پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

هر آنچه باید در مورد بازاریابی محتوا بدانید!

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

جدا کننده هدر
هر آنچه باید در مورد بازاریابی محتوا بدانید!
۲ ماه پیش
بازاریابی محتوا یکی از روش‌های آسان و کم هزینه برای جذب کاربران و بازدیدکنندگان است. در ادامه همراه ما باشید تا با بازاریابی محتوا و تکنیک‌های آن آشنا شوید

تقریبا همه شما با تولید محتوا آشنا هستید اما شاید تا به حال اسم بازاریابی محتوا به گوشتان نخورده باشد و چیزی در مورد آن ندانید. در واقع وقتی که شما به صورت رایگان نکته‌هایی را در قالب مقاله در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید به نحوی دارید بازاریابی محتوا انجام می‌دهید زیرا باعث می‌شوید کاربران بیشتری به وب‌سایت شما جذب شوند و به شما اعتماد کنند در نتیجه باعث پیشرفت کسب‌وکار خود می‌شوید. در ادامه قصد داریم بیشتر در مورد بازاریابی محتوا و چگونگی آن صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

#بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا یا Content Marketing در واقع همان تولید محتوای گیرا و جذاب است که می‌کوشید با تولید آن کاربران بیشتری را به وب‌سایت خود جذب کنید. شما با تولید کردن محتوای کاربردی که نیاز کاربر را پاسخ می‌دهد رضایت کاربر را جلب می‌کنید و باعث می‌شوید برای پیدا کردن محتواهای بیشتر وارد وب‌سایت شما شود در نتیجه بازدید صفحات وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند. با این کار شما بازاریابی محتوا انجام دادید و باعث شدید کاربر با خواندن یکی از محتواهای شما به خواندن بقیه‌ی مقاله‌های وب‌سایت شما ترغیب شود و زمان بیشتری را در وب‌سایت شما بگذراند.

بازاریابی محتوا (Marketing Content)

#هدف از بازاریابی محتوا چیست؟

کسب‌وکارها با استفاده از بازاریابی محتوا قصد دارند بدون پرداخت هزینه وب‌سایت خود را به افراد بیشتری معرفی کنند و بازدیدهای وب‌سایت خود را افزایش دهند. با افزایش بازدیدهای وب‌سایت فروش کسب‌وکار هم افزایش پیدا می‌کند و افرادی بیشتری از آن خرید می‌کنند. پس نتیجه می‌گیریم بازاریابی محتوا یکی از روش‌های بدون هزینه برای تبلیغ و معرفی کسب‌وکار به افراد بیشتر است.

#بازاریابی محتوا چگونه کسب‌وکار را بهبود می‌بخشد؟

موفقیت کسب‌وکارها ارتباط مستقیمی با میزان فروش آن‌ها دارد و فروش کسب‌وکارها نیز ارتباط مستقیمی با تعداد کاربران و بازدیدکنندگان آن‌ها دارد و هرچه بازدیدکنندگان وب‌سایتی بیشتر باشند تعداد مشتریان آن هم بیشتر می‌شوند. بازاریابی محتوا به شما کمک می‌کند با منتشر کردن محتواهای کاربردی بازدیدکنندگان خود را افزایش دهید. در صورتی که بتوانید به درستی اعتماد کاربران خود را جلب کنید می‌توانید تعداد زیادی از کاربران وب‌سایت خود را به مشتریان خود تبدیل کنید و فروش خود را افزایش دهید.

#مزایای بازاریابی محتوا برای کسب‌وکار

#1. معرفی کسب‌وکار و برند

با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توانید تعداد افرادی که کسب‌وکار و برند شما را می‌شناسند را افزایش دهید. با افزایش محتواهای کاربردی وب‌سایت می‌توانید کسب‌وکار خود با به افراد بیشتری معرفی کنید. کسب‌وکارهایی که ناشناخته هستند مشتریان کمتری هم دارند و معمولا کسب‌وکارهایی که توسط افراد بیشتری شناخته شده‌اند مشتریان بیشتری هم دارند.

