پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

فروشگاه‌ساز | معرفی بهترین فروشگاه‌سازهای ایرانی و خارجی

زمان مطالعه: ۱۰ دقیقه

جدا کننده هدر
فروشگاه‌ساز | معرفی بهترین فروشگاه‌سازهای ایرانی و خارجی
۲ ماه پیش
امروزه به دلیل افزایش کسب‌وکارهای اینترنتی فروشگاه سازها طرفداران زیادی پیدا کرده اند، اگر می‌خواهید با فروشگاه ساز و انواع آن آشنا شوید این مقاله را مطالعه کنید.

امروزه بازار سنتی طرفداران کمتری نسبت به گذشته دارند و مردم ترجیح می‌دهند محصولات و خدمات مورد نیازشان را از طریق اینترنت و بازار مجازی خریداری کنند تا دیگر دردسر‌های بیرون رفتن و گشتن در بازار را نداشته باشند، با این اتفاق باعث شده است اکثر ارائه دهندگان، کسب‌وکار خود را وارد بازار مجازی کنند تا مشتریان خود را از دست ندهند و برای این کار نیاز به یک بستر و فروشگاه دارند که بتوانند محصولات خود را معرفی کنند و به فروش برسانند.

#فروشگاه‌ساز چیست؟

فروشگاه‌ساز یک نرم‌افزار یا پلتفرم است که به کاربران این امکان را می‌دهد تا به سادگی یک فروشگاه آنلاین ایجاد کنند و محصولات خود را به فروش برسانند. این سیستم این امکان را برای کاربران فراهم می‌کند که بتوانند با توجه به نوع کسب‌وکار و سلیقه خودشان فروشگاه مناسبی داشته باشند تا محصولات و خدمات خود را در آن به نمایش بگذارند. فروشگاه‌سازها معمولاً ابزارها و قابلیت‌های متنوعی را برای مدیریت محصولات، پردازش پرداخت‌ها، پیگیری سفارشات، و ارائه خدمات مشتریان فراهم می‌کنند.

با راه اندازی وب‌سایت کسب‌وکار اینترنتی خود را رونق دهید

#طراحی فروشگاه اینترنتی

طراحی فروشگاه اینترنتی توسط فروشگاه‌ساز‌ها و بر اساس نوع کسب‌وکار و نیاز ارائه دهنده انجام می‌شود. فروشگاه‌سازها نیازهای ارائه دهندگان را شناسایی می‌کنند و بر اساس آن نسخه اولیه وب‌سایت را طراحی می‌کنند و در صورت رضایت ارائه دهندگان از طرح و بعد از ویرایش‌ها طراحی نهایی را ارائه می‌دهند و وب‌سایت را روی فضای اینترنت قرار می‌دهند.

#چگونه به وسیله فروشگاه‌ساز وب‌سایت بسازیم؟

داشتن یک وب‌سایت تجارت الکترونیک (فروشگاه اینترنتی)، اولین قدم برای شروع سفر کارآفرینی شما و فروشگاه دیجیتال شماست؛ جایی که مشتریان می توانند کالاهای مورد نظر خود را خریداری کنند. ساخت یک فروشگاه ساز تنها گام نخست است. برای اینکه این فروشگاه به طور کامل با برند شما همخوانی داشته باشد، باید آن را در طول زمان شخصی سازی کنید.

وبسایت های تجارت الکترونیک موفق، چند ویژگی مشترک دارند:

  • گشت و گذار آسان: کاربران به راحتی می توانند بین لیست محصولات جا به جا شوند.

  • محتوای غنی: وبسایت شامل محتوای آموزشی و اطلاعاتی زیادی و کافی (مخصوصا اقلام پوشیدنی) در مورد محصولات باشد.

  • اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی: امکان به اشتراک گذاری آسان محصولات در پلتفرم های اجتماعی فراهم باشد.

#مراحل ورود به تجارت آنلاین

#1. گام اول

تعیین مدل کسب‌وکار قدم اول برای تاسیس یک فروشگاه ساز است، پیش از اینکه وارد جزئیات شویم، مهم است با مدل کسب‌وکاری که می‌خواهید دنبال کنید به‌طور واضح آشنا شوید.

احتمالا با دو مدل زیر آشنا هستید:

  • B2C (تجارت با مشتری): احتمالا محبوب ترین مدل تجارت الکترونیک است که در آن، کسب و کارها به طور مستقیم به مصرف کنندگان نهایی، محصولات خود را می فروشند. آمازون مثال خوبی از این مدل است (هر چند بخش B2B هم دارد).

