پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین: راهنمای جامع ارسال کالاها

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جدا کننده هدر
برای صاحبان فروشگاه‌های آنلاین: راهنمای جامع ارسال کالاها
۴ هفته پیش
در دنیای پرشتاب تجارت الکترونیک امروز، خدمات پستی نقشی مهمی در موفقیت کسب‌وکارها ایفا می‌کنند. مشتریان انتظار دارند ارسال سفارش به‌سرعت، به‌صورت ایمن و به دست خودشان برسد.

با افزایش روزافزون خریدهای آنلاین، مشتریان انتظار دارند سفارش‌های خود را به سرعت و به صورت ایمن دریافت کنند. از این رو، انتخاب یک سرویس پستی مناسب برای کسب‌وکارهای آنلاین، امری مهم محسوب می‌شود. انتخاب یک شرکت پستی مناسب نه تنها بر رضایت مشتریان بلکه بر سودآوری کسب‌وکار نیز تأثیر مستقیم دارد. البته شما نیز به عنوان مشتری باید با خدمات پستی آشنا شوید تا بدانید کدام روش برای ارسال مرسوله مورد نظرتان بهتر است.

در این مقاله، به بررسی عوامل کلیدی که در انتخاب یک سرویس پستی موثر هستند خواهیم پرداخت که با شناخت این نکات، می‌توانید شرکتی پستی را انتخاب کنید که به بهترین نحو با اهداف کسب‌وکار شما همسو باشد و به شما کمک کند تا در بازار رقابتی امروز موفق‌تر عمل کنید.

#سرعت تحویل مرسوله پستی

سرعت تحویل احتمالا یکی از مهم‌ترین و رایج‌ترین عوامل تصمیم‌گیری در انتخاب خدمات پستی است. و برای بسیاری از کسب‌وکارها، مهم است. حتی اگر در خدمات خود ارسال فوری ذکر نکرده اید، هرگز نمی‌دانید چه زمانی ممکن است نیاز به ارسال فوری یک کالا داشته باشید.

بنابراین به سرعت متوسط تحویل هر شرکت و محدوده سرعت‌های تحویل آنها نگاه کنید. برخی ممکن است فقط بتوانند تحویل استاندارد(پست ملی) و فوری ارائه دهند، در حالی که دیگران ممکن است طیف گسترده‌تری از گزینه‌ها را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف مشتریان فراهم کنند. که می‌تواند شامل تحویل‌های روزانه، تحویل در همان روز، یا حتی تحویل در ساعات خاص برای سفارشات شهری باشد.

#مناطق تحت پوشش دفاتر پستی

اگر کسب‌وکارتان سفارشاتی را برای تحویل به مکان‌های مختلف در سراسر کشور می‌پذیرد، باید مطمئن شوید که خدمات پستی قادر به انجام این سفارش‌ها است.

برخی از خدمات پستی فقط در مناطق خاصی فعالیت می‌کنند، بنابراین مهم است که مطمئن شوید که آن‌ها به تمام مناطقی که شما به آن نیاز دارید خدمات می‌دهند. اگر کسب‌وکارتان به صورت بین‌المللی فروش می‌کند، باید خدماتی پیدا کنید که هم تحویل داخلی و هم بین‌المللی را بدون دردسر زیاد انجام دهد.

#اهمیت مراقبت از مرسوله

اگر شما در حال ارسال اقلام ظریف، محصولات شکننده یا هر چیزی هستید که باید در شرایط خوب به مقصد برسد، علاوه بر اعلام به شرکت پستی و زدن برچسب شکستنی باید بسته بندی مناسبی نیز برای محصول بکار ببرید که در حین جابه‌جایی از مبدا به مقصد دچار شکستگی نشود. هنگام انتخاب پیک، حتماً با آن‌ها در مورد نحوه مراقبت از تحویل‌های شما صحبت کنید و در مورد شرکت‌های معتبر پستی نیز، نظرات دیگران را در وب‌سایت‌ها بخوانید!

