی که وبمستران برای سازگاری با آن‌ها به کار می‌برند، خواهیم داشت.

# الگوریتم های گوگل چیست؟

قبل از پرداختن به این تعریف بیاید ابتدا با مفهوم کلی الگوریتم آشنا شویم:

الگوریتم مجموعه‌ای از دستورالعمل‌ها یا قواعد مشخصی است که برای حل یک مسئله یا انجام یک وظیفه به کار می‌رود. الگوریتم میلیون‌ها (احتمالاً میلیاردها) خط کد است که روی صدها هزار سرور در بیش از 20 مرکز داده که معادل شهر‌های کوچک هستند اجرا می‌شود. این یک شبکه پویا از روش‌های اکتشافی و ماشین لرنینگ است که دائماً در حال تطبیق با رفتار میلیاردها جستجوگر است.

الگوریتم های گوگل یک سیستم پیچیده هستند که برای بازیابی داده ها از فهرست جستجوی خود و ارائه سریع بهترین نتایج ممکن برای یک پرس و جو استفاده می شوند. موتور جستجو ازترکیبی، از الگوریتم ها و عوامل رتبه بندی متعدد برای ارائه صفحات وب رتبه بندی شده بر اساس مرتبط بودن با قصد کاربر در نتایج موتور جستجو (SERPs) استفاده می کند.

در سال های اولیه، گوگل فقط تعداد کمی از به روز رسانی ها را در الگوریتم های خود انجام می‌داد. اکنون، گوگل هر سال هزاران تغییر ایجاد می کند.

بیشتر این به روز رسانی ها آنقدر جزئی هستند که کاملاً مورد توجه قرار نمی گیرند. با این حال، گاهی اوقات، موتور جستجو به روز رسانی های الگوریتمی عمده ای را منتشر می کند که تأثیر قابل توجهی بر SERP ها دارند.

تاریخچه الگوریتم‌های گوگل

#الگوریتم گوگل در مقابل تاکتیک‌های سئو

الگوریتم‌های گوگل برای رتبه‌بندی صفحات وب با تاکتیک‌های سئو در حال تطبیق و تغییر مداوم هستند. در ابتدا، موتورهای جستجو بر فاکتورهای سئوی درون صفحه‌ای مانند متادیتا و محتوای سایت تمرکز داشتند، اما با توسعه PageRank توسط لری پیج و سرگئی برین، عوامل برون صفحه‌ای مانند لینک‌ها نیز وارد بازی شدند. سئوکاران به مرور زمان شروع به دستکاری لینک‌ها ، خریدن لینک‌ها و حتی ساخت شبکه‌های پیچیده لینک کردند، و گوگل نیز مجبور به تغییر و بهبود الگوریتم‌های خود شد. برای مثال، در سال 2011 گوگل 516 تغییر در الگوریتم خود ایجاد کرد و این تعداد تا سال 2020 به 4050 تغییر رسید. این تغییرات مستمر نشان می‌دهند که رقابت بین سئوکاران و گوگل شدید است و برای ماندن در صدر نتایج جستجو، باید دائماً استراتژی‌های سئو را به‌روز کرد.

تصور کنید که یک فروشگاه آنلاین دارید و می‌خواهید محصولات خود را در گوگل رتبه‌بندی کنید. در ابتدا، می‌توانید با استفاده از کلمات کلیدی مناسب در عنوان و توضیحات محصولات خود، رتبه خوبی کسب کنید. اما با گذشت زمان، گوگل متوجه می‌شود که شما فقط از کلمات کلیدی استفاده می‌کنید و نه محتوای باکیفیت، بنابراین رتبه شما کاهش می‌یابد. سپس شما شروع به ساخت بک لینک می‌کنید، اما گوگل دوباره متوجه می‌شود و الگوریتم خود را تغییر می‌دهد تا لینک‌های بی‌کیفیت و اسپم را شناسایی کند. این فرآیند ادامه می‌یابد و شما باید دائماً استراتژی‌های خود را تغییر دهید تا با الگوریتم گوگل سازگار شوید.

