پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث افزایش بازدید سایت می‌شود؟

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

جدا کننده هدر
رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باعث افزایش بازدید سایت می‌شود؟
۲ ماه پیش
رپورتاژ آگهی یک محتوای متنی است که با استفاده از آن می‌توانید برای کسب‌وکار خود تبلیغ انجام دهید. در این مقاله در مورد رپورتاژ آگهی، مزایا و انواع آن صحبت کردیم

راه‌های زیادی برای تبلیغ کسب‌وکار وجود دارد که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها کسب‌وکار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. یکی از روش‌های تبلیغات برای کسب‌وکار روش رپورتاژ آگهی است که می‌توانید آن را انجام دهید. اگر نمی‌دانید رپورتاژ آگهی چیست و چگونه باید به روش رپورتاژ آگهی کسب‌وکار خود را تبلیغ کنید در این مقاله از غرفه‌چی همراه ما باشید.

#رپورتاژ آگهی چیست؟

رپورتاژ آگهی یا Advertorial یک نوع محتوای تبلیغاتی است که به‌صورت مقاله یا خبر در وب‌سایت‌ها و رسانه‌های آنلاین منتشر می‌شود. این نوع محتوا به‌طور طبیعی و هماهنگ با سایر محتوای وب‌سایت نمایش داده می‌شود و معمولاً شامل لینک‌هایی به وب‌سایت تبلیغ‌دهنده است. هدف اصلی رپورتاژ آگهی افزایش آگاهی از برند، جذب مخاطبان جدید و بهبود رتبه‌بندی وب‌سایت در موتورهای جستجو است. واژه‌ی Advertorial از ترکیب دو واژه Advertisement به معنای تبلیغ و Editorial به معنای سرمقاله به دست آمده است. رپورتاژ آگهی می‌تواند به افزایش کاربران وب‌سایت شما کمک زیادی بکند و روی سئو وب‌سایت شما تاثیر مثبت داشته باشد. رپورتاژ آگهی می‌تواند ترافیک وب‌سایت شما را افزایش دهد. در واقع رپورتاژ آگهی مقاله‌ای است که در قالب گزارش و خبر نوشته شده است و برای تبلیغات استفاده می‌شود. در نوشتن رپورتاژ آگهی باید به این نکته توجه داشت که باید کاربر را به سمت هدف مورد نظرتان هدایت کنید. نوشتن رپورتاژ آگهی کار متخصص است و برای تاثیرگذار بودن باید توسط فردی حرفه‌ای نوشته شود.

رپورتاژ آگهی (Advertorial)

#درک تبلیغات

رپورتاژ آگهی به طور قابل توجهی با تبلیغات سنتی متفاوت هستند زیرا بر روی شعارهای جذاب، مدل‌های زیبا یا موسیقی شاد تکیه نمی‌کنند. در عوض، آن‌ها اطلاعات را منتقل می‌نمایند، اما از سوی دیگر ملزم به رعایت اصول روزنامه‌نگاری که عینیت یا گزارش‌دهی متعادل را الزام‌آور می‌داند، نیستند.

از آنجایی که آگهی‌دهندگان می‌توانند اطلاعات مفید و جالبی را ارائه دهند (مثلا روش دقیق نصب یک وسیله یا درمان یک عارضه یا روش های شیک پوشی) مصرف‌کنندگان ممکن است بیشتر از تبلیغات سنتی به آنها توجه کنند. همچنین رپورتاژهای آگهی این فرصت را فراهم می‌کنند که اطلاعات بسیار بیشتری در مورد مزایای یک محصول یا سرویس نسبت به یک تبلیغ سنتی که بر تصاویر متمرکز است و متن کمی دارد، گنجانده شود.