  • B2B (تجارت با تجارت): در این مدل، یک کسب و کار، کالاها و خدمات خود را به کسب و کار دیگری می فروشد. به عنوان مثال، شرکت Salesforce مجموعه ای از خدمات را برای کمک به سایر مشاغل ارائه می دهد.

مدل های دیگری نیز وجود دارند، مانند C2C (مشتری به مشتری) که اساسا بازارهای آنلاین هستند. برای نمونه، Craigslist یک پلتفرم خوب برای فروش کالا به سایر مشتریان است.

#2. گام دوم

در حالی که همچنان این امکان را دارید که با همکاری یک توسعه دهنده وبسایت خود را از پایه کدنویسی کنید، اما به توجه به شرایط تان، می توانید یک پلتفرم فروشگاه ساز انتخاب کرده و تنها طی چند ساعت فروشگاه خود را بسازید. در ادامه همین مقاله، به برخی از بهترین سازنده های وبسایت تجارت الکترونیک که توسط کارشناسان ما انتخاب شده اند، اشاره می کنیم.

در گام های بعدی نیز شروع به ساختن فروشگاه خود و شخصی سازی آن با توجه به مدل کسب و کار و محصولاتتان بنماید.

#فروشگاه‌ساز SAAS چیست؟

فروشگاه‌ساز SAAS یا فروشگاه ساز اشتراکی به این گونه است که کدهای وب‌سایت برای شما قابل دسترسی نیستند و برای دسترسی به آن باید به شکل سالانه یا ماهانه از شرکت‌هایی که این سیستم را ارائه می‌دهند، اشتراک خریداری کنید و اگر اشتراک‌ها را به موقع پرداخت نکنید ممکن است وب‌سایت شما از دسترس خارج شود.

#فروشگاه‌ساز Open Source چیست؟

در فروشگاه‌ساز Open Source شما به کدهای آن دسترسی دارید و می‌توانید از طریق کد نویسی قسمت‌های مختلف وب‌سایت را با توجه به سلیقه شخصی و نیازهایتان تغییر دهید یا به آن ویژگی‌های جدیدی اضافه کنید و آن را ارتقا دهید.

امکانات مورد نظر خود را به فروشگاهتان اضافه کنید

#نکاتی برای بهبود فروش در فروشگاه شما

#1. تمرکز بر تجربه کاربری

اگر در زمینه تجارت الکترونیک تازه کار هستید، مهم‌ترین نکته ای که به شما توصیه می کنیم، تمرکز بر بهبود تجربه کاربری است. در حالت ایده آل، وب‌سایت شما باید مسیریابی آسان، طراحی واکنشگرا برای موبایل و البته سرعت بارگذاری بالایی داشته باشد. یک تجربه روان، مشتریان را برای مدت طولانی تری در وب‌سایت نگه می‌دارد و نرخ پرش (خروج کاربران از وب‌سایت) را کاهش می‌دهد. بسیاری از افراد شاهد افزایش قابل توجهی در نرخ تبدیل (بازدیدکننده به خریدار) تنها با ساده سازی فرآیند خرید و سبد خرید بوده‌اند. این کار را می توان با کم‌ترین مراحل ممکن و فراخوان های واضح برای اقدام (Calls To Action) و متن‌های ساده و جذاب، به ساده ترین شکل انجام داد.

#2. ایجاد لیست محصولات باکیفیت

یکی دیگر از جنبه های مهم، کیفیت لیست محصولات است. تصاویر باکیفیت، توضیحات دقیق و نظرات مشتریان می تواند تاثیر بسزایی داشته باشد. تک تک صفحات محصولات را بررسی و اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات مورد نیاز مشتری برای خرید، در آن صفحه موجود باشد تا تردیدهای احتمالی او در مورد خرید را کاهش دهید.

افراد هنگام خرید آنلاین به طور باورنکردنی محتاط و گزینشی عمل می کنند و برای ترغیب مشتریان بالقوه به خرید، ضروری است که تا حد امکان جزئیات را هم از طریق توضیحات نوشتاری و هم از طریق تصاویر ارائه دهید. به عنوان مثال، فرض کنید شما یک تیشرت ورزشی جدید در فروشگاه خود می فروشید. لیست محصول شما باید شامل موارد زیر باشد:

  • تصاویر باکیفیت: از زوایای مختلف، با نورپردازی مناسب و در حالت پوشیده شده روی مدل، از تیشرت عکس بگیرید.