این مثال نشان می‌دهد که رقابت بین سئوکاران و گوگل چقدر شدید و سخت است تا همیشه در صدر نتایج جستجو باقی بمانید.

با سرعتی بیش از 11 تغییر در روز، چگونه می‌توانیم با الگوریتم همگام شویم و آیا باید بیشتر تلاش کنیم؟

#8 به‌روزرسانی اصلی الگوریتم گوگل

از میان بی‌نهایت به‌روزرسانی الگوریتم گوگل که در دهه گذشته معرفی شده است، در اینجا به الگوریتم هایی می‌پردازیم که سئو را برای همیشه تغییر دادند.

#الگوریتم پاندا

تاریخ: 24 فوریه 2011

خطرات: محتوای تکراری، سرقت ادبی ، اسپم تولید شده توسط کاربر، پر کردن (استفاده زیاد) از کلمات کلیدی.

نحوه عملکرد: الگوریتم پاندا به صفحات وب امتیازی به نام «کیفیت» اختصاص می‌دهد. سپس از این امتیاز به‌عنوان یک عامل رتبه‌بندی استفاده می‌شود. در ابتدا، تأثیرات پاندا خفیف بود، اما در ژانویه 2016 به طور دائم در الگوریتم اصلی گوگل گنجانده شد. از آن زمان، انتشار به‌روزرسانی‌ها بیشتر شده است، بنابراین هم جریمه‌های پاندا و هم بهبودها اکنون سریع‌تر اتفاق می‌افتند.

نحوه بررسی با ابزار: بررسی‌های منظم سایت را برای تشخیص محتوای تکراری، محتوای فقیرو پر کردن از کلمات کلیدی انجام دهید. برای این کار، به یک خزنده سایت مانند Website Auditor از SEO PowerSuite نیاز دارید. با ماژولContent Editor یا ویرایشگرمحتوای WebSite Auditor، همچنین می‌توانید از جریمه احتمالی جلوگیری کنید و صفحاتی بدون خطر پر کردن تصادفی کلمات کلیدی ایجاد کنید. ویرایشگر محتوا صفحات رقبای برتر شما را تجزیه و تحلیل می‌کند و توصیه‌های سئو را بر اساس محتوایی که در جستجوی گوگل موفق بوده است، ارائه می‌دهد. برای رفع این مشکل، باید محتوای باکیفیت و منحصر به فرد ایجاد کنید و صفحات تکراری را حذف یا ادغام کنید.

الگوریتم پاندا

#الگوریتم پنگوئن

تاریخ: 24 آوریل 2012

خطرات: لینک‌های اسپم یا نامرتبط؛ لینک‌هایی با متن انکرتکست بیش از حد بهینه شده.

نحوه عملکرد: هدف الگوریتم پنگوئن کاهش رتبه سایت‌هایی است که بک لینک‌های آن‌ها غیرطبیعی به نظر می‌رسد. این به‌روزرسانی به ساخت لینک‌های کم‌تلاش مانند خرید لینک از مزارع لینک و PBN‌ها پایان داد.

نحوه بررسی با ابزار: برای در امان ماندن از تأثیرات به‌روزرسانی گوگل پنگوئن، رشد پروفایل لینک خود را رصد کنید و به‌طور منظم با یک بررسی‌کننده بک لینک مانند SEO SpyGlass یا ابزارهای سمراش حسابرسی انجام دهید. در داشبورد خلاصه ابزار، نمودار پیشرفت برای رشد پروفایل لینک خود را بررسی نماید. به دنبال هرگونه افزایش غیرعادی لینک باشید: که ممکن است نتیجه یک حمله سئوی منفی توسط رقبا باشد. عموما آمارهایی که الگوریتم پنگوئن در نظر می‌گیرد در ریسک پنالتی ابزارSEO SpyGlass گنجانده شده است. به تب Penalty Risk بروید و لیست بک لینک خود را از بالاترین خطر به کمترین مرتب کنید. لینک‌هایی با ریسک بالای 50 درصد باید بررسی شوند. اگر آن‌ها مخرب بودند، آن‌ها را به disavow فایل اضافه کنید، آن را دانلود کنید و به ابزار Disavow گوگل (ابزار رد لینک‌های گوگل) ارسال کنید.

