پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

سرویس پرداخت در محل یا COD چیست و چگونه کار می‌کند؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
سرویس پرداخت در محل یا COD چیست و چگونه کار می‌کند؟
۳ ماه پیش
یکی از راه‌ها برای جلب اعتماد مشتریان ارائه‌ی سرویس پرداخت در محل است. اگر قصد دارید با سیستم پرداخت در محل آشنا شوید در این مقاله‌ی غرفه‌چی با ما همراه باشید

امروزه هنوز برخی افراد هستند که نسبت به فروشگاه‌های اینترنتی بی اعتماد هستند و به جز خرید حضوری خرید دیگری را قبول ندارند و این موضوع برای کسب‌وکارهایی که فروش آنلاین دارند تبدیل به چالش شده است. بعضی از فروشگاه‌های اینترنتی برای جلب اعتماد کاربران و افزایش مشتریان خود از سرویس پرداخت در محل استفاده می‌کنند تا افرادی که به فروشگاه‌های اینترنتی بی اعتماد هستند با استفاده از این سیستم خرید‌های خود را انجام دهند.

#سیستم پرداخت در محل چیست؟

سیستم پرداخت در محل یا COD که مخفف عبارت Cash On Delivery است سرویسی است که سفارش مشتریان را از شما دریافت می‌کند و به مشتریان تحویل می‌دهد و مبلغ سفارش را در محل از مشتریان دریافت می‌کند و برای شما واریز می‌کند. سیستم پرداخت در محل یک مزیت رقابتی است که باعث می‌شود شانس شما برای فروش بیشتر از رقیبانی که سرویس پرداخت در محل ندارند باشد. سیستم پرداخت در محل باعث می‌شود مشتریان شما افزایش پیدا کنند و محبوبیت بیشتری در میان آن‌ها داشته باشید. سیستم پرداخت در محل معتبر بودن و کیفیت بالای محصولات شما را به مشتریان ثابت می‌کند. علاوه بر این پرداخت از طریق درگاه پرداخت آنلاین نیازمند رمز پویا است، با توجه به این موضوع کسانی که از رمز دوم و پویا استفاده نمی‌کنند نمی‌توانند از شما خرید کنند اما با وجود سرویس پرداخت در محل این افراد هم می‌توانند از کسب‌وکار شما خرید کنند. استارتاپ‌ها می‌توانند با ارائه‌ی سرویس پرداخت در محل اعتماد مشتریان خود را جلب کنند و فروش خود را افزایش دهند.

پرداخت در محل (Cash On Delivery)

#سیستم پرداخت در محل چگونه کار می‌کند؟

#1. ثبت سفارش

در سیستم پرداخت در محل در مرحله‌ی اول مشتری کالای مورد نظر خود را انتخاب و سفارش خود را در وب‌سایت شما ثبت می‌کند.

#2. آماده سازی سفارش

در مرحله‌‌ی دوم نوبت شماست که سفارش مشتری را بسته بندی و آماده‌ی ارسال کنید. در این مرحله شما باید اطلاعات مشتری یعنی اسم، آدرس و شماره تلفن او را روی بسته‌ی سفارش بنویسید که اطلاعات مشتری‌ها با هم قاطی نشوند.

#3. هماهنگی با شرکت پستی

در این مرحله شما با شرکت پستی‌ای که با آن قرارداد دارید‌ برای تحویل سفارش مشتری هماهنگ می‌کنید.

#4. تحویل سفارش به شرکت پستی

در مرحله بعد سفارش مشتری را همراه با آدرس و شماره همراه او که روی بسته درج شده‌اند به شرکت مورد نظر تحویل می‌دهید. تحویل سفارش به شرکت پستی به دو شکل صورت می‌گیرد، اگر تعداد سفارشات بالا باشد شرکت پستی می‌آید و سفارشات را از شما تحویل می‌گیرد اما اگر تعداد سفارشات کم باشد خودتان باید به شرکت پستی تحویل دهید.

#5. تحویل سفارش به مشتری

شرکت پستی سفارشات را به شهر مورد نظر که روی بسته درج شده است می‌رساند و بعد سفارش مشتری به پیک تحویل داده می‌شود. پیک سفارش مشتری را به آدرس روی بسته می‌رساند و سفارش مشتری را به او تحویل می‌دهد.

#6. پرداخت وجه

در مرحله‌ی آخر مشتری بعد از دریافت سفارش از پیک مبلغ سفارش را به صورت نقدی، کارت به کارت یا از طریق دستگاه پوز پرداخت می‌کند و بعد از آن مبلغ سفارش توسط شرکت پستی به حساب شما واریز می‌شود.

#دلیل اهمیت سیستم پرداخت در محل چیست؟

همانطور که پیش‌تر گفتیم بسیاری از افراد به فروشگاه‌های اینترنتی و خرید آنلاین اعتماد کافی را ندارند و ترجیح می‌دهند خریدهای خود را به صورت حضوری انجام دهند. اما با داشتن سیستم پرداخت در محل اعتماد مشتری به کسب‌وکار و محصولات شما افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود مشتری به این باور برسد که کسب‌وکار شما معتبر است و محصولات با کیفیتی دارید در نتیجه از شما خرید می‌کند. پلتفرم‌ها و کسب‌وکارهای مختلف با استفاده از سرویس پرداخت در محل می‌توانند فروش خود را افزایش دهند.

