پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

آموزش بهینه‌سازی تصاویر سایت + معرفی چند ابزار کاربردی

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جدا کننده هدر
آموزش بهینه‌سازی تصاویر سایت + معرفی چند ابزار کاربردی
۲ هفته پیش
استفاده از تصاویر در مقاله‌های وب‌سایت امر مهمی است و باید به آن توجه داشته باشید زیرا بهینه کردن تصاویر مورد استفاده در وب‌سایت روی سئوی وب‌سایت تاثیر دارد.

همان‌طور که در مقاله سئو درون صفحه‌ای گفتیم، یکی از عواملی که در سئو وب‌سایت بهینه‌کردن تصاویری است که از آن‌ها در وب‌سایت استفاده می‌شود، پس باید به تصاویری که انتخاب می‌کند توجه داشته باشید و با نکات مربوط به آپلود عکس در وب‌سایت آشنایی داشته باشید.

#چرا باید تصاویر وب‌سایت بهینه باشند؟

تصاویری که در وب‌سایت خود استفاده می‌کنید باید استانداردهای لازم را داشته باشند؛ زیرا تصاویر علاوه بر اینکه از خسته شدن کاربر جلوگیری می‌کند روی سئو وب‌سایت شما هم تاثیر گذار است، کاربران وقتی یک صفحه پر از مطلب را بدون اینکه هیچ عکسی در آن استفاده شده باشد، مشاهده کنند ممکن است مقاله را مطالعه نکنند و سریعا وب‌سایت را ترک کنند، ترک سریع وب‌سایت توسط کاربر باعث می‌شود وب‌سایت شما برای گوگل غیرکاربردی شناخته شود و این مورد باعث می‌شود سئوی وب‌سایت شما نه تنها هیچ پیشرفتی نداشته باشد؛ بلکه ممکن است سقوط کند.

هنگام پست تصاویر این نکته را در نظر داشته باشید که تصاویر روی سئو تاثیرگذار هستند

اما باید این مورد را در نظر داشته باشید که استفاده از هر عکسی در محتوا کار درستی نیست و نکاتی در این مورد هست که باید آن‌ها را رعایت کنید تا تصاویری سئو شده داشته باشید.

#چگونه تصاویر وب‌سایت خود را بهینه کنیم؟

#1. تصویر را کپی نکنید

اولین نکته‌ای که باید در این مورد در نظر داشته باشید این است که تصاویر را از وب‌سایت‌ها دیگر کپی نکنید؛ زیرا گوگل با ایندکس کردن تمام صفحات وب‌سایت‌ها اطلاعات آن‌ها را ذخیره می‌کند و در صورت استفاده از تصاویر کپی شده نه‌تنها هیچ کمکی به پیشرفت سئوی وب‌سایت شما نخواهد کرد؛ بلکه ممکن است شما را جریمه کند، بهتر است تصاویر را خودتان تهیه کرده باشید و یا می‌توانید از هوش مصنوعی برای ساخت تصاویر شخصی کمک بگیرید.

#2. تصاویر مرتبط انتخاب کنید

برای اینکه بتوانید از تصاویر در مقاله‌های خود استفاده کنید باید به این نکته توجه داشته باشید که تصاویری که انتخاب می‌کنید با موضوع مقاله مرتبط باشند و از استفاده از تصاویر غیرمرتبط با مقاله‌ها خودداری کنید، مثلا اگر مقاله شما در مورد سئو یا فروش محصول است استفاده از تصاویر طبیعت در این مقاله منطقی به نظر نمی‌آید و بهتر است از عکس محصولتان در مقاله استفاده کنید.

توجه داشته باشید تصاویری که استفاده می‌کنید با موضوع وب‌سایت مرتبط باشند

#3. حجم عکس را کم کنید

استفاده از عکس‌هایی با حجم بالا باعث می‌شود سرعت لود وب‌سایت شما کاهش پیدا کند و بیشتر از حد معمول طول بکشد، طول‌کشیدن لود شدن صفحه باعث می‌شود کاربر صبر نکند و صفحه وب‌سایت شما را ترک کند پس توجه داشته باشید که باید از عکس‌هایی با حجم کم در مقاله‌ها استفاده کنید، اگر عکسی که برای مقاله انتخاب کرده‌اید حجم زیادی دارد می‌توانید با استفاده از اپلیکیشن‌ها یا ابزارهای آنلاین کاهش حجم عکس حجم آن‌ها را کم کنید، می‌توانید برای این کار از سایت tinypng.com استفاده کنید.