الگوریتم پنگوئن

#الگوریتم مرغ مگس‌خوار

تاریخ: 22 آگوست 2013

خطرات: پر کردن از کلمات کلیدی (کیورد استافینگ)، محتوای بی‌کیفیت.

نحوه عملکرد: الگوریتم مرغ مگس‌خوار به گوگل کمک می‌کند تا پرس‌و‌جوی کاربران را بهتر تفسیر کند و نتایجی ارائه دهد که با هدف جستجوگر مطابقت دارد. در حالی که کلمات کلیدی همچنان مهم هستند، الگوریتم مرغ مگس‌خوار امکان رتبه‌بندی یک صفحه را برای یک پرس‌و‌جو حتی اگر حاوی کلمات دقیق وارد شده توسط جستجوگر نباشد، فراهم می‌کند. این کار با کمک پردازش زبان طبیعی که بر روی هم معنایی، اصطلاحات و مترادف‌ها تکیه دارد، انجام می‌شود.

نحوه بررسی: تحقیق کلمات کلیدی خود را گسترش دهید و روی مفاهیم کلمات کلیدی تمرکز کنید. جستجوهای مرتبط، مترادف‌ها و اصطلاحات هم‌ معنا(LSI ) را با دقت تجزیه و تحلیل کنید. منابع عالی برای چنین ایده‌هایی، جستجوهای مرتبط گوگل و سوالات مرتبط گوگل و همچنین پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل (Google Suggest) هستند. اگر از ابزار استفاده می کنید، همه این موارد را در ماژول تحقیق کلمات کلیدی Rank Tracker خواهید یافت. از این بینش‌ها برای درک بهتر زبان مخاطب خود و متنوع‌سازی محتوای خود استفاده کنید. با ایجاد محتوای جامعی که هدف جستجوگر را برآورده می‌کند، هم از نظر تعامل و هم سئو برنده خواهید شد.

مثال: اگر می‌خواهید برای عبارت "بهترین رستوران ایتالیایی در نیویورک" رتبه‌بندی شوید، باید نه تنها از این عبارت دقیق، بلکه از مترادف‌ها مانند "پیتزا نیویورک"، "غذای ایتالیایی نیویورک" و همچنین اصطلاحات مرتبط مانند "رستوران‌های لوکس ایتالیایی" استفاده کنید. همچنین باید محتوایی ایجاد کنید که به کاربران اطلاعات مفیدی در مورد رستوران‌های ایتالیایی در نیویورک ارائه دهد، مانند مکان، منو، قیمت‌ها و نظرات مشتریان.

الگوریتم مرغ مگس‌خوار

#الگوریتم موبایل

تاریخ: 21 آوریل 2015

خطرات: عدم وجود نسخه ریسپانسیو صفحه؛ قابلیت استفاده ضعیف در موبایل.

نحوه عملکرد: این به‌روزرسانی و به‌روزرسانی‌های بعدی جستجوی موبایل (2018، 2020) تمرکز را از نسخه دسکتاپ به نسخه موبایل وب‌سایت شما تغییر داده. امروزه، گوگل تمام وب‌سایت‌ها را بر اساس سرعت و سهولت استفاده نسخه موبایل آن‌ها رتبه‌بندی می‌کند.