با ارائه سرویس پرداخت در محل فروش خود را افزایش دهید

علاوه بر این رقابت بین کسب‌وکارهای اینترنتی افزایش یافته است و همه‌ی کسب‌وکارهای اینترنتی در تلاشند سرویس‌هایی اضافه کنند که از رقیبان خود پیشی بگیرند. سیستم پرداخت در محل می‌تواند یکی از این سرویس‌ها باشد که باعث می‌شود کسب‌وکار شما نسبت به رقیبانتان در بین کاربران و مشتریان محبوب‌تر شود.

#چه شرکت‌هایی از سیستم پرداخت در محل پشتیبانی می‌کنند؟

#1. شرکت پست ایران

شرکت پست ایران یکی از قدیمی‌ترین شرکت‌های پستی برای ارسال مرسولات است. شرکت پستی ایران از سیستم پرداخت در محل پشتیبانی می‌کند اما برای استفاده از این سیستم باید با شرکت پست قرارداد ببندید و علاوه بر هزینه‌ی ارسال باید مبلغی به عنوان مالیات و عوارض پرداخت کنید.

#2. شرکت پستی تیپاکس

شرکت پستی تیپاکس هم از سرویس پرداخت در محل پشتیبانی می‌کند و کسب‌وکارها می‌توانند با بستن قراردادهای سیستمی و فیزیکی هم به صورت موردی از سرویس پرداخت در محل شرکت پستی تیپاکس استفاده کنند.

#3. شرکت پستی پایگان

شرکت خدمات پستی پایگان یکی دیگر از شرکت‌های پستی است که از سرویس پرداخت در محل پشتیبانی می‌کند و شما با ارسال مرسولات خود از طریق شرکت خدمات پستی پایگان این امکان را دارید که از طریق پنل‌های مدیریت روند ارسال کالا را چک و مشاهده کنید.

#4. شرکت پستی راش پیک

شرکت خدمات پستی راش پیک یک شرکت تازه کار در زمینه‌ی خدمات پستی است و از سرویس پرداخت در محل پشتیبانی می‌کند. شرکت پستی راش پیک مبلغ سفارشات را هر هفته با شما تسویه می‌کند.

#5. شرکت پستی پستکس

شرکت پستی پستکس اولین شرکت خدمات پستی با ارائه‌ی خدمات پستی آنلاین است و یکی از شرکت‌های پستی ارائه دهنده‌ی سرویس پرداخت در محل است.

#مزایای سیستم پرداخت در محل

  • مشتریانی که به کسب‌وکارهای آنلاین اعتماد ندارند به شما اعتماد می‌کنند و از شما خرید می‌کنند.

  • با توجه به این‌که مشتریان کیفیت کالا را از نزدیک می‌بینند و بعد پرداخت می‌کنند درصد رضایت آن‌ها بیشتر می‌شود و تجربه کاربری خوبی ایجاد می‌شود.

  • در این روش پرداخت، پرداخت به صورت حضوری و نقدی است و با وجود این موضوع امکان کلاهبرداری و تقلب در پرداخت وجه وجود ندارد.

  • از آن‌جایی که هنوز بسیاری از مردم از رمز دوم و رمز پویا استفاده نمی‌کنند با وجود سیستم پرداخت در محل آن‌ها هم می‌توانند از کسب‌وکار شما خرید کنند.

  • با استفاده از سیستم پرداخت در محل فروش شما افزایش پیدا می‌کند و محبوبیت کسب‌وکار شما در بین کاربران و مشتریان بیشتر می‌شود.

استفاده از سرویس پرداخت در محل روشی برای جذب مشتری بیشتر است

#استفاده از سیستم پرداخت در محل چه تفاوتی در هزینه‌ها ایجاد می‌کند؟

در واقع نمی‌توان به طور دقیق جواب این سوال را داد زیرا شرکت‌های خدمات پستی مختلف تعرفه‌های متفاوتی دارند و هر کدام از آن‌ها مبلغی برای ارائه این سیستم دریافت می‌کنند. بعضی از این شرکت‌های خدمات پستی به صورت ماهانه یا سالانه این هزینه را از شما دریافت می‌کنند و بعضی دیگر هزینه‌ی ارسال هر مرسوله را قبل از ارسال آن دریافت می‌کنند. البته باید بدانید که شرکت پست ایران علاوه بر هزینه‌ی حمل و نقل کالا هزینه‌ای تحت عنوان مالیات و عوارض دریافت می‌کند.

#کلام آخر

در این مقاله به صورت کامل و دقیق در مورد سیستم پرداخت در محل، روش انجام آن، شرکت‌هایی که از سیستم پرداخت در محل پشتیبانی می‌کنند و مزایای آن صحبت کردیم. به طور کلی در این مقاله به این نتیجه رسیدیم که وجود سیستم پرداخت در محل برای کسب‌وکارها خوب است و با افزایش اعتماد مشتریان باعث افزایش فروش آن‌ها می‌شود. در واقع به عبارتی وجود سرویس پرداخت در محل موجب تحول دیجیتال کسب‌وکار شما می‌شود.

دیدگاه‌ها