  • توضیحات دقیق: جنس پارچه، اندازه گیری‌های دقیق (پهنا شانه، قد آستین و غیره)، ویژگی های خاص (مثل قابلیت تنفس یا ضد آب بودن) و دستورالعمل‌های شستشو را ذکر کنید.

  • نظرات مشتریان: اجازه دهید مشتریان قبلی در مورد تجربه خرید خود و کیفیت تیشرت نظر دهند. این کار باعث ایجاد اعتماد در خریداران جدید می شود.

#3. تلاش های بازاریابی خود را متنوع کنید

فروشگاه ساز راه خوبی برای شروع فروش فوری است، اما کافی نیست. در تجارت الکترونیک، همیشه توصیه می شود که تلاش‌های بازاریابی خود را متنوع کنید.

با استفاده ترکیبی از بازاریابی ایمیلی، تبلیغات رسانه های اجتماعی و بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به موفقیت بیشتری دست یابید. کمپین‌های ایمیل شخصی‌شده که تخفیف‌های ویژه ارائه می‌دهند یا محصولات جدید را برجسته می‌کنند، می‌توانند تجارت‌های تکراری زیادی را ایجاد کنند.

اگر می خواهید واقعاً یک برند بسازید، تولید محتوای جذاب و تبلیغ آن در چندین پلتفرم مهم است.

به عنوان مثال، فرض کنید شما یک فروشگاه لوازم ماهیگیری آنلاین دارید. در اینجا چند روش برای تنوع بخشیدن به بازاریابی شما وجود دارد:

  • بازاریابی ایمیلی: لیستی از مشترکین ایمیل ایجاد کرده و به طور مرتب برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید. این ایمیل‌ها می‌توانند شامل نکات ماهیگیری در قالب خبرنامه، بررسی تجهیزات جدید، جشنواره‌های فروش و غیره باشند.

  • رسانه های اجتماعی: در پلتفرم‌هایی مانند فیس بوک، اینستاگرام و یوتیوب حضور داشته باشید. محتوای بصری جذاب مانند فیلم های آموزشی ماهیگیری، تصاویر ماهی‌های صید شده توسط مشتریان و غیره را به اشتراک بگذارید.

  • بهینه سازی موتور جستجو (SEO): مطمئن شوید که وب‌سایت شما برای عبارات کلیدی مرتبط با ماهیگیری بهینه شده است. این کار به افراد علاقه‌مند به ماهیگیری کمک می کند تا به راحتی فروشگاه شما را در نتایج جستجو پیدا کنند.

#امکانات ارائه شده فروشگاه‌ساز

  • فروشگاه‌ساز‌ها خدمات مختلفی ارائه می‌دهند که هرکدام از آن‌ها این امکان را به شما می‌دهند که راحت‌تر بتوانید وب‌سایت خود را مدیریت کنید.

  • با متصل شدن به پلتفرم‌های درگاه پرداخت این امکان را به مشتریان خود می‌دهید که مبلغ محصول خریداری شده را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

  • می‌توانید به راحتی محصولات خود را مدیریت کنید و آن‌هارا به همراه ویژگی‌هایشان در وب‌سایت خود قرار دهید.

  • می‌توانید سفارش‌ها را به صورت یکپارچه مدیریت کنید و همچنین پیگیری لازم را انجام دهید.

  • از طریق وب‌سایت می‌توانید موجودی محصولات را چک کنید و اگر موجودی محصولی رو به اتمام باشد آن را مجددا موجود کنید.

  • بعضی از فروشگاه‌سازها خدمات سئو هم ارائه می‌دهند و با قرار داد سالانه این تعهد را به شما می‌دهند که سئو وب‌سایت را افزایش دهند.

  • فروشگاه‌سازها این امکان را به شما می‌دهند که بتوانید کاربران خود را پشتیبانی کنید و به سوال‌های آن‌ها پاسخ دهید.

به آسانی فروشگاه اینترنتی خود را مدیریت کنید

#انواع فروشگاه سازها

#1. فروشگاه‌ساز Self hosted

فروشگاه‌ساز Self hosted یا فروشگاه‌ساز مستقل این امکان را به صاحبان کسب‌وکار می‌دهند که به طور کامل روی طراحی وب‌سایت خود کنترل داشته باشند و در صورت نیاز تغییراتی در آن ایجاد کنند، این کار با نصب فروشگاه‌ساز روی سرور شرکت‌ها انجام می‌شود.

