پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

دانستنی‌های جالب سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جدا کننده هدر
دانستنی‌های جالب سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO)
۱ ماه پیش
سئو کلاه خاکستری از تکنیک‌های سئو و ترکیبی از سئو کلاه سفید و سئو کلاه سیاه است. در این مقاله قصد داریم تعدادی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را معرفی کنیم

در مقاله‌های قبلی در مورد سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید توضیحاتی ارائه کردیم. به طور خلاصه سئو کلاه سیاه شامل تمام روش‌های غیر اخلاقی و اشتباه برای افزایش رتبه وب‌سایت است. سئو کلاه سفید در مقابل سئو کلاه سیاه قرار دارد و شامل فعالیت‌هایی می‌شود که از نظر گوگل تایید شده‌اند. علاوه بر سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید یکی تکنیک دیگر وجود دارد که به آن سئو کلاه خاکستری می‌گویند. در این مقاله قصد داریم در مورد سئو کلاه خاکستری صحبت کنیم با ما همراه باشید.

#سئو کلاه خاکستری چیست؟

سئو کلاه خاکستری (Gray Hat SEO) ترکیبی از سئو کلاه سیاه و سئو کلاه سفید است. در سئو کلاه خاکستری سئوکاران تکنیک‌های سئو کلاه سفید و کلاه سیاه را با هم استفاده می‌کنند. یعنی همانطور که از اسم سئو کلاه خاکستری پیداست، سئو کلاه خاکستری مابین سئو کلاه سفید و کلاه سیاه است. سئو کلاه خاکستری نسبت به سئو کلاه سیاه ریسک کمتری دارد و آسیب کمتری به وب‌سایت می‌زند. با این حال باز هم ریسک آن صفر نیست و احتمال این‌که به وب‌سایت آسیبی وارد کند وجود دارد. ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از