شواهد نشان می‌دهد رپورتاژهای آگهی می‌توانند در وب و روی دستگاه‌های تلفن همراه نسبت به تبلیغات نمایشی سنتی مؤثر‌تر باشند. طبق یک مطالعه انجام شده توسط کمپانی نیلسن، رپورتاژ‌ آگهی که به آن‌ها تبلیغات همسان (Native Ads) نیز گفته می‌شود، دو برابر بیشتر از تبلیغات بنری مورد توجه بصری قرار می‌گیرند. به عبارت دیگر، نگاه مصرف‌کنندگان بیشتر روی تبلیغات همسان متمرکز می‌شود تا تبلیغات بنری.

بسیاری از نشریات برای جلوگیری از گمراه کردن خوانندگان، زمانی که محتوا یک رپورتاژ آگهی است آن را با تگ رپورتاژ مشخص می‌نمایند. رپورتاژ آگهی در کنار محتوای معمولی نشریه یا به عنوان مکمل آن ظاهر می‌شود. اما ممکن است با عنوان «حمایت‌شده» یا «بخش تبلیغات ویژه» برچسب‌گذاری شود در حالی که برخی از نشریات نیز اصلاً رپورتاژ چاپ نمی‌کنند.

#ملاحظات خاص در رپورتاژ

همانند تبلیغات سنتی، هنگام استفاده از رپورتاژ آگهی برای معرفی محصول یا خدمتی، شرکت‌ها باید اطمینان حاصل کنند که این آگهی لحن و محتوای مناسب برای مخاطب هدف را داشته باشد. بنابراین، لحن یک رپورتاژ آگهی در مجله مالی یا وب‌سایت خبری علمی با لحن آن در یک مجله‌ی جنجالی سلبریتی متفاوت خواهد بود.

محتوای رپورتاژ آگهی معمولا از نظر نحوه نگارش تیترها، نوع فونت، چیدمان صفحه و تصاویر، سبک ویرایشی نشریه را تقلید می‌کند. این محتوا اغلب با تعریف داستانی که به مشکلات یا ترس‌های خواننده اشاره می‌کند آغاز می گردد و سپس با توضیح اینکه چگونه این محصول یا خدمت می‌تواند آن مشکل را حل کند، خواننده را جذب می‌کند. رپورتاژ آگهی ممکن است ادعاهای خود را با آمار، نتایج آزمایش و حقایق مرتبط پشتیبانی کند.

رپورتاژ آگهی اغلب با یک فراخوان به عمل(Call to Action) به پایان می‌رسد که به خواننده اطلاع می‌دهد چگونه و از کجا محصول یا خدمات را خریداری کند.

#نکات کلیدی رپورتاژ آگهی

  • رپورتاژ آگهی تبلیغاتی است که به صورت پولی ساخته شده و شبیه یک مقاله، ویدیو یا وبلاگ است.

  • رپورتاژ آگهی ممکن است حاوی اطلاعات مفیدی باشد، اما هدف نهایی آن تبلیغ یک محصول یا خدمت است.

  • رپورتاژ‌ها می‌توانند تعامل موثر با خواننده ایجاد کنند و از تبلیغات معمولی کارآمدتر باشند.

  • استفاده از رپورتاژ آگهی مسائل اخلاقی را برای ناشران مطرح می‌کند، به خصوص اگر تضاد منافع بین تبلیغ‌دهنده و مخاطب وجود داشته باشد (این موضوع به این معناست که تبلیغات مخفی یا نامشخص می‌تواند باعث فریب یا گمراهی مخاطبان شود و اعتماد آن‌ها به رسانه را تضعیف کند).

  • همچنین رپورتاژ‌ آگهی ها در صورتی که بیش‌ازحد شبیه به تبلیغات معمولی به نظر برسند، خطر دور کردن مخاطب را دارند.

#مزایای رپورتاژ آگهی برای کسب‌وکارها

#1. افزایش کاربران و بازدیدکنندگان

با استفاده از روش رپورتاژ آگهی بازدیدکنندگان وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کنند و ترافیک وب‌سایت شما بالا می‌رود. این موضوع باعث می‌شود افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنایی پیدا کنند و به اعتبار وب‌سایت و کسب‌وکارتان افزوده می‌شود. اگر به وب‌سایت‌ها و پلتفرم‌های مرتبط با کسب‌وکار خودتان رپورتاژ دهید احتمال تبدیل شدن کاربران به مشتری بیشتر می‌شود.

