پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
ایمیل مارکتینگ (Email Marketing) یا بازاریابی ایمیلی چیست؟
۲ ماه پیش
یکی از کم هزینه‌ترین روش‌های بازاریابی ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی است. در این مقاله از غرفه‌چی کاربردها، مزایا و نکات Email Marketing را بررسی کرده‌ایم

بازاریابی یکی از مهم‌ترین کارهایی است که صاحبان کسب‌وکار باید برای پیشرفت کسب‌وکار خود انجام دهند. بازاریابی انواع مختلفی دارد که پیش‌تر در مقاله‌های قبلی به بازاریابی شبکه‌ای و بازاریابی محتوا اشاره کرده‌ایم و در این مقاله قصد داریم به بررسی ایمیل مارکتینگ که تاثیر زیادی در جذب کاربران و افزایش فروش دارد بپردازیم پس در ادامه همراه ما باشید.

#ایمیل مارکتینگ چیست؟

ایمیل مارکتینگ یا Email Marketing که به آن بازاریابی ایمیلی هم می‌گویند تعاملی است که با استفاده از ابزار ایمیل گوگل با هدف جذب کاربران و افزایش فروش با کاربران خود برقرار می‌کنید. شما می‌توانید با استفاده از ابزار ایمیل برای جذب کاربران بیشتر پیام‌های جذاب و تبلیغاتی ارسال کنید، برای افزایش فروش از پیام‌هایی شامل کد تخفیف استفاده کنید و برای تداوم ارتباط با مشتریان قدیمی محتواهای جذاب و کاربردی برای آن‌ها ارسال کنید. طبق آمار‌ها بیش از 4 میلیارد کاربر از ایمیل استفاده می‌کنند و نزدیک به 70٪ از بازاریابان از سیستم ایمیل مارکتینگ استفاده می‌کنند و تخمین زده شده است که این آمارها طی سال‌های آینده افزایش چشمگیری خواهند داشت.

ایمیل مارکتینگ (Email Marketing)

#5 کاربرد ایمیل مارکتینگ

#1. جذب کاربران جدید

شما می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ افراد جدید را به آشنایی با کسب‌وکار خود دعوت کنید و کاربران خود را افزایش دهید. ایمیل مارکتینگ می‌تواند کمک زیادی به افزایش کاربران شما کند.

#2. ارسال پیام خوش آمد

می‌توانید برای کاربران جدیدی که با کسب‌وکار و وب‌سایت شما آشنا شده‌اند پیام خوش آمد گویی ارسال کنید. این کار می‌تواند رضایت کاربران را جلب کند و تجربه کاربری خوبی ایجاد کند.

#3. اطلاع رسانی

ایمیل مارکتینگ به شما در اطلاع رسانی به کاربران و مشتریان کمک زیادی می‌کند. می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ کاربران خود را از شارژ محصولات قبلی، رونمایی از محصولات جدید، راه اندازی شعبه جدید و اتفاقات جدید آگاه کنید.

#4. مطلع کردن از تخفیفات

اگر تخفیفات جدیدی روی محصولات خود اعمال کرده‌اید یا قصد دارید تعدادی از محصولات را در فروش ویژه به فروش برسانید می‌توانید کاربران و مشتریان خود را از این تخفیفات مطلع کنید.

#5. ارسال فاکتور و کد رهگیری

بعد از این‌که مشتریان شما سفارش خود را ثبت کردند می‌توانید فاکتور و اطلاعات خرید مانند روز و ساعت ثبت سفارش، شماره سفارش و کد رهگیری سفارش را برای آن‌ها ارسال کنید.

#چه کسب‌وکارهایی باید از استراتژی ایمیل مارکتینگ استفاده کنند؟

این‌که چه کسب‌وکارهایی می‌توانند از ایمیل مارکتینگ استفاده کنند کاملا به مخاطب هدف آن‌ها بستگی دارد و کسب‌وکارهایی باید از ایمیل مارکتینگ برای تعامل با کاربران استفاده کنند که مطمئن باشند مخاطبان هدف آن‌ه از سرویس ایمیل استفاده می‌کنند. کسب‌وکارهایی که وب‌سایت دارند بیشتر از طریق ایمیل مارکتینگ با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنند زیرا کاربران و مشتریان آن‌ها از سرویس ایمیل استفاده می‌کنند و این کار کسب‌وکار می‌تواند تاثیر زیادی داشته باشد. اما کسب‌وکارهای سنتی و فروشگاه‌هایی که ابزار و وسایل تخصصی به فروش می‌رسانند برای بازاریابی و تبلیغات بهتر است از اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند زیرا تاثیر بیشتری روی مخاطب هدف آن‌ها دارد.

#اهمیت ایمیل مارکتینگ

ایمیل مارکتینگ یکی از کم هزینه‌ترین روش‌ها برای افزایش کاربران و فروش است که مزایای زیادی دارد. از دلایل اهمیت ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارها می‌توانیم به افزایش فروش اشاره کنیم زیرا هر کسب‌وکاری برای بقا نیازمند فروش است و افزایش فروش بدون تبلیغات و مارکتینگ ممکن نیست.