#مقایسه هزینه‌ها‌ی پست ملی و خصوصی

این قسمت بیشتر به درد مشتریان می‌خورد که در انتخاب سیستم پستی خود برای دریافت محصولشان به این نکته توجه کنند که شرکت‌های پست خصوصی هزینه بیشتری برای ارسال محصول دریافت می‌کنند. همچنین اگر کسب و کار اینترنتی دارید باید در وبسایت خود به خوبی انواع خدمات پستی و مقدار هزینه‌ای که بر روی محصول کشیده می‌شود را در مرحله آخر سبد خرید قبل از تسویه حساب در درگاه پرداخت به مشتری نمایش دهید.

#انواع هزینه‌ها

  • هزینه پایه: هزینه اولیه ارسال بسته به وزن، ابعاد و مقصد متفاوت است.

  • هزینه‌های اضافی: هزینه‌های اضافی مانند بیمه، بسته‌بندی ویژه، تحویل فوری و ... را شامل می‌شود.

اینجا در مورد روش پرداخت هزینه صحبت کردیم: سرویس پرداخت در محل یا COD چیست و چگونه کار می‌کند؟

#ظاهر مرسوله

مشتریان شما براساس آنچه می‌بینند، برداشتی از کسب‌وکارتان خواهند داشت. که در مرحله تحویل، کالا خواهد بود. بنابراین، اگر کالای مشتری جابه‌جا به دستش برسد و یا دچار نقصی شده باشد در یک آن شوقی که برای رسیدن محصولش داشته ممکن است تبدیل به ناراحتی شود و همین کنش موجب تاثیر منفی در ذهن خریدار می‌شود.

#قابلیت ردیابی

تمام خدمات پستی با ارسال پیامک کد رهگیری مرسوله امکان رصد سفر لحظه به لحظه مرسوله را به ما می‌دهند. پس از این بابت نه کسب‌وکارها و نه خریدارها نگرانی ندارند.

با ارسال به موقع و مناسب کالا، مشتریان خود را راضی نگه دارید

#چرا انتخاب مناسب یک پیک ارسال برای فروش شما اهمیت دارد

مدیریت یک کسب‌وکار آنلاین مانند این است که بخواهید چندین وسیله را همزمان با یک دست بلند کنید. در پس‌صحنه، کارهای زیادی در جریان است. اما از دیدگاه مشتری، یکی از مهم‌ترین جنبه‌های خرید آنلاین، سرویس تحویل است.

زمان تحویل، قیمت و کیفیت همگی می‌توانند روی تصمیم مشتری برای خرید از شما یا رفتن به جای دیگر تأثیر بگذارند، بنابراین اطمینان از انتخاب گزینه مناسب ارسال بسیار مهم است و یکی از مهم‌ترین تصمیماتی است که خواهید گرفت.

#اگر پلتفرم شما سرویس تحویل داخلی نداشته باشد

این نکته همواره یادتان بماند که اگر تجربه مشتری منفی باشد، می‌توانید مطمئن گردید که دیگر از شما خرید نخواهند کرد و بدتر از آن، در مورد شما منفی صحبت خواهند کرد که می‌تواند به شهرت شما آسیب بزند. مشکلات تحویل می‌توانند یک کسب‌وکار آنلاین کوچک را از بین ببرند، بنابراین باید مطمئن شوید که در دام ارسال با پیک نامناسب نیفتید. مخصوصا اگر کسب و کار شما وابسته به پیک درون شهری است.

  • از خودتان بپرسید چه چیزی مهم‌تر است: سرعت؟ قابلیت اطمینان؟ امکان ردگیری؟ مراقبت از بسته؟ از آنجا، می‌دانید چه سوالاتی از شرکت‌های پیک بپرسید و تصویر بهتری از خدماتی که انتظار دارید، خواهید داشت.

  • سپس می‌توانید شروع کنید به بررسی اینکه در یک مدت چقدر تحویل دارید (هفته‌ای یک بار، دو بار یا هر روز؟).

  • به چه خدمات دیگری احتیاج است؟ و این به شما کمک می‌کند تا گزینه‌ها را محدود کنید. برای مثال، فقط می‌خواهید کسی بسته‌ها را از جنب درب تحویل بگیرد و برساند، یا شرکتی متفاوت با بسته‌بندی، برچسب‌گذاری و خدمات تحویل نیاز دارید.

