پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

پلتفرم چیست و کسب و کارهای پلتفرمی چگونه کار می‌کنند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
پلتفرم چیست و کسب و کارهای پلتفرمی چگونه کار می‌کنند؟
۲ هفته پیش
در دنیای امروز پلتفرم میان کاربران و کسب‌وکارها به عنوان واسطه شناخته می‌شود، اگر با پلتفرم آشنایی ندارید پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله ازغرفه‌چی همراه ما باشید.

امروزه با افزایش تعداد کسب‌وکارها و مدعیان، بعضی از کسب‌وکارها برای بیشتر دیده‌شدن و محو نشدن در بازار، به یک سکو و واسطه نیاز دارند تا خودشان را به مردم معرفی کنند و کسب‌وکار خود را حفظ کنند. در دنیای دیجیتال و بازار مجازی وب‌سایت نقش یک سکو را بازی می‌کند و کسب‌وکارها را به کاربران بیشتری معرفی می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم در مورد پلتفرم که سکویی برای دیده‌شدن کسب‌کارها است توضیح دهیم.

#ریشه و معنی پلتفرم چیست؟

واژه پلتفرم (Platform) به معنای زیرساخت یا سکو است، صد‌ها سال است که از این کلمه برای اشاره به سکوهایی به کار می‌رود که بستری برای افرادی که می‌خواستند مرکز توجه باشند و سخنرانی کنند بودند، بلند بودن این سکو‌ها باعث می‌شد همه این افراد را ببینند و صدایشان را بشنوند؛ یعنی این سکو‌ها به دیده‌شدن آن‌ها کمک می‌کرد. اگر بخواهیم به زبان ساده این واژه را معنی کنیم می‌توانیم بگوییم پلتفرم به افرادی که می‌خواهند دیده شوند کمک می‌کند بهتر دیده شوند و به افرادی که می‌خواهند ببینند کمک می‌کند بهتر ببینند.

پلتفرم در لغت به معنای سکو است

اما معنی پلتفرم فقط به این پاراگراف محدود نمی‌شود و جزئیات بیشتری دارد، پلتفرم فقط مربوط به دنیای فیزیکی نیست و امروزه در دنیای دیجیتال هم کاربرد زیادی دارد، ارائه دهندگان با استفاده از پلتفرم‌ها کسب‌وکار خود را به سمت دنیای مجازی سوق داده‌اند و زمینه‌ی رشد و توسعه کسب‌وکار خود را فراهم کرده‌اند، در بازار مجازی احتمال پیشرفت در یک کسب وکار بیشتر از بازار سنتی است؛ زیرا در بازار سنتی شما محدود به مکان و تعداد نفرات هستید؛ اما در بازار مجازی این محدودیت وجود ندارد و می‌توانید هزاران مشتری در روز داشته باشید.

#پلتفرم در دنیای دیجیتال

امروزه پلتفرم در دنیای دیجیتال یکی از بخش‌های مهم کسب‌وکار‌های مجازی است و به آن‌ها کمک می‌کند ساده‌تر و آسان‌تر خود و محصولاتشان را به افراد نشان دهند، در مقابل به افراد هم کمک می‌کند سریع‌تر از قبل به محصولات موردنیاز خود دسترسی پیدا کنند، می‌توانیم بگوییم پلتفرم مجموعه‌ای از امکانات است که یک بستر مناسب را برای ارتباط بین دو یا چند گروه به‌منظور رفع نیازهایشان فراهم می‌کند و به کسب‌وکار‌ها فرصتی می‌دهد تا رشد و توسعه پیدا کنند.

پلتفرم بستری برای ارتباط بین ارائه‌دهندگان و کاربران است ازاین‌رو می‌تواند یک اپلیکیشن، وب‌سایت یا یک سامانه کامپیوتری باشد که برای رفع نیاز‌ها به کار گرفته می‌شوند، ارائه‌دهندگان محصول، از طریق وب‌سایت محصولات خود را به کاربران نمایش می‌دهند، با این کار هم محصولشان به فروش می‌رسد هم امکان شناخته شدنشان در فضایی بزرگ‌تر بیشتر می‌شود، علاوه بر این شرکت‌های مختلف می‌توانند از طریق پلتفرم با هم همکاری داشته باشند و امکان رشد و موفقیت خود را بالاتر ببرند.

در دنیای دیجیتال پلتفرم بستری است برای معرفی و فروش کسب‌وکارها

#پلتفرم چند وجهی و پلتفرم تک وجهی

پلتفرم‌های تک وجهی مربوط به یک فعالیت مشخص هستند و روی همان فعالیت متمرکز هستند و یک طرفه هستند؛ اما پلتفرم‌های چند وجهی واسطه‌ای برای ارتباط و اتصال چند کسب‌وکار است یعنی روی فعالیت خاصی تمرکز ندارد و چندین فعالیت مختلف را به هم وصل می‌کند.