نحوه بررسی با ابزار: صفحات خود را برای جستجوی موبایل بهینه کنید و روی سرعت و قابلیت استفاده تمرکز کنید. تست‌های سازگاری با موبایل (Google Mobile-Friendly Test) و سرعت صفحه گوگل

(Google PageSpeed Insights) به شما کمک می‌کنند تا ببینید کدام جنبه‌ از صفحه‌تان نیاز به بهبود دارد.

ریسپانسیو بودن وب‌سایت در الگوریتم موبایل حائز اهمیت است

#الگوریتم رنک برین

تاریخ: 26 اکتبر 2015

خطرات: عدم ارتباط خاص با پرس‌و‌جوی کاربر؛ محتوای سطحی؛ تجربه کاربری ضعیف.

نحوه عملکرد: رنک برین (Rank Brain) بخشی از الگوریتم مرغ مگس‌خوار گوگل است. این یک سیستم یادگیری ماشینی است که به گوگل کمک می‌کند تا معنای پشت پرس‌و‌جوها را درک کند و بهترین نتایج جستجو را در پاسخ به این پرس‌و‌جوها ارائه دهد. گوگل رنک برین را سومین عامل رتبه‌بندی مهم می‌نامد که نقش مهمی در محتوای مفید یا helpful content دارد.

در حالی که فرمول دقیق پشت این به‌روزرسانی بزرگ را نمی‌دانیم، اجماع بر این است که رنک برین مسئول شخصی‌سازی نتایج جستجوی گوگل برای یک کاربر است. اساساً، گوگل فراتر از پرس‌و‌جوی یک شخص می‌رود و زمینه بزرگ‌تر مانند مترادف‌ها، کلمات ضمنی و تاریخچه جستجوی شخصی را در نظر می‌گیرد.

نحوه بررسی: صفحات خود را برای ارتباط و جامعیت با کمک تجزیه و تحلیل رقابتی بهینه کنید. می‌توانید لیست‌های کاملی از اصطلاحات و مفاهیم مرتبطی که توسط تعداد زیادی از رقبای برتر شما استفاده می‌شود، کشف کنید. راهی برای افزودن این اصطلاحات به محتوای خود پیدا کنید و خواهید دید که ارتباط جستجوی شما به طور چشمگیری افزایش می‌یابد.

مثال: اگر می‌خواهید برای عبارت "بهترین گوشی هوشمند" رتبه‌بندی شوید، باید نه تنها از این عبارت دقیق، بلکه از مترادف‌ها مانند "بهترین تلفن همراه"، "بهترین تلفن هوشمند برای عکاسی" و همچنین اصطلاحات مرتبط مانند "مشخصات گوشی هوشمند" استفاده کنید. همچنین باید محتوای جامعی ایجاد کنید که اطلاعات مفیدی در مورد ویژگی‌ها، قیمت‌ها، نظرات کاربران و مقایسه گوشی‌های هوشمند مختلف ارائه دهد.

الگوریتم رنک برین

#الگوریتم Medic

تاریخ: 4 مه 2018

خطرات: فقدان اعتبار در وب‌سایت‌های (YMYL (Your Money Your life، سیگنال‌های E-A-T ضعیف (سنجیدن میزان اعتبار، تخصص و مورد اعتماد بودن سایت)

نحوه عملکرد: به‌روزرسانی گوگل Medic به نظر می‌رسد تأثیر نامتناسبی بر وب‌سایت‌های پزشکی و همچنین سایر وب‌سایت‌هایی که با تصمیمات بالقوه تغییر دهنده زندگی مرتبط هستند (مالی، حقوقی، آموزش) داشته است. اگرچه به طور صریح تأیید نشده است، اما نمایندگان گوگل به این موضوع اشاره کرده‌اند که این به‌روزرسانی برخی از سیگنال‌های E-A-T (تخصص، اقتدار، اعتماد) را در سند دستورالعمل‌های ارزیابی کیفیت اجرا کرده است.