#2. هزینه‌ی کم

روش رپورتاژ آگهی نسبت به دیگر روش‌های تبلیغات هزینه‌ی مناسب‌تری دارد و با استفاده از این روش نیازی نیست هزینه‌های زیاد و سنگین برای تبلیغ کسب‌وکار خود پرداخت کنید. روش رپورتاژ آگهی نسبت به هزینه اش بازدهی خوب و مناسبی دارد.

#3. رشد سئو وب‌سایت

از آن‌جایی که با استفاده از روش رپورتاژ آگهی برای تبلیغ کسب‌وکار خود بازدیدهای مفید برای وب‌سایت خود دریافت می‌کنید سئو وب‌سایت شما هم رشد خواهد کرد. افزایش بازدیدهای وب‌سایت باعث می‌شود کاربران بیشتری وقت زیادی را در وب‌سایت شما بگذرانند و این موضوع باعث می‌شود سئو وب‌سایت شما تا حد قابل توجهی رشد پیدا کند.

#4. افزایش فروش

اگر وب‌سایت شما یک وب‌سایت فروشگاهی است افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت باعث می‌شود تعداد کسانی که با محصولات و خدمات شما آشنا می‌شوند افزایش پیدا کند و احتمال این‌که افراد بیشتری از کسب‌وکار شما خرید کنند افزایش پیدا می‌کند. اگر به وب‌سایت‌های معتبر رپورتاژ داده باشید اعتماد مشتریان به کسب‌وکار شما آسان‌تر می‌شود.

#5. افزایش شهرت

بیشتر دیده شدن وب‌سایت و کسب‌وکار شما باعث می‌شود افراد بیشتری برند شما را بشناسند و این موضوع باعث می‌شود اسم برند کسب‌وکار شما روی زبان‌ها بچرخد. با افزایش شهرت برندتان اعتبار کسب‌وکارتان افزایش پیدا می‌کند و احتمال موفق شدن شما در حوزه‌ی کاری خودتان چند برابر می‌شود. اگر تجربه کاربری خوبی برای کاربران خود ایجاد کنید می‌توانید مشتریان خود را افزایش دهید.

رپورتاژ آگهی برای افزایش بازدیدکنندگان و مشتریان مفید است

#معایب رپورتاژ آگهی

رپورتاژآگهی‌ها میتوانند فریبنده باشند اما نقاط ضعف هم دارند:

#1. پس زدن مخاطب

اگر یک رپورتاژ آگهی زیاد بر روی معرفی محصول یا خدمات خودش اصرار کند، ممکن است نظر خواننده را هم در مورد آن برند و هم در مورد نشریه ای که مقاله رو بالا برده خراب کند. همینطور ادعاهای دروغ یا اغراق آمیز میتواند اعتبار برند را زیر سوال ببرد.

#2. از دست دادن اعتماد مخاطب

اگر احساس شود یک مجله زیاد به محتوای پولی تکیه میکند، ممکن است بخش بزرگی از مخاطبانش را از دست بدهد و در نهایت هم خواننده و هم تبلیغات دهنده را از دست بدهد.

#3. قوانین و مقررات

سازمان های نظارتی در خارج مثل کمیسیون تجارت فدرال آمریکا (FTC) الزام میکنند که ناشران محتوای پولی، از جمله محتوای آنلاین، را به طور واضح مشخص کنند. گوگل هم روی تبلیغات پولی که ارتباط آن با محتوا شفاف نیست، سخت گیری می‌نماید.

