پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

وردپرس چیست؟ طراحی سایت با وردپرس چه مزایا و معایبی دارد؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
وردپرس چیست؟ طراحی سایت با وردپرس چه مزایا و معایبی دارد؟
۳ ماه پیش
وردپرس چیست و چه مزایایی دارد؟ وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا است که در این مقاله از غرفه چی، مزایا و معایب وردپرس را بررسی می‌کنیم.

طراحی وب‌سایت روش‌های مختلفی دارد که قبلا در مقاله‌ی روش‌های طراحی وب‌سایت به طور کامل آن‌ها را توضیح داده‌ایم، وردپرس یکی از روش‌های طراحی وب‌سایت از طریق سیستم‌ مدیریت محتوا (CMS) است که قصد داریم در این مقاله از پلتفرم غرفه‌چی به طور کامل به توضیح و معرفی آن به همراه مزایا و معایب طراحی وب‌سایت با وردپرس بپردازیم.

#وردپرس

امروزه کسب‌وکارهای بسیار زیادی به سمت ارائه خدمات به شکل آنلاین رفته‌اند و یکی از روش‌های وارد شدن به فضای بازار مجازی، داشتن یک وب‌سایت است. وردپرس یکی از نرم افزارهایی است که به دلیل سهولت در کار و کاربرد بالا، برای طراحی وب‌سایت استفاده می‌شود. وردپرس یکی از معروف‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا است و درصد بسیار بالایی از وب‌سایت‌ها در سطح جهان، از وردپرس استفاده می‌کنند.

وردپرس (WordPress)

#وردپرس چیست؟

وردپرس متداول‌ترین سیستم مدیریت محتوا (Content Management System | CMS) است که امکان طراحی و توسعه وب‌سایت و همچنین تولید محتوا بدون نیاز به کدنویسی را برای افراد فراهم کرده است.

با نصب برنامه وردپرس بر روی سرور خود، قابلیت این را خواهید داشت که به‌سادگی و در کمتر از 5 دقیقه یک وب‌سایت را راه اندازی کنید. وردپرس یک ابزار به صورت رایگان و متن باز است، این امکان وجود دارد که وردپرس را در دسته‌ی نرم افزارهای دنیای آزاد قرار دهیم، این موضوع به این معنی خواهد بود که اگر شما در برنامه نویسی و کدنویسی مهارت داشته باشید به راحتی امکان این را خواهید داشت، هر گونه شخصی سازی که مد نظر شما است را روی وردپرس اجرا کنید و وب‌سایت مد نظر خود را طراحی کنید.

#مزایای طراحی وب‌سایت با وردپرس

#1. هزینه پایین وردپرس

یکی از بارزترین ویژگی‌های وردپرس هزینه پایین آن است. جالب است بدانید که معمولاً وب‌سایت‌هایی که با وردپرس طراحی می‌شوند هزینه نگهداری بسیار ارزان‌تری خواهند داشت. یکی از دلایل قیمت پایین آن این است که تعداد افرادی که مهارت کار با وردپرس را دارند و همچنین سرویس دهندگان هاست وردپرس در سطح جهان بسیار زیاد هستند.

#2. افزونه و قالب‌های زیاد

اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت بدون نیاز به کدنویسی را دارید، پیشنهاد ما به شما وردپرس خواهد بود. هر آنچه که شما نیاز دارید و خواهید داشت، وردپرس در اختیار شما قرار می‌دهد. شما امکان این را دارید که از تعداد بسیار بالایی افزونه و قالب مطابق با نیاز خود استفاده کنید، و جالب است بدانید که بیشتر از 45 هزار پلاگین بر روی وردپرس قابل ارائه است که تمام امکانات مورد نیاز شما را برای داشتن یک وب‌سایت بی نقص فراهم کرده است.

با اضافه کردن افزونه‌ها به وردپرس می‌توانید قابلیت‌های وب‌سایت خود را افزایش دهید

#3. سرعت بالا در اجرا و پیاده سازی

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های کار با وردپرس، سرعت بالای آن در اجرا است. در حال حاضر کسب‌وکارهایی وجود دارند که برای وارد شدن به فضای بازار مجازی و همچنین اجرای سریع پروژه‌ها در کمترین زمان تعیین شده عجله دارند. شما با وردپرس به راحتی توانایی این را خواهید داشت که در صورت داشتن عکس مناسب و محتوا، وب‌سایت دلخواه خود را در یک روز بسازید.

#معایب طراحی وب‌سایت با وردپرس

#1. تداخل پلاگین‌ها

یکی از مواردی که ممکن است مشکل ساز شود، تداخل و ناسازگاری در بین افزونه‌های وردپرس است. پیشنهاد ما به شما استفاده از پلاگین‌های معروفی است که به شکل منظم آپدیت می‌شوند و قابل ارائه هستند.

#2. مشکلات امنیتی سایت‌های وردپرسی

یکی از جدی‌ترین ضعف‌های وردپرس، مشکلات امنیتی است. در دنیای امروزه هکرهایی با ترفندهای جدید و پیشرفته‌ای وجود دارند. در واقع وردپرس یک نرم افزار متن باز است که راه را به سادگی برای هکرها باز می‌گذارد. در مقابل این تهدیدها لازم است که از قالب‌ها و افزونه‌های صحیح و مناسب برای وب‌سایت وردپرسی خود انتخاب و استفاده کنید.