نحوه بررسی: تا به امروز، هیچ استراتژی بازیابی اثبات‌شده‌ای برای به‌روزرسانی Medic وجود ندارد. برخی از سئوکاران پیشنهاد می‌کنند نویسندگان متخصص را برای اعتبار بخشیدن به وب‌سایت خود استخدام کنند، برخی دیگر ادعا می‌کنند که راه‌حل در ساخت موجودیت برای برند شماست. اما اگر بخواهیم به واقعیت‌ها پایبند باشیم، تنها راه قابل اعتماد برای افزایش اقتدار و اعتماد وب‌سایت شما، رشد پروفایل بک لینک است. یک رویکرد کارآمد استفاده از یک ابزار تحقیق بک لینک مانند SEO SpyGlass و یا ایده گرفتن از بک لینک رقبا است. SEO SpyGlass به شما امکان می‌دهد شکاف بک لینک بین وب‌سایت خود و وب‌سایت‌های رقبای خود را پیدا کنید. بهترین چشم‌اندازها وب‌سایت‌های با اعتبار بالا هستند که به دو یا چند رقیب شما لینک می‌دهند. این نشان می‌دهد که وب‌سایت‌ها به حوزه شما علاقه‌مند هستند، اما رابطه انحصاری با هیچ شرکتی ندارند.

مثال: اگر یک وب‌سایت پزشکی دارید و می‌خواهید رتبه‌بندی خود را بهبود بخشید، باید مطمئن شوید که محتوای شما توسط متخصصان پزشکی نوشته شده است و به منابع معتبر استناد می‌کند. همچنین باید به ساخت بک لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های پزشکی معتبر تمرکز کنید.

#الگوریتم BERT

تاریخ: 22 اکتبر 2019

خطرات: محتوای ضعیف نوشته شده؛ فقدان تمرکز؛ فقدان در نظر گرفتن قصد کاربر.

نحوه عملکرد: این به‌روزرسانی الگوریتم گوگل از فناوری پردازش زبان طبیعی برای درک بهتر پرس‌و‌جوهای جستجو، تفسیر متن، شناسایی موجودیت‌ها و روابط بین موجودیت‌ها استفاده می‌کند. ما شاهد بودیم که به‌روزرسانی‌های پاندا، مرغ مگس‌خوار و رنک برین از کلمات کلیدی دور شده‌اند، و به‌روزرسانی BERT اوج این تلاش است. این الگوریتم ها به گوگل اجازه می‌دهد تا ظرافت‌های بیشتری را در هر دو پرس‌و‌جو و نتایج جستجو درک کند.

نحوه بررسی: ما در نهایت شاهد روزی هستیم که گوگل در واقع به نوشتن خوب پاداش می‌دهد:) مانند همیشه، تلاش برای کپی معنی‌دار مهم است. این بدان معناست که باید از بمباران کلمات کلیدی استفاده نکرده و از سبک نوشتاری توضیحی استفاده کنید. همچنین ایده خوبی است که هنگام ایجاد کپی، تحقیق در مورد موجودیت‌ها انجام دهید، به معنای این که هنگامی که شما قصد دارید محتوایی ایجاد کنید (مثلاً مقاله، ویدئو، یا محصولی)، پیش از آن که شروع به نوشتن یا تولید کنید، تحقیقاتی در مورد موجودیت‌های مرتبط با آن موضوع انجام دهید. این موجودیت‌ها می‌توانند شامل افراد، محصولات، مکان‌ها، رویدادها و غیره باشند که به موضوع یا محتوای شما ارتباط دارند و اطلاعات کافی درباره آن‌ها موجود است.

با استفاده از الگوریتم BERT، گوگل می‌تواند بهتر درک کند که منظور شما از "بهترین" چیست و نتایج مرتبط‌تری را به کاربران ارائه دهد.