#2. افزایش ترافیک وب‌سایت

در صورتی که محتواهایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید کاربردی باشند و نیاز کاربر را پاسخ دهند می‌توانند به افزایش ترافیک وب‌سایت شما کمک کنند زیرا اگر محتوای منتشر شده توسط شما مورد پسند و رضایت کاربر قرار بگیرد کاربر وارد وب‌سایت شما می‌شود و ترافیک وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

#3. بهبود تجربه کاربری

بازاریابی محتوا باعث می‌شود کاربران شما رضایت بیشتری از وب‌سایت شما داشته باشند زیرا مقاله‌ها و محتوای وب‌سایت شما باعث شده است کاربران به جواب سوال خود برسند. کاربردی بودن محتوا‌هایی که در وب‌سایت خود منتشر می‌کنید می‌تواند تجربه کاربری را بهبود ببخشد و رضایت کاربران را جلب کند.

#4. افزایش نرخ تبدیل

با استفاده از بازاریابی محتوا و انتشار محتواهای کاربردی می‌توانید نرخ تبدیل وب‌سایت خود را افزایش دهید. می‌توانید در محتواهای خود با استفاده از CTA کاربران را به انجام عملی دعوت کنید و از آن‌ها بخواهید در وب‌سایت شما فعالیتی انجام دهند. این عمل‌ها می‌توانند ثبت نام، خرید، پر کردن فرم یا اقدامات دیگری باشد. با این روش می‌توانی لیدهای وب‌سایت خود را به مشتری تبدیل کنید.

#5. افزایش فروش

بازاریابی محتوا به افزایش اعتماد کاربران به کسب‌وکار شما کمک می‌کند و باعث می‌شود کاربران شما به مشتریان کسب‌وکار شما تبدیل شوند. شما با قرار دادن اطلاعات مفید به صورت رایگان در اختیار کاربران می‌توانید اعتماد آن‌ها را افزایش دهید و آن‌ها را به مشتریان خود تبدیل کنید.

#بازاریابی محتوا و سئو چه ارتباطی با هم دارند؟

پیش‌تر با مفهوم بازاریابی محتوا آشنا شدیم و فهمیدیم شما با قرار دادن محتواهای کاربردی و جذاب می‌توانید بازاریابی محتوا کنید و بازدیدکنندگان وب‌سایت خود را افزایش دهید. هرچه محتواهای شما کاربردی‌تر و جذاب‌تر باشند کاربران زمان بیشتری را در وب‌شما شما می‌گذرانند. افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت و زمانی که کاربران در وب‌سایت می‌گذرانند باعث رشد و بهبود سئو وب‌سایت شما می‌شود.

استفاده درست از بازاریابی محتوا باعث افزایش بازدید و فروش می‌شود

#تکنیک‌های بازاریابی محتوا

#1. شناختن مخاطب و نیازهای آن

اولین کاری که باید برای بازاریابی محتوا انجام دهید شناسایی مخاطبان و نیازهای آن‌ها است. شما با شناختن مخاطبان خود و نیازهای آن‌ها بر اساس نیازهای آن‌ها تولید محتوا می‌کنید. هنگامی که محتوای شما طبق نیاز مخاطب باشد برای مخاطب محتوای کاربردی است که می‌تواند با مطالعه آن به جواب سوالات خود برسد در نتیجه احساس رضایت می‌کند.

#2. ارائه راهکار

بعد از این‌که مخاطبان را شناسایی کردید و به سوالات و دغدغه‌های آن‌ها پی بردید وقت آن است که در محتواهای خود سعی کنید جواب سوالات آن‌ها را بدهید و راهکارهایی برای رفع دغدغه‌های آن‌ها ارائه کنید. پاسخ دادن به سوالات و رفع دغدغه مخاطبان یکی از بهترین راه‌ها برای جذب کاربران است زیرا رضایت کاربران را جلب می‌کند و باعث می‌شود وقت بیشتری را در وب‌سایت شما بگذراند.

#3. استفاده از ایده‌های خاص

سعی کنید برای محتواهای خود ایده‌های خاص طراحی کنید تا کاربر جذب محتوای شما شود. می‌توانید با جای دادن راه حل مشکل کاربران در قالب ایده‌ای خاص و نوآورانه در محتوای خود رضایت کامل کاربران را جذب کنید و باعث شوید کاربران با خواندن محتوای شما خسته نشوند و برای آن‌ها جالب باشد.