#بازارهای ایده‌آل برای رپورتاژ آگهی و نرخ تبدیل آنها

با توجه به عوامل متعددی که منجر به نرخ کلیک موفقیت آمیز می شوند، ایجاد خط مستقیم بین تبلیغات و فروش دشوار است با این حال، می‌توان بر اساس نتایج مطالعات مختلف، به نکاتی در این زمینه اشاره کرد:

#1. تمایل به خرید در کاربران موبایل

مطالعه‌ای که توسط Mode Media انجام شده است، نشان می‌دهد که احتمال تمایل به خرید در کاربران موبایل بعد از مشاهده رپورتاژ آگهی، بیشتر از کاربران دسکتاپ است.همان مطالعه نشان داد که 77 درصد از افرادی که در معرض "داستان‌های برند" قرار گرفته‌اند، بعداً آن برند را به یاد داشتند.

#2. تاثیرگذاری بر جامعه زنان

تحقیقی دیگر از دانشگاه High Point به بررسی اثر طول متن رپورتاژ آگهی بر نگرش مخاطبان پرداخته است. نتایج این تحقیق حاکی از آن است که رپورتاژهای آگهی با متن کوتاه‌تر، در مقایسه با متن‌های بلند، تاثیر مثبت‌تری بر نگرش مخاطبان زن نسبت به برند دارند.

#3. اهمیت تست و بررسی

توجه به این نکته ضروری است که یافته‌های این مطالعات صرفاً جنبه اشاره‌ای دارند و لزوماً برای همه صنایع و محصولات قابل تعمیم نیستند. برای تعیین کارآمدی رپورتاژ آگهی در بازار هدف خود، لازم است به طور مستقل اقدام به تست و بررسی نتایج آن نمایید.

#انواع رپورتاژ آگهی

#1. رپورتاژ تبلیغاتی

در رپورتاژ تبلیغاتی ابتدا باید یک مشکل را پیدا کنید و در متن محتوای خود در مورد آن صحبت کنید و معایب آن را بررسی و بولد کنید. سپس می‌توانید در این محتوا راه حل‌هایی برای حل این مشکلات ارائه دهید و به صورت غیر مستقیم خدمات مورد نظر خود را معرفی و تبلیغ کنید. این تبلیغ باید به گونه‌ای باشد که خدمات یا کالای مورد نظر شما راه حلی برای حل مشکل کاربر باشد. یعنی باید کالا و خدمات شما برای حل مشکل کاربر مفید و کاربردی باشد پس باید توجه داشته باشید که محتوای خود را بر این اساس بنویسید وگرنه تاثیری روی کاربر نخواهد داشت.

#2. رپورتاژ مالتی مدیا

لازم به ذکر است که رپورتاژ آگهی تنها محدود به محتوای متنی نیست می‌تواند یک پادکست، یک کلیپ کوتاه تبلیغاتی یا حتی یک برنامه تلویزیونی باشد. در این نوع از رپورتاژ آگهی افراد به صورت بررسی مزایا و معایب کالا یا خدمات مورد نظر آن را تبلیغ می‌کنند و افراد را به خرید و استفاده از آن دعوت می‌کنند.

#3. رپورتاژ خبری

در رپورتاژ خبری وسواس کمتری در نامحسوس بودن تبلیغ وجود دارد و این نوع رپورتاژ در قالب معرفی محصولات و خدمات مورد نظر در وب‌سایت‌های خبری منتشر می‌شود. در رپورتاژ خبری ابتدا باید نیازهای کاربر را شناسایی کنید و هنگام معرفی محصولات و خدمات خود به این موضوع اشاره کنید که چه نیازهایی از کاربر را پاسخ می‌دهد.

#چگونه رپورتاژ آگهی بنویسیم؟

  1. در نوشتن رپورتاژ آگهی در مرحله‌ی اول باید به طور کامل مخاطب خود را بشناسید.

  2. در مرحله‌ی دوم باید تمامی نیازهای کاربران خود را شناسایی کنید.

  3. در نوشتن رپورتاژ با مخاطب خود صادق باشید و دروغ نویسی نکنید.

  4. خودتان را جای مخاطب قرار دهید و نسبت به آن رپورتاژ آگهی خود را بنویسید.