الگوریتم دزد دریایی

#به‌روزرسانی‌های اصلی هسته گوگل

تاریخ: 2017 تاکنون

نحوه عملکرد: از سال 2017، گوگل شروع به اشاره به به‌روزرسانی‌های بزرگ‌تر به‌عنوان به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل کرده است. از آن زمان، شفافیت کمتری در مورد اینکه این به‌روزرسانی‌ها چه هستند و کدام بخش‌های جستجو را هدف قرار می‌دهند وجود دارد. سئوکاران اغلب تغییرات رتبه‌بندی پس از به‌روزرسانی را ردیابی می‌کنند و سعی می‌کنند بفهمند دقیقاً چه چیزی تغییر کرده است، اما به ندرت مشاهده قطعی وجود دارد. احتمالاً به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل فقط بهبودهایی در به‌روزرسانی‌های قبلی هستند یا شاید بسته‌هایی از به‌روزرسانی‌های کوچکتر هستند که با هم گره خورده‌اند.

نحوه بررسی با ابزار: از آنجایی که اثرات به‌روزرسانی‌های اصلی گوگل اغلب ناشناخته است، کاری که می‌توانید انجام دهید این است که تاریخچه SERP را برای کلمات کلیدی هدف خود ردیابی کنید. پس از انجام به‌روزرسانی، می‌توانید بررسی کنید که کدام یک از رقبا در رتبه‌بندی بالا یا پایین آمده‌اند و حدس هوشمندانه‌ای درباره عوامل مؤثر بزنید.

برای شروع ردیابی تاریخچه SERP خود، Rank Tracker را اجرا کنید، به Target Keywords> Rank Tracking> تجزیه و تحلیل SERP بروید و روی Record SERP data کلیک کنید. این ابزار شروع به ردیابی 30 رتبه برتر SERP برای هر یک از کلمات کلیدی شما می‌کند.

الگوریتم کبوتر

#چند نکته کلیدی در مورد الگوریتم‌های سئو

  • محتوا مهم‌ترین عامل رتبه‌بندی است. محتوای شما باید با کیفیت بالا، آموزنده و مرتبط با کلمات کلیدی باشد که کاربران به دنبال آن هستند.

  • بهینه سازی برای موبایل ضروری است. با افزایش تعداد کاربرانی که از دستگاه‌های تلفن همراه برای جستجو استفاده می‌کنند، گوگل به وب‌سایت‌هایی که برای موبایل بهینه شده‌اند اولویت می‌دهد.

  • سرعت بارگذاری صفحه مهم است. وب‌سایت‌هایی که سریع بارگیری می‌شوند، احتمالاً رتبه‌بندی بالاتری نسبت به وب‌سایت‌هایی که بارگذاری آنها کند است، دارند.

  • بک لینک ها هنوز هم مهم هستند. بک لینک ها از وب‌سایت‌های دیگر به وب‌سایت شما به گوگل نشان می‌دهد که محتوای شما معتبر و ارزشمند است.

  • ساختن یک برند قوی مهم است. یک برند قوی به شما کمک می‌کند تا در میان رقبا متمایز شوید و اعتماد کاربران را جلب کنید.

#روش‌ بررسی تأثیر به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل بر وب‌سایت شما

#مرحله 1: Rank Tracker را نصب و راه‌اندازی کنید

1. به وب سایت Rank Tracker بروید و نسخه آزمایشی رایگان را دانلود کنید.

2. Rank Tracker را نصب و اجرا کنید.

3. حساب Rank Tracker خود را ایجاد کنید و اطلاعات خود را وارد کنید.

4. به داشبورد Rank Tracker خود بروید.

#مرحله 2: Rank Tracker را با حساب Google Analytics خود همگام‌سازی کنید

1. در داشبورد Rank Tracker، بر روی "DETA Source" کلیک کنید.

2. "Google Analytics" را انتخاب کنید و بر روی "Connect" کلیک کنید.

3. اطلاعات حساب Google Analytics خود را وارد کنید و بر روی "Connect" کلیک کنید.