#یک تیر و چند نشان با استفاده از پلتفرم

کسب‌وکار‌ها با استفاده از پلتفرم دیگر نیازی نیست که برای انجام کارهای مختلف از سرویس‌های مختلف استفاده کنند و می‌توانند تمام فعالیت‌هایی مربوط به کسب و کارشان را یکجا و یکپارچه داشته باشند و آن‌ها را مدیریت کنند، در واقع پلتفرم کار ارائه دهندگان را راحت می‌کند و آن‌ها را از ابراز‌های مختلف بی‌نیاز می‌کند؛ زیرا پلتفرم می‌تواند شامل تمام ابزار‌های موردنیاز آن‌ها باشد.

پلتفرم علاوه بر بستری برای ارتباط بین ارائه‌دهنده و کاربر، بستری برای ارتباط بین کارفرما و کارمندان شرکت است، کسب‌‌وکار‌هایی که به شکل دورکاری هستند یا تعداد کارمندان زیادی دارند برای مدیریت کارمندان و فعالیت‌های آن‌ها نیازی به تهیه سیستم و ابزار جداگانه ندارند و از طریق پنل‌های کاربری که پلتفرم ارائه می‌کند به‌راحتی می‌توان این کار را انجام داد.

با پلتفرم تمام امکانات را یکجا در اختیار دارید

شرکتی که وارد بازار مجازی شده است و مشتریان آن افزایش پیدا کرده‌اند به کارکنان و خدمات بیشتری نیاز دارد و باید سیستم حسابداری و انبارداری خود را ارتقا دهد، این کار با استفاده از سیستم‌های مختلف سخت و وقت‌گیر است، اما پلتفرم با داشتن تمام این امکانات هزینه‌های شما را کاهش می‌دهد و از هدر رفتن وقتتان جلوگیری می‌کند.

#مزایای به کار بردن پلتفرم در کسب و کار

#1. عدم محدودیت در رشد

ازآنجایی‌که در کسب‌وکار مجازی محدودیت جغرافیایی وجود ندارد و مردم از سراسر دنیا می‌توانند با کسب‌وکار شما آشنا شوند و از شما خرید کنند، امکان رشد و توسعه کسب‌وکار شما بالا می‌رود و محدودیتی در این زمینه نخواهید داشت.

#2. امکانات زیاد و یکپارچگی

پلتفرم امکانات زیادی به شما ارائه می‌دهد و این امکان را به شما می‌دهد که تمامی فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکارتان را به‌صورت یکپارچه و یکجا مدیریت و کنترل کنید و از سیستم‌های جداگانه بی‌نیاز باشید، استفاده از سیستم‌های مختلف وقت و هزینه زیادی از شما را هدر می‌دهد.

پلتفرم تمام نیازهای شما را برطرف می‌کند

#3. امکان مدیریت منابع انسانی

پلتفرم برای کسب‌وکارهایی که کارکنان دورکار دارند یا می‌خواهند امور مربوط به بازاریابی را کنترل کنند این بستر را فراهم می‌کند که بتوانند تمامی فعالیت‌های کارکنان را مدیریت کنند، به آن‌ها پروژه جدید بدهند یا نظرشان راجع به پروژه در حال انجام را به کارکنان اعلام کنند.

#4. صرفه جویی در هزینه‌ها

پلتفرم به کسب‌وکار‌ها کمک می‌کند در زمینه‌های مختلف هزینه‌هایشان را کاهش دهند، با استفاده از پلتفرم هزینه‌های رفت‌وآمد برای جلسه‌ها و هزینه‌های برگزاری جلسه را کاهش می‌دهد و با ارائه خدمات مختلف از خرید سیستم‌های دیگر جلوگیری می‌کند.

#5. مدیریت پروژه

صاحبان کسب‌وکار در پلتفرم می‌توانند برای پروژه برنامه‌ریزی کاری انجام دهند و تمام مراحل انجام پروژه را زیر نظر داشته باشند، با این ویژگی می‌توانند تاریخ تحویل پروژه را تعیین کنند و از تاخیر در تحویل پروژه جلوگیری کنند.

#6. امکان اتصال به پنل پیامکی

با اتصال به پنل پیامکی کسب‌وکار‌ها می‌توانند مشتریان خود را از اخبار مربوط به مجموعه، شارژ محصولات جدید، تخفیف‌ها و به‌روز‌رسانی‌ها باخبر کنند، با این کار تعداد بازدید‌های روزانه وب‌سایت آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

با اتصال به پنل پیامکی با مشتریان خود در ارتباط باشید

#کلام آخر

پلتفرم در واقع همان وب‌سایت است که ویژگی‌ها و امکانات بیشتری دارد و باعث آسان‌تر انجام دادن کارها و فعالیت‌های مربوط به کسب‌وکار می‌شود، اگر کسب و کار شلوغی دارید و مدیریت پروژه‌ها و کارمندان برایتان سخت شده است بهترین انتخابی که می‌توانید داشته باشد استفاده از پلتفرم است، با استفاده از پلتفرم بی‌نظمی‌ها و گسستگی اطلاعات کاهش پیدا می‌کند.

دیدگاه‌ها