پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

نقش داستان سرایی (Story Telling) در افزایش فروش کسب‌وکار

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جدا کننده هدر
نقش داستان سرایی (Story Telling) در افزایش فروش کسب‌وکار
۱ هفته پیش
داستان سرایی یا استوری تلینگ هنر استفاده از کلمات و اتفاقات برای انتقال پیام به دیگران است. در این مقاله در مورد اهمیت داستان سرایی برای کسب‌وکار صحبت کرده‌ایم

احتمالا تا به حال برای شما پیش آمده است که با خواندن یک کتاب یا دیدن فیلم و سریال شیفته‌ی آن شده باشید. اینکه فیلم و سریال یا کتاب برای شما جذاب به نظر بیاید به عوامل مختلفی بستگی دارد. مهم‌ترین علت آن داستان سرایی جذاب و حرفه‌ای است. چیزی که باعث می‌شود تا انتهای یک سریال و کتاب طولانی را دنبال کنید داستان سرایی آن است. داستان سرایی نه تنها در ساخت فیلم و سریال و نوشتن کتاب اهمیت دارد بلکه در بازاریابی نیز کاربردهایی دارد. شاید فکر کنید داستان سرایی هیچ ربطی به بازاریابی ندارد اما باید بگوییم که اتفاقا نقش مهمی در بازاریابی و فروش ایفا می‌کند. در ادامه‌ی این مقاله قصد داریم در مورد چیستی داستان سرایی، اهمیت و مزایای آن برای بازاریابی صحبت کنم. به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با تیم غرفه‌چی همراه باشید.

#داستان سرایی چیست؟

داستان سرایی (Story Telling) هنر و مهارت استفاده از کلمات برای خلق یا روایت کردن یک داستان است. در داستان سرایی یا استوری تلینگ از تکنیک‌های مختلفی برای برانگیخته کردن تخیل مخاطب استفاده می‌شود. داستان سرایی در کسب‌وکار و بازاریابی باعث ارتباط بهتر و موثرتر با مخاطبان می‌شود. شما با داستان سرایی می‌توانید کاربران را ترغیب به تعامل با کسب‌وکار خود کنید. داستان سرایی به شما کمک می‌کند بتوانید با استفاده از کلمات و جملات موثر، کاربران بالفعل را به مشتریان بالقوه کسب‌وکار خود تبدیل کنید. در واقع داستان سرایی یک ابزار بسیار عالی و کاربردی برای موثرتر کردن بازاریابی است. با کمی خلاقیت و داستان سرایی می‌توانید تحولی بزرگ در فروش کسب‌وکار خود ایجاد کنید.

داستان سرایی (Story Telling)

داستان سرایی در موضوعات مختلفی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی داشته باشد. در واقع با داستان سرایی می‌توان گره‌های مختلفی را باز کرد. در کسب‌وکار هم می‌توانید با داستان سرایی گره‌های ارتباط خودتان با کاربران را باز کنید و ارتباط‌تان را با آن‌ها افزایش دهید. اگر می‌خواهید در کسب‌وکار خود موفق باشید باید ارتباط خود با کاربران و مشتریان را حفظ کنید.

#اهمیت داستان سرایی برای کسب‌وکار

داستان سرایی با جلب توجه کاربران باعث می‌شود ارتباط بیشتری با کسب‌وکار شما داشته باشند. همچنین با این اتفاق انگیزه و شوق تیم بازاریابی شما افزایش پیدا می‌کند. ارتباط موثر با کاربران باعث می‌شود رضایت آن‌‌ها جلب شود. جلب رضایت مشتریان و کاربران کار آسانی نیست اما با کمی خلاقیت در داستان سرایی به راحتی می‌توان رضایت آن‌ها را جلب کرد. داستان سرایی در بازاریابی محتوایی می‌تواند با ساده کردن پیام‌ها سریع‌تر شما را به نتیجه برساند. بازاریابی محتوایی با استفاده از پیام‌ها و مفاهیم سخت نمی‌تواند تاثیر زیادی در ارتباط موثر با مشتریان و کاربران داشته باشد. در مقابل، داستان سرایی با ساده کردن این پیام‌ها و مفاهیم باعث می‌شود ارتباط با مشتریان راحت‌تر باشد.

اگر بخواهیم اهمیت داستان سرایی برای کسب‌وکار را در یک جمله‌ی دو کلمه‌ای خلاصه کنیم باید بگوییم "Story Sells" یعنی "داستان می‌فروشد". این جمله معروف به تنهایی می‌تواند اهمیت داستان سرایی برای افزایش فروش کسب‌وکار را نشان دهد. یعنی شما می‌توانید با استفاده از داستان سرایی محصولات، کالاها و خدمات خود را به فروش برسانید. داستان سرایی در بازاریابی محتوایی از کم هزینه‌ترین و موثرترین روش‌های بازاریابی است.

#مزایای داستان سرایی

  • داستان سرایی موجب افزایش ارتباط شما با مشتریان و کاربران می‌شود.

  • با داستان سرایی می‌توانید کاربران بالفعل را به مشتریان بالقوه کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

  • افزایش فروش کسب‌وکار با استفاده از داستان سرایی راحت می‌شود.

  • با استوری تلینگ می‌توانید توجه کاربر را به کسب‌وکار خود جلب کنید.

  • داستان سرایی باعث می‌شود احساسات و فکر کاربران مشغول شود و به کسب‌وکار شما فکر کنند.