  5. در متن رپورتاژ آگهی باید نیاز کاربران را هدف قرار دهید و با توجه به نیاز آن‌ها متن را بنویسید.

  6. در متن رپورتاژ آگهی درخواست خود از کاربر را اعلام کنید و از آن‌ها بخواهید عملی انجام دهند.

  7. برای نوشتن رپورتاژ آگهی ساده نویسی کنید و منظور خود را مستقیم به مخاطب برسانید.

  8. سعی کنید از موضوع‌های به روز برای نوشتن رپورتاژ آگهی استفاده کنید تا بیشتر مورد پسند کاربر قرار بگیرد.

  9. موضوعی انتخاب کنید که با محصول و خدمات شما مرتبط باشد.

  10. انتخاب وب‌سایت مناسب یعنی انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های معتبر و مرتبط با حوزه فعالیت شما.

  11. بهینه‌سازی برای سئو و استفاده از کلمات کلیدی مناسب و لینک‌سازی اصولی.

  12. در نظر گرفتن دامین آتوریتی (Domain Authority - DA) وب‌سایتی که میخواهیم در آن رپورتاژ بریم.

اگر تمام نکات را برای نوشتن رپورتاژ آگهی رعایت کنید متن شما تاثیرگذارتر می‌شود

#چگونه رپورتاژ آگهی باعث افزایش بازدید سایت می‌شود؟

#1. بهبود سئو (SEO)

  • لینک‌سازی: رپورتاژ آگهی‌ها معمولاً شامل لینک‌های ورودی به وب‌سایت شما هستند که به بهبود رتبه‌بندی در نتایج جستجوی گوگل کمک می‌کنند.

  • کلمات کلیدی: استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای رپورتاژ آگهی می‌تواند به جذب ترافیک طبیعی از موتورهای جستجو کمک کند.

#2. افزایش آگاهی از برند

  • نمایش در سایت‌های معتبر: انتشار رپورتاژ آگهی در وب‌سایت‌های معتبر و پربازدید باعث می‌شود که برند شما به مخاطبان جدید معرفی شود.

  • محتوای ارزشمند: ارائه محتوای مفید و جذاب در رپورتاژ آگهی می‌تواند توجه مخاطبان را جلب کرده و آن‌ها را به بازدید از وب‌سایت شما ترغیب کند.

#3. جذب ترافیک مستقیم

  • لینک‌های مستقیم: کاربران می‌توانند با کلیک بر روی لینک‌های موجود در رپورتاژ آگهی به‌طور مستقیم به وب‌سایت شما هدایت شوند.

  • افزایش اعتماد: اگر رپورتاژ آگهی در سایت‌های معتبر منتشر شود، اعتماد کاربران به وب‌سایت شما بیشتر خواهد شد و این می‌تواند باعث افزایش بازدید شود.

#4. ارتقاء محتوا

  • اشتراک‌گذاری در شبکه‌های اجتماعی: محتوای جذاب و ارزشمند رپورتاژ آگهی می‌تواند به‌طور گسترده در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود و بازدید بیشتری را به همراه داشته باشد.

  • تعامل کاربران: محتوای خوب می‌تواند باعث ایجاد تعامل بیشتر با کاربران شود که این نیز به نوبه خود بازدید وب‌سایت را افزایش می‌دهد.

#جمع‌بندی

با استفاده از رپورتاژ آگهی می‌توانید با کمترین هزینه با کاربران خود ارتباط برقرار کنید و کسب‌وکار خود را به آن‌ها معرفی کنید. رپورتاژ آگهی یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش‌ها برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات به کاربران است. رپورتاژ آگهی در سئو وب‌سایت شما تاثیر مثبت می‌گذارد، بازدیدکنندگان و مشتریان شما را افزایش می‌دهد. در این مقاله به طور کامل رپورتاژ آگهی، مزایا، انواع و نحوه نوشتن آن را مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاه‌ها