#4. ایجاد مزیت رقابتی

علاوه بر این که در محتواهای خود از مطالب مورد علاقه کاربران استفاده می‌کنید سعی کنید از ویژگی‌های کسب‌وکارتان در محتوا صحبت کنید ما باید توجه داشته باشید که این کار را به صورتی انجام دهید که کاربران حس نکنند این یک محتوای تبلیغاتی است زیرا این موضوع باعث می‌شود کاربران میزان رضایت کمتری از محتوای شما داشته باشند.

#5. تجزیه و تحلیل

بعد از این‌که محتواهای خود را منتشر کردید حتما آن‌ها را تجزیه و تحلیل کنید و تاثیر آن‌ها را بررسی کنید. با آنالیز محتواهای منتشر شده می‌توانید پی ببرید کدام یکی از محتواها بیشتر دیده شده و مورد پسند کاربران قرار گرفته است. این‌گونه می‌توانید برنامه انتشار محتواهای خود را بهتر پیش ببرید و در تقویم محتوایی خود از آن موضوع بیشتر استفاده کنید.

#ابزار لازم برای بازاریابی محتوا چیست؟

#1. Google Analytics

گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوا است. گوگل آنالیتیکس یکی از ابزارهای رایگان گوگل است که برای تولید محتوا کمک زیادی به شما می‌کند. شما با استفاده از ابزار گوگل آنالیتیکس می‌توانید کلمات کلیدی مربوط به کسب‌وکار خود را تجزیه و تحلیل کنید و پر سرچ‌ترین موضوعات توسط کاربران را مشاهده کنید. می‌توانید تقویم محتوایی خود را طبق موضوعاتی که مورد پسند کاربران قرار گرفته‌اند بچینید و بیشتر دیده شوید.

#2. HubSpot

یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های تولیدکنندگان محتوا ایده‌ی خاص برای محتوا است. شما می‌توانید با استفاده از ابزار هاب اسپات ایده‌های جدید بگیرید و موضوعات محتواهای خود را پیدا کنید. همچنین این ابزار به شما کمک می‌کند محتواهای خود را بهینه سازی کنید و به نتایج بهتری دست پیدا کنید.

#3. Canva

کنوا یکی از ابزارهای رایگان برای آماده سازی تصاویر برای محتواهای شما است. با استفاده از این ابزار می‌توانید برای محتواهای وبلاگ خود تصاویری با کیفیت آماده کنید و تاثیر گذاری محتوا را افزایش دهید. استفاده از عکس‌های باکیفیت و مرتبط با موضوع محتوا اثرگذاری محتوا را افزایش می‌دهد.

#4. Dupli Checker

بسیاری از کسب‌وکارها برای تولید محتوا از فریلنسرها کمک می‌گیرند و محتوای وبلاگ را خودشان تولید نمی‌کنند. اگر محتواهای وبلاگ را خودتان تولید نمی‌کنید حتما باید از تکراری نبودن محتوا مطمئن شوید زیرا گوگل روی این موضوع حساس است و به وب‌سایت شما امتیاز منفی می‌دهد. شما با استفاده از ابزار داپلی چکر می‌توانید محتوای تولید شده توسط فریلنسر را چک کنید و از تکراری نبودن آن مطمئن شوید.

گوگل ترندز یکی دیگر از ابزارهای رایگان گوگل است که به شما در بازاریابی محتوا کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید با استفاده از گوگل ترندز به جدیدترین ترند‌های روز پی ببرید و طبق آن‌ها محتوای وب‌سایت خود را تولید کنید. گوگل ترندز به شما نشان می‌دهد اخیرا چه موضوعاتی بیشتر توسط کاربران سرچ می‌شوند.

با استفاده از ابزارهای مناسب محتواهای خود را تاثیر گذارتر کنید

#جمع‌بندی

با مطالعه این مقاله حتما تا الان به اهمیت بازاریابی محتوا یا همان کانتنت مارکتینگ پی بردید و می‌دانید که باید آن را جدی بگیرید. با استفاده از بازاریابی محتوا می‌توانید با هزینه‌ی کم یا حتی بدون هزینه به اندازه تبلیغات گران قیمت نتیجه بگیرید و بازدیدهای وب‌سایت خود را افزایش دهید. در این مقاله به طور کامل در مورد بازاریابی محتوا، مزایای بازاریابی محتوا، تکنیک‌ها و ابزارهای صحبت کردیم.

دیدگاه‌ها