پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

تحول دیجیتال چیست و چه مزایا و اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
تحول دیجیتال چیست و چه مزایا و اهمیتی برای کسب‌وکارها دارد؟
۳ ماه پیش
تحول دیجیتال به بازنگری و ایجاد تغییرات در نحوه عملکرد و ارائه محصولات و خدمات از طرف کسب‌وکارها می‌گویند. در این مقاله به بررسی تحول دیجیتال پرداخته‌ایم

تا چندین سال پیش هنوز کسب‌وکارها اسناد و مدارک مربوط به کسب‌وکار و امور حسابداری را روی کاغذ یادداشت می‌کردند که این کار وقت زیادی از آن‌ها می‌گرفت و ریسک زیادی هم داشت زیرا ممکن بود با گم شدن کاغذها تمام امور کسب‌وکار با مشکل مواجه شوند. اما امروزه بسیاری از کسب‌وکارها انجام امور خود را به سمت دنیای دیجیتال برده‌اند. یعنی اطلاعات مورد نظر خود را بجای کاغذ در کامپیوتر یادداشت می‌کنند. در این مقاله از وبلاگ غرفه‌چی به توضیح تحول دیجیتال می‌پردازیم.

#تحول دیجیتال چیست؟

به تغییراتی در تمام بخش‌های یک کسب‌وکار که از طریق ادغام فناوری رخ می‌دهد، تحول دیجیتال می‌گویند. فناوری‌ها، به خصوص فناوری‌های تحول آفرین باعث تحول در فرهنگ سازمانی کسب‌وکارها می‌شوند. استفاده از فناوری‌ها در انجام امور مختلف کسب‌وکارها باعث می‌شود تغییراتی اساسی در نحوه ارائه خدمات و عملکرد کسب‌وکارها به وجود بیاید. این تغییر و تحولاتی که در عملکرد کسب‌وکارها رخ می‌دهد باعث رشد بیشتر و سریع‌تر مجموعه می‌شوند. تحول دیجیتال به استارتاپ‌ها کمک می‌کند رشد سریع‌تری داشته باشند.

تحول دیجیتال (Transformation digital)

تحول دیجیتال یک فرآیند طولانی مدت است و کسب‌وکارهایی که موفق شوند عملکرد خوبی از خود نشان دهند می‌توانند بیشتر از بقیه کسب‌وکارها پیشرفت کنند. کسب‌وکارها با استفاده از فناوری‌ها و ابزارهای مختلف تلاش می‌کنند عملکرد بهتری در ارائه محصولات و خدمات به مشتریان داشته باشند. تحول دیجیتال تنها به معنی به کارگیری فناوری در انجام امور نیست بلکه به معنی تغییرات بزرگ در روش اجرای امور در کسب‌وکار است. پلتفرم‌های ارائه شده توسط غرفه‌چی مثل پلتفرم کسب‌وکار و پلتفرم استارتاپ به شما کمک می‌کنند با داشتن امکانات زیاد خدمات خود را بهتر ارائه دهید.

#دیجیتالی شدن چه تفاوتی با تحول دیجیتال دارد؟

ممکن است فکر کنید تحول دیجیتال همان دیجیتالی شدن است اما باید بگوییم که این باور اشتباه است و تفاوت‌هایی میان تحول دیجیتال و دیجیتالی شدن وجود دارد.

دیجیتالی شدن تنها به معنی استفاده از فناوری‌های مختلف در کسب‌وکار است اما تحول دیجیتال به معنی به کارگیری فناوری‌ها با هدف ایجاد تغییراتی در نحوه عملکرد کسب‌وکارها است. دیجیتالی شدن جهت ساده سازی انجام امور کسب‌وکارها انجام می‌شود اما تحول دیجیتال بر نحوه ارائه خدمات به مشتریان تمرکز دارد. البته باید بدانید که دیجیتالی شدن لازمه‌ی تحول دیجیتال است و اگر کسب‌وکاری امور خود را به صورت دیجیتالی انجام ندهد نمی‌تواند تحول دیجیتال را تجربه کند. به طور کلی لازم است کسب‌وکارهای مختلف برای پیشرفت و ماندگاری در بازار امور خود را به صورت دیجیتالی انجام دهند.

#چرا تحول دیجیتال اهمیت زیادی دارد؟

امروزه رقابت بین کسب‌وکارها افزایش یافته است، کسب‌وکارهایی که بتوانند عملکرد بهتری در ارائه خدمات به مشتریان داشته باشند قطعا موفق‌تر خواهند بود. تحول دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کند شیوه و نحوه ارائه خدمات خود را به بهترین شکل ممکن تغییر دهند. امروزه همه‌ی کسب‌وکارها در تلاشند در بازار جایگاه مناسبی پیدا کنند و مشتریان ثابت داشته باشند، در این شرایط اگر شما تلاشی برای پیشرفت کسب‌وکار خود نکنید ممکن است جایگاه خود را از دست بدهید. پس بهتر است با ایجاد تغییرات کسب‌وکار خود را پیشرفته‌تر کنید تا بتوانید جایگاه خود را تثبیت کنید.

تحول دیجیتال لازمه‌ی کسب‌وکارها

#بخش‌های کلیدی تحول دیجیتال

#1. فناوری

برای ایجاد تحول دیجیتال در کسب‌وکار مهم‌ترین چیزی که باید آن را به کار گرفت فناوری است. فناوری‌های مختلفی مانند هوش مصنوعی، اینترنت، کامپیوتر و فضای ابری به شما کمک می‌کنند راحت‌تر و بهتر از قبل بتوانید به امور کسب‌وکار خود رسیدگی کنید و عملکرد بهتری داشته باشید.