#4. از فرمت مناسب استفاده کنید

استفاده از فرمت مناسب یکی دیگر از راه‌های بهینه‌کردن تصاویر وب‌سایت است، معمولا برای اینکه حجم عکس‌ها کاهش پیدا کند و درعین‌حال کیفیت عکس‌ها تغییر زیادی نکند از فرمت PENG استفاده می‌کنند؛ اما اخیرا بیشتر وب‌سایت‌ها از فرمت WEBP استفاده می‌کنند، فرمت WEBP حجم عکس‌ها را بیشتر کاهش می‌دهد و از کم‌شدن کیفیت آن‌ها جلوگیری می‌کند، برای اینکه بتوانید فرمت تصاویرتان را تغییر دهید می‌توانید از ابزارهای آنلاین استفاده کنید، برای این کار کافی است عبارت Format Converter را در گوگل سرچ کنید و فرمت عکس‌ها را تغییر دهید، با استفاده از سایت online-convert.com می‌توانید به‌صورت آنلاین فرمت تصاویر خود را تغییر دهید.

#5. وارد کردن Alt Tag و عنوان تصاویر

حتما باید توجه داشته باشید که هنگام آپلود عکس در مقاله‌های وب‌سایت باید تگ آلت و عنوان تصاویر را وارد کنید، این کار باعث می‌شود هم گوگل هنگام Crawl کردن در وب‌سایت موضوع تصویر را تشخیص دهد، هم اگر اینترنت کاربر ضعیف بود و تصاویر برای او نمایش داده نشدند، با خواندن عنوان و تگ آلت تصاویر به موضوع آن پی ببرد.

#6. لوگوی خود را روی عکس وارد کنید

اگر قبل از آپلود تصاویر در وب‌سایت، لوگوی وب‌سایت خود را روی آن قرار دهید هم از کپی‌کردن بقیه جلوگیری می‌کنید هم به گوگل ثابت می‌کنید که این تصویر به وب‌سایت و برند شما تعلق دارد، با این کار حتی اگر تصاویر شما را کپی کنند کاربران با دیدن لوگوی شما به این موضوع پی می‌برند که تصویر برای وب‌سایت شما است.

لوگوی وب‌سایت را روی تصاویر قرار دهید

#بهترین ابزارهای بهینه سازی تصاویر

#1. Tiny PNG

Tiny PNG یکی از ابزارهای کاربردی برای بهینه سازی تصاویر است، این ابزار می‌تواند بدون اینکه کیفیت تصاویر را تغییر دهد، تا حد زیادی حجم تصاویر را کم کند. Tiny PNG به شما افزونه وردپرس هم ارائه می‌دهد. برای ورود به سایت Tiny PNG اینجا کلیک کنید.

#2. Convertman

شما می‌توانید با استفاده از این ابزار فرمت تصاویر را به JEPG تغییر دهید تا برای آپلود کردن آن‌ها در وب‌سایت به مشکل برنخورید. برای ورود به سایت Convertman اینجا کلیک کنید.

#3. Trimage

Trimage هم یکی از ابزارهایی است که حتما به کارتان می‌آید، با استفاده از این ابزار هم می‌توانید فرمت تصاویر را تغییر دهید هم حجم آن‌ها را به طور قابل توجهی کاهش دهید. برای ورود به سایت Trimage اینجا کلیک کنید.

#4. Kraken

ابزار Kraken یکی از ابزارهای معروف برای بهینه سازی تصاویر است، با استفاده از این ابزار می‌توانید حجم انبوهی از تصاویر را فشرده سازی کنید. برای ورود به سایت Kraken اینجا کلیک کنید.

#5. Convert Image

با استفاده از ابزار Convert Image می‌توانید فرمت تصاویر خود را تغییر دهید، علاوه بر این با استفاده از این ابزار می‌توانید تغییراتی روی تصاویر خود اعمال کنید. برای ورود به سایت Convert Image اینجا کلیک کنید.

#کلام آخر

در این مقاله مراحل بهینه سازی تصاویر وب‌سایت را برای شما توضیح دادیم و اگر این نکات را رعایت کنید قطعا روی سئوی وب‌سایت شما تاثیر گذار خواهد بود، برای بهینه کردن تصاویر می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کنید تا کارتان راحت‌تر باشد.

دیدگاه‌ها