4. منتظر بمانید تا Rank Tracker با حساب Google Analytics شما همگام‌سازی شود.

#مرحله 3: به ترافیک ارگانیک سوئیچ کنید

1. در داشبورد Rank Tracker، بر روی "گزارش‌ها" کلیک کنید.

2. "گزارش ترافیک" را انتخاب کنید.

3. در برگه "منابع ترافیک"، بر روی "ارگانیک" کلیک کنید.

#مرحله 4: به‌روزرسانی‌های الگوریتم را بررسی کنید

1. در نمودار ترافیک ارگانیک، به دنبال افت یا افزایش ناگهانی ترافیک باشید.

2. با کلیک بر روی نقاط داده در نمودار، می‌توانید تاریخ و جزئیات بیشتر در مورد تغییرات ترافیک را مشاهده کنید.

3. با جستجوی آنلاین "به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل"، می‌توانید تاریخ به‌روزرسانی‌های الگوریتم را بررسی کنید.

4. اگر افت یا افزایش ترافیک شما با تاریخ به‌روزرسانی الگوریتم مطابقت دارد، ممکن است تحت تأثیر آن به‌روزرسانی قرار گرفته باشید.

نکات:

  • می‌توانید از Rank Tracker برای ردیابی ترافیک ارگانیک خود در طول زمان و شناسایی هرگونه افت یا افزایش ناگهانی استفاده کنید.

  • می‌توانید با همگام‌سازی Rank Tracker با Google Analytics، تاریخچه ترافیک ارگانیک خود را با تاریخ به‌روزرسانی‌های الگوریتم گوگل مقایسه کنید.

  • اگر فکر می‌کنید تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفته‌اید، می‌توانید استراتژی سئوی خود را برای سازگاری با آن به‌روزرسانی کنید.

توجه:

  • Rank Tracker یک ابزار شخص ثالث است و به هیچ وجه با گوگل مرتبط نیست.

  • استفاده از Rank Tracker برای بررسی اینکه آیا تحت تأثیر به‌روزرسانی الگوریتم قرار گرفته‌اید، 100% دقیق نیست.

  • بهترین راه برای محافظت از وب سایت خود در برابر به‌روزرسانی‌های الگوریتم، ایجاد محتوای باکیفیت و ارائه تجربه کاربری خوب است.

#سخن آخر با وبمستران: فقط سئوی خوب انجام بده!

شما قوانین را رعایت می‌کنید، دستورالعمل‌های گوگل را می خوانید و گوگل کلاه سفید را در رویه کارتان قرار می‌دهید ، این عالی است و همه ما باید از قوانین آگاه باشیم. با این حال، به عنوان یک سئوکار ماهر، باید بدانید که قوانین می‌توانند تغییر کنند. ممکن است یک صبح از خواب بیدار شوید و متوجه شوید که وب‌سایت شما پس از یک به‌روزرسانی الگوریتم گوگل، توسط یک وبسایت جدید به پایین‌ترین بخش صفحه منتقل شده است. این ممکن است نشانه‌ای از تأثیر الگوریتم جدید بر رتبه‌بندی سایت شما باشد. یا تصور کنید شما یک سایت خبری دارید که به خوبی بهینه شده است و رتبه خوبی در گوگل دارد. شما از همه تکنیک‌های سئوی استاندارد استفاده می‌کنید. اما یک روز گوگل الگوریتم خود را تغییر می‌دهد و شروع به نمایش مستقیم پاسخ‌های کوتاه به سوالات کاربران در صفحه نتایج جستجو می‌کند. همین تغییر می‌تواند باعث کاهش کلیک روی سایت شما شود، حتی اگر محتوای شما با کیفیت باشد. رعایت قوانین برای مبتدیان خوب است، اما برای سئوکارانی که به دنبال ارتقاء سطح هستند کافی نیست، اینجاست که شما به خواندن دوباره این مقاله روی می‌آورید.

دیدگاه‌ها