  • معرفی محصولات، کالاها و خدمات کسب‌وکارتان را می‌توانید با استفاده از داستان سرایی انجام دهید.

#ویژگی‌های یک داستان خوب

  • آموزنده: کاربران معمولا جهت آشنایی با موضوعات جدید در صفحات وب جستجو می‌کنند. اگر داستان‌های شما آموزنده باشند و اطلاعاتی به کاربر اضافه کنند بیشتر مورد توجه قرار می‌گیرند.

  • سرگرم کننده: داستان‌های شما نباید حوصله سربر و خشک باشند. باید به‌گونه‌ای داستان‌های خود را بنویسید که کاربران با خواندن آن‌ها احساس خوبی پیدا کنند. معمولا کاربران به داستان‌هایی که کنجکاوی آن‌ها را برمی‌انگیزند علاقه‌ی زیادی دارند.

  • سازمان یافته: یک داستان خوب داستانی است که محتوای آن سازمان یافته باشد یعنی مفاهیم و پیام‌ها را به راحتی به کاربر منتقل کند. پیام اصلی داستان باید به آسانی توسط کاربر درک شود.

  • به یاد ماندنی: داستان شما باید شامل ویژگی‌هایی باشد تا در یاد کاربر بماند و ثبت شود. شما می‌توانید از تکنیک‌های مختلفی برای به یاد ماندنی کردن داستان‌هایتان استفاده کنید.

#چگونه داستان سرایی کنیم؟

#1. شناسایی مخاطب هدف (پرسونا)

برای داستان سرایی در مرحله اول باید پرسونا را مشخص کنید و بدانید می‌خواهید برای چه کسانی داستان سرایی کنید. شناسایی پرسونا به شما در روند داستان سرایی کمک می‌کند. مشخص کردن پرسونا به شما می‌گوید داستانتان را باید با چه لحنی بنویسید و از چه عباراتی نباید در داستان استفاده کنید. بنابراین مشخص کردن پرسونا باید قبل از داستان سرایی انجام شود در غیر این صورت ممکن است از داستان شما استقبال نشود.

#2. مشخص کردن هدف و پیام اصلی

برای اینکه بتوانید داستان سرایی را شروع کنید باید هدف و پیام اصلی داستان را مشخص کنید. می‌خواهید چه پیامی را به مخاطب بدهید؟ قصد دارید با داستان سرایی چه پیام‌ها و اطلاعاتی را به کاربران انتقال دهید؟ این‌ها نمونه‌ای از ده‌ها سوالی هستند که قبل از شروع داستان نویسی باید به آن‌ها پاسخ دهید. با مشخص کردن هدف و پیام اصلی داستان راحت‌تر می‌توانید از تکنیک‌های مختلف برای موثرتر شدن داستان‌هایتان استفاده کنید.

#3. مشخص کردن نوع داستان

داستان‌ها انواع مختلفی دارند که شما می‌توانید با استفاده از آن‌ها با کاربران و مشتریان خود ارتباط برقرار کنید. شما می‌توانید با توجه به پرسونا نوع داستان را مشخص کنید و طبق آن پیش بروید.

#4. شروع به نوشتن داستان

حال در این مرحله می‌توانید بر اساس نکاتی که گفته شود داستان سرایی را شروع کنید.

داستان سرایی با انجام نکات مهم آن تاثیر خوبی بر فروش کسب‌وکار می‌گذارد

#انواع داستان سرایی

  • داستان نوشتاری: داستان‌های نوشتاری حاوی متن هستند و معمولا در کتاب‌ها، وبلاگ و مقالات وب‌سایت‌ها نوشته می‌شوند و توسط کاربران خوانده می‌شوند.

  • داستان گفتاری: این نوع داستان در همایش‌ها و جلسات به صورت زنده با صدای بلند توسط افراد تاثیرگذار کسب‌وکارها خوانده می‌شوند.

  • داستان شنیداری: داستان‌های شنیداری نیز با صدای بلند خوانده می‌شوند با این تفاوت که به صورت زنده نیستند و ضبط می‌شوند. این نوع داستان‌ها معمولا به صورت پادکست ارائه می‌شوند.

  • داستان دیجیتال: این نوع داستان نسبت به انواع دیگر داستان تاثیرگذارتر است و راحت‌تر پیام را به کاربران انتقال می‌دهد. داستان‌های دیجیتال معمولا به صورت کلیپ، بازی و انیمیشن آماده می‌شوند.

#جمع‌بندی: داستان سرایی روشی برای ارتباط موثر با کاربران و افزایش فروش

داستان سرایی یک مهارت است که با کمک آن می‌توانیم ارتباط خود را با کاربران و مشتریان کسب‌وکارمان افزایش دهیم. افزایش ارتباط ما با کاربران و مشتریان باعث می‌شود توجه آن‌ها به کسب‌وکار ما جلب شود و از ما خرید کنند. بنابراین در داستان سرایی باید به نکات توجه داشته باشیم تا بتوانیم داستانی تاثیرگذار بنویسیم. داستان سرایی در بازاریابی محتوایی می‌تواند سرعت پیشرفت کسب‌وکار ما را افزایش دهد. در این مقاله به طور کلی توضیحاتی در مورد داستان سرایی، اهمیت و مزایای استوری تلینگ، نحوه داستان سرایی و انواع آن ارائه دادیم. اگر سوالی در مورد داستان سرایی دارید می‌توانید در قسمت نظرات آن را ثبت کنید.

دیدگاه‌ها