#2. فروشگاه‌ساز Enterprise level

فروشگاه‌ساز Enterprise level یا فروشگاه‌ساز سازمانی دارای ویژگی‌های خیلی پیشرفته هستند و برای رفع نیازهای پیچیده سازمان‌های مهم و بزرگ طراحی می‌شوند، از مهم ترین ویژگی‌های وب‌سایت سازمانی امنیت بالا و مقیاس پذیری است زیرا این وب‌سایت‌ها ورودی‌های زیادی دارند و باید ظرفیت ورود تعداد بالا را داشته باشند.

#3. فروشگاه‌ساز Cloud based

در فروشگاه‌ساز cloud based سرور وب‌سایت روی فضای ابری اینترنت قرار گرفته است و نیازی به نصب نرم افزار روی سرور ندارد و به کمک پنل مدیریت آنلاین قابل دسترس است.

#4. فروشگاه‌ساز WordPress based

کار کردن با فروشگاه‌ساز وردپرسی بسیار کار آسانی است و ساخت وب‌سایت تنها از طریق اضافه کردن افزونه‌ها به وردپرس امکان پذیر است.

#قیمت سایت فروشگاهی

هزینه طراحی سایت فروشگاهی با توجه به نوع طراحی وب‌سایت و خدماتی که شرکت سازنده وب‌سایت ارائه می‌کند متغیر است و هر کدام از آن‌ها تعرفه‌های خاص خود را دارند، قیمت سایت فروشگاهی بعد از طراحی و انتخاب خدمات مورد نظر به طور دقیق مشخص می‌شود، بعضی از فروشگاه سازها هزینه طراحی سایت فروشگاهی را به شکل یکجا دریافت می‌کنند و بعضی دیگر به صورت ماهانه، یا سالانه هزینه طراحی وب‌سایت را دریافت می‌کنند.

فروشگاه ساز کمک می‌کند با کمترین هزینه فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید

#معروف‌ترین فروشگاه‌سازهای ایرانی

#1. فروشگاه‌ساز شاپفا

مزایای فروشگاه‌ساز شاپفا:

  • سرعت بالا

  • رابط کاربری آسان

  • امینت بالا

  • توسعه پذیری بالا

  • امکان بازگشت وجه تا 14 روز

برای ورود به فروشگاه‌ساز شاپفا اینجا کلیک کنید.

#2. فروشگاه‌ساز بیدک

مزایای فروشگاه‌ساز بیدک:

  • پشتیبانی قوی

  • ارائه گواهی SSL رایگان

  • پهنای باند بی نهایت

  • ارائه سرویس چت آنلاین

  • امکان تعریف بی نهایت کالا

برای ورود به فروشگاه‌ساز بیدک اینجا کلیک کنید.

#3. فروشگاه‌ساز ویرچو

مزایای فروشگاه‌ساز ویرچو:

  • هاست قوی و امن

  • مدیریت آسان

  • ارائه اینماد

  • دارای پشتیبانی و آموزش

  • بهینه برای موتورهای جست‌وجو

برای ورود به فروشگاه‌ساز ویرچو اینجا کلیک کنید.

#4. فروشگاه‌ساز سپهر

مزایای فروشگاه‌ساز سپهر:

  • دارای اپلیکیشن فروشگاهی

  • ارائه دهنده سیستم همکاری در فروش

  • طراحی قالب اختصاصی

  • امکان فروش سوپرمارکتی

  • بهینه‌سازی شده و سئو فرندلی

برای ورود به فروشگاه‌ساز سپهر اینجا کلیک کنید.

#5. فروشگاه‌ساز ویترین

مزایای فروشگاه‌ساز ویترین:

  • هفت روز تست رایگان

  • امکان شخصی‌سازی فروشگاه

  • ارائه SSL رایگان

  • بهینه‌سازی شده

  • دارای قابلیت چند شعبه‌ای

برای ورود به فروشگاه‌ساز ویترین اینجا کلیک کنید.

#بهترین فروشگاه‌سازهای خارجی

#کلام آخر

اگر قصد دارید کسب‌وکارتان را رونق دهید و نمی‌خواهید تا چند سال آینده کسب‌وکارتان از بین برود باید کسب‌وکار خود را به سمت بازار مجازی ببرید تا بتوانید مشتریان بیشتری جذب کنید و با گذشت زمان کمرنگ نشوید، با کمک فروشگاه ساز می‌توانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید و به بقای کسب‌وکار خود کمک کنید.

دیدگاه‌ها