  • همچنین باید در نظر بگیرید که می‌خواهید از یک پیک سیار یا یک کسب‌وکار حرفه‌ای (اسنپ باکس) استفاده کنید. پیک سیار یک پیک خوداشتغال است که از وانت خود برای تحویل بسته‌ها استفاده می‌کند.

و در نهایت، پیکی را انتخاب کنید که کسب‌وکارتان را درک کند و اهمیت حفظ مشتری را برای شغل شما بداند. پیکی که در بخش صنعت شما یا با سایر کسب‌وکارهای آنلاین کار کرده است، ایده‌آل است، زیرا می‌تواند به شما مشاوره دهد و خدمات ارزشمندی ارائه کند.

#اهمیت ارسال مرسوله با سیستم حمل‌ونقلی برای کسب‌وکارها

خیلی از کسب‌وکارها برای اینکه محصولاتشان را به دست مشتری‌ها برسانند، نیاز دارند که آنها را جا به جا کنند. مثلاً آنلاین شاپ‌ها. بعضی کسب‌وکارهای اینترنتی بزرگ‌تر ماشین‌های برای حمل و نقل و ارسال کالا دارند، اما بعضی مشاغل کوچک‌تر این کار را به شرکت‌ها می‌سپارند. چون خودشون نمی‌خواهند نگران مجوزها، هزینه بنزین، قوانین و مالیات باشند.

این شرکت‌های ثانویه شرکت‌های حمل‌و نقل بار نام دارند، و کالاهای مختلف را از جایی به جای دیگر می‌برند.

حالا انتخاب این شرکت‌های حمل‌و نقل خیلی مهم است. چرا؟ چون وقتی مشتری محصولی را از شما می‌خرد و آن محصول دیر به دستش برسد یا آسیب ببیند، دیگر به شما اعتماد نمی‌کند و ممکن است دیگر از شما خرید نکند. پس باید دقت زیادی نمایم که چه شرکتی رو برای این کار انتخاب می‌کنیم.

#دو مثال از خدمات پست خصوصی ایران

# چاپار

  • شبکه گسترده: چاپار دارای شبکه گسترده‌ای از نمایندگی‌ها در سراسر کشور است که امکان ارسال و دریافت مرسولات را در اکثر نقاط ایران فراهم می‌کند.

  • تنوع خدمات: این شرکت علاوه بر ارسال بسته‌های پستی، خدمات دیگری مانند ارسال فوری، حمل‌ونقل هوایی و انبارداری را نیز ارائه می‌دهد.

#ماهکس

  • ارسال سریع مرسولات: ماهکس با استفاده از ناوگان هوایی و زمینی خود، امکان ارسال سریع مرسولات را فراهم می‌کند.

  • انبارداری: ماهکس با ارائه خدمات انبارداری، به کسب‌وکارها کمک می‌کند تا کالاهای خود را به صورت ایمن و سازماندهی شده نگهداری کنند.

  • حمل‌ونقل کالاهای تجاری: این شرکت خدمات تخصصی برای حمل‌ونقل کالاهای تجاری با حجم و وزن بالا را ارائه می‌دهد.

#سخن پایانی: با هم برای اعتماد

سال‌ها پیش، اگر می‌خواستید چیزی از طریق پست ارسال نماید، تنها گزینه شما این بود که آن را از طریق دفتر خدمات پستی ارسال کنید. اما با گذشت زمان و افزایش رقابت در بازار، گزینه‌های دیگری برای ارسال کالاها به ویژه برای کسب‌وکارها ایجاد شدند. اکنون صدها پیک برای انتخاب در هر منطقه وجود دارد، و نیز شرکت‌های پستی خصوصی که می‌توانید با آنها قرارداد ببندید.

خدمات تحویلی که انتخاب می‌کنید، تأثیر ماندگاری بر روی مشتریان شما خواهد گذاشت و اغلب همان چیزی است که آن‌ها را به شما باز می‌گرداند یا باعث می‌شود شما را به دوستانشان توصیه کنند.

دیدگاه‌ها