#2. فرهنگ سازمانی

ایجاد فرهنگ سازمانی به تحول دیجیتال کسب‌وکارها کمک زیادی می‌کند. کسب‌وکارها باید فرهنگ سازمانی خلا‌قی ایجاد کنند تا با ایده‌های نوآورانه به رشد کسب‌وکار کمک کنند. علاوه بر این کارکنان هم باید افرادی باشند که فناوری را بپذیرند و به کار کردن با فناوری‌ها مسلط باشند.

#3. انواع کسب‌وکار

همه کسب‌وکارها می‌توانند تحول دیجیتال داشته باشند و رشد زیادی داشته باشند. تحول دیجیتال به کسب‌و‌کارهای سنتی که در بازار سنتی مشغول به کار هستند فرصت می‌دهد با ایجاد ایده‌های خاص و نوآورانه به بازار دیجیتال وارد شوند.

#4. تجربه کاربری (مشتری)

در دنیای دیجیتال کسب‌وکارهای زیادی وجود دارند و در حال ارائه محصولات و خدمات به مشتریان هستند، چیزی که این کسب‌وکارها را از یکدیگر جدا می‌کند و آن‌ها را خاص می‌کند نحوه ارائه خدمات و محصولات است. تجربه کاربری یکی از مهم‌ترین عوامل پیشرفت است. متناسب با انتظارات مشتری‌ها عمل کنید و تجربه‌ی خوبی برای آن‌ها بسازید.

#5. فرآیندها و عملیات

تغییر در نحوه عملکرد و انجام فرآیندهای مختلف کسب‌وکارها با به کار گیری فناوری‌های مختلف بسیار آسان‌تر می‌شود. با استفاده از فناوری در انجام امور، دقت و سرعت در انجام امور افزایش پیدا می‌کند، هزینه‌ها کاهش پیدا می‌کنند و کارایی کسب‌وکار شما افزایش پیدا می‌کند.

افزایش سرعت و دقت کارها با استفاده از فناوری

#مزایای تحول دیجیتال در کسب‌وکارها

#1. مدیریت بهتر

تحول دیجیتال به شما کمک می‌کند به صورت یکپارچه منابع انسانی خود را مدیریت کنید. بعضی کسب‌وکارها با استفاده از فناوری‌های مختلف کارکنان خود را مدیریت می‌کنند اما می‌دانید که منابع انسانی از مهم‌ترین بخش‌های یکی کسب‌وکار هستند و امور با کمک آن‌ها به جلو پیش می‌روند، پس مدیریت این منابع کار بسیار مهمی است و بهتر است در یک بستر مدیریت شوند.

#2. افزایش کارایی

با استفاده از فناوری‌ها سرعت و دقت انجام امور کسب‌وکارها بالاتر می‌رود و این مسئله باعث می‌شود کارایی کسب‌وکار بالا برود. طی تحقیق‌ها مشخص شده است بعضی ربات‌ها تجزیه و تحلیل داده‌ها را چندین برابر سریع‌تر از انسان‌ها انجام می‌دهند و دقت بالایی هم دارند. کسب‌وکارها با استفاده از این فناوری‌ها می‌توانند خیلی سریع‌تر به امور رسیدگی کنند و کارایی بیشتری داشته باشند.

#3. افزایش رضایت مشتری

یکی از مهم‌ترین دلایل پیشرفت کردن و ماندگار شدن کسب‌وکارها رضایت مشتریان یا همان تجربه کاربری (مشتری) است.کسب‌وکارها با استفاده از فناوری‌های مختلف سرعت و دقت ارائه محصولات و خدمات به مشتری را بهبود می‌بخشند و این موضوع باعث می‌شود مشتریان از کسب‌وکار رضایت داشته باشند.

#4. پرورش فرهنگ دیجیتال

برای تحول دیجیتال کارکنان یک کسب‌وکار باید با فناوری‌های مختلف مربوط به کار خود آشنا باشند تا امور را از طریق این فناوری‌ها انجام دهند. پس کسب‌وکارها باید کارکنانی انتخاب کنند که فناوری را بپذیرند و کار کردن با آن را بلد باشند. کسب‌وکارها باید کارکنان خود را ارتقا دهند تا موفقیت بیشتری کسب کنند.

آموزش و رشد فردی کارکنان برای استفاده از فناوری

#5. سود بیشتر

تحول دیجیتال به دلیل سرعت بالا و افزایش رضایت مشتری باعث می‌شود کسب‌وکار شما روز به روز سود بیشتری داشته باشد و موفق‌تر شود. جلب رضایت مشتریان آن‌ها را به مشتری‌های ثابت کسب‌وکار تبدیل می‌کند و حتی ممکن است کسب‌وکار شما را به افراد بیشتری معرفی کنند.

#ابزارهای تحول دیجیتال

#کلام آخر

در این مقاله به طور کامل تحول دیجیتال، تفاوت آن با دیجیتالی شدن، بخش‌ها و مزایای آن را توضیح دادیم. می‌دانیم که امروزه بیشتر افراد خرید‌های خود را از طریق اینترنت انجام می‌دهند و اگر از کسب‌وکاری رضایت داشته باشند به مشتری ثبت آن تبدیل می‌شوند. پس بهتر است در روزهایی که کسب‌وکارها در حال رقابت هستند از آن‌ها جا نمانید و با تحول دیجیتال جایگاه کسب‌وکار خود را در بازار دیجیتال تثبیت کنید.

دیدگاه‌ها