#3. سرعت ‌پایین لود صفحه

وردپرس یکی از نرم افزارهایی است که به دلیل داشتن کدهای اضافی، پایگاه‌های داده و همچنین افزونه‌ها ممکن است سرعت نسبتاً پایینی داشته باشد. البته توجه کنید که حجم بالای تصاویر داخل وب‌سایت، حجم زیاد محتوا در یک صفحه و همچنین ضعیف بودن هاست وب‌سایت، همگی باعث می‌شوند تا سرعت لود صفحات وب‌سایت شما پایین باشد.

#4.عدم امکان توسعه وب‌سایت

از آنجایی که بیشتر بخش‌های وردپرس که شامل متغیرهای اصلی و توابع می‌شود با تکنیک‌های بسیار قدیمی به وجود آمده‌اند استانداردهای لازم در آن‌ها رعایت نشده است، وردپرس برای توسعه و شخصی سازی وب‌سایت مناسب نیست و از هیچ یک از معماری‌های نرم افزاری پیروی نمی‌کند.

#5.عدم پشتیبانی

توسعه دهنگان وردپرس پشتیبانی مناسبی برای کاربران خود ندارند و خیلی از سوال‌ها و مشکلات کاربران در رابطه با وردپرس را بی جواب می‌گذارند، از آنجایی که اکثر این سوال‌ها توسط افراد معمولی و استفاده کننده از این سیستم پاسخ داده می‌شوند نمی‌توان به این پاسخ‌ها اعتماد چندانی داشت.

#6.بروزرسانی بیش از حد و مداوم

بروزرسانی‌های بیش از حد و مدام وردپرس ممکن است برای صاحب وب‌سایت دردسرساز شود، زیرا گاهی ممکن است این بروزرسانی‌ها باعث حذف شدن بعضی از اطلاعات شما شوند و یا باعث رخ دادن ناسازگاری‌هایی شوند که برای وب‌سایت شما مشکل‌ساز باشند. با وجود این مشکل شما همیشه باید از اطلاعات وب‌سایت بکاپ بگیرید که این کار زمان زیادی از شما را هدر می‌دهد.

#7.بروز مشکل در سئو

وردپرس در سیستم دسته‌بندی مقالات و تگ‌ها مشکلات و باگ‌‌هایی دارد که ممکن ایت برای افرادی که به تازگی شروع به کار کرده‌اند دردسرساز شود، به طر مثال اگر مقاله‌ای تگ‌های زیادی داشته باشد یا درون چند دسته‌بندی قرار بگیرد باعث می‌شود گوگل آن را به عنوان مقاله تکراری بشناسد و باعث افت سئو وب‌سایت می‌شود.

#8.گران بودن افزونه‌ها

شما برای مدیریت وب‌سایت خود و اضافه کردن امکانات به آن نیاز دارید که افزونه‌های مختلفی را خریداری کنید که این موضوع باعث می‌شود مجبور باشید مبلغ زیادی برای خرید افزونه‌ها پرداخت کنید و در طولانی مدت هزینه‌های شما افزایش پیدا کند. علاوه بر این قیمت پلاگین‌ها و تم‌های تجاری و پرمیوم وردپرس بسیار بالا است.

#نکات کاربردی برای راه اندازی وب‌سایت وردپرسی

  • برای وب‌سایت وردپرسی خود هاست مناسب آماده کنید.

  • قالب مناسب و دلخواه انتخاب کنید.

  • از افزونه‌های سئو استفاده کنید.

  • ویدئوها و تصاویر خود را بهینه سازی کنید.

  • امنیت وب‌سایت خود را جدی بگیرید.

وب‌سایت وردپرسی نیازمند توجه و رسیدگی زیادی است

#مراقب قیمت وردپرس باشید!

یکی از مهم‌ترین مواردی که تعیین کننده هزینه طراحی وب‌سایت با وردپرس است، نوع وب‌سایت است. بهتر است بدانید که قیمت طراحی یک وب‌سایت شرکتی با یک وب‌سایت فروشگاهی متفاوت است. وب‌سایت‌های فروشگاهی نیاز به سیستم درگاه پرداخت آنلاین، سبد خرید، پنل پیامکی و...دارند و داشتن این امکانات باعث تفاوت در قیمت می‌شود.

لازم است بدانید که طراحی تعداد صفحات یک وب‌سایت مشخص کننده هزینه آن خواهد بود. به همین دلیل ما به شما پیشنهاد می‌کنیم برای شروع صفحات مهم وب‌سایت را مشخص کنید و سپس با مرور زمان، صفحاتی که مورد نیاز شما است را طراحی و به وب‌سایت خود اضافه نمایید.

#نتیجه‌گیری

استفاده از سیستم مدیریت محتوا یا وردپرس برای طراحی وب‌سایت یک روش کم هزینه با اتلاف وقت کمتر است و کسانی که می‌خواهند در کمترین زمان ممکن با هزینه‌ی پایین وب‌سایت راه‌اندازی کنند گزینه‌ی مناسبی است، اما باید این نکته را در نظر داشته باشید که طراحی وب‌سایت با ورد پرس معایبی هم دارد و نباید از معایب آن غافل شوید، به طور کلی ما طراحی وب‌سایت با وردپرس را پیشنهاد نمی‌کنیم زیرا معایب آن بیشتر از مزایای آن است.

دیدگاه‌ها