با استفاده از ایمیل مارکتینگ فروش خود را افزایش دهید

#مزایای ایمیل مارکتینگ

#1. نیازمند هزینه کم

ایمیل مارکتینگ به سرمایه و هزینه زیادی نیاز ندارد و شما برای تبلیغات باید چند برابر ایمیل مارکتینگ هزینه پرداخت کنید. ایمیل مارکتینگ به شما کمک می‌کند با پرداخت هزینه کم به نتایج خوبی برسید. علاوه بر این هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید در مقایسه با سودی که کسب می‌کنید بسیار کم است.

#2. راحت و آسان

ایمیل مارکتینگ به هیچ تجربه و مهارتی نیاز ندارد و شما تنها با استفاده از یک لیست ایمیل که می‌توانید از طریق لید جنریشن(Lead Generation) آن را تهیه کنید برای کاربران خود ایمیل‌های تاثیر گذار ارسال کنید و آن‌ها را به خرید دعوت کنید.

#3. نتیجه در زمان کم

از آن‌جایی که اکثر مردم هر روز ایمیل‌های خود را چک می‌کنند در زمان کم ایمیل‌های شما را می‌خوانند و شما در کمترین زمان ممکن به نتیجه مطلوب خود می‌رسید. ایمیل مارکتینگ بازدهی زیادی دارد و حتی می‌تواند در تخفیف‌ها روزانه هم به شما کمک زیادی کند.

#4. افزایش فروش

وقتی با استفاده از ایمیل مارکتینگ کاربران و مشتریان خود را از رویدادها و تخفیف‌ها خبردار کنید ممکن است با دیدن تخفیف‌های شما حتی اگر قصد خرید نداشته باشند خرید کنند. با این اتفاق محصولتان را به مشتریانی فروخته‌اید که قصد خرید نداشته‌اند.

#5. بازگشت سرمایه

ایمیل مارکتینگ می‌تواند چندین برابر هزینه‌ای که برای آن پرداخت کرده‌اید به شما سود برساند. طبق آمار‌ها هر یک دلاری که در ایمیل مارکتینگ پرداخت می‌شود حدود 36 دلار برای کسب‌وکار کسب درآمد می‌کند پس به این نتیجه می‌رسیم که ایمیل مارکتینگ واقعا به صرفه است.

#6. نرخ تبدیل بالا

طبق آمارها تقریبا 99 درصد از کاربران سرویس ایمیل روزانه ایمیل‌های خود را چک می‌کنند و کاربرانی که از طریق سرویس ایمیل در عمل‌ها مشارکت کرده‌اند بیشتر از سایر سرویس‌های ارتباطی است. این آماد دلیل خوبی برای شروع ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارتان است.

#7. امکان دسته‌بندی فهرست ایمیل

شما می‌توانید با استفاده از اطلاعاتی که کاربران شما هنگام ثبت نام در وب‌سایت وارد کرده‌اند به علاقه‌مندی‌های آن‌ها پی ببرید و بر اساس همین علاقه‌مندی‌ها آن‌ها را دسته‌بندی کنید و ایمیل‌هایی مطابق شخصیت و علاقه‌مندی‌های آن‌ها برایشان ارسال کنید.

#چه زمانی از ایمیل مارکتینگ استفاده کنیم؟

مهم‌ترین نکته‌ای که باید در شروع ایمیل مارکتینگ به آن توجه کنید این است که هدف خود از شروع ایمیل مارکتینگ را مشخص کنید. برای نوشتن متن‌های تبلیغاتی و CTAها اول باید هدف شما مشخص باشد تا بتوانید متن‌های تاثیرگذاری بنویسید. مثلا قصد دارید جشنواره فروش ویژه‌ای شروع کنید و می‌خواهید کاربران خود را از این اتفاق خبردار کنید پس باید متن‌های تبلیغاتی را به گونه‌ای بنویسید که به شکل واضحی هدف شما از ایمیل‌ها را به کاربران منتقل کند.

#نکاتی که باید برای ایمیل مارکتینگ در نظر داشته باشید

  • اول باید به این نکته توجه داشته باشید که نباید بدون اجازه از کاربران برای آن‌ها ایمیل ارسال کنید.

  • حتما در ایمیل‌هایی که ارسال می‌کند گزینه‌ای برای لغو ارسال ایمیل قرار دهید.

  • توجه داشته باشید که اطلاعات فرستنده برای کاربرانی که ایمیل را دریافت می‌کنند قابل درک و شناسایی باشد و کاربران بدانند که این ایمیل از طرف چه کسی یا چه کسب‌وکاری ارسال شده است.

  • متن‌های تبلیغاتی خود را بر اساس هدف خود و مخاطب هدف خود بنویسید.

  • برای کاربران خود خلق ارزش کنید و اهمیت زیادی برای آن‌ها قائل شوید.

با رعایت نکات ایمیل مارکتینگ می‌توانید به هدف خود برسید

#نتیجه‌گیری

ایمیل مارکتینگ یک روش برای دعوت کاربران به انجام عمل‌های مختلف است و برای کسب‌وکارها هزینه‌ی خیلی کمی دارد اما سودی زیادی به آن‌ها می‌رساند. برای این‌که از ایمیل مارکتینگ نتایج خوبی کسب کنید باید نکات آن را رعایت کنید و این کار را به صورت هدفمند انجام دهید. در این مقاله به طور کامل کاربردها، مزایا و نکات ایمیل مارکتینگ را مورد بررسی قرار داده‌ایم.

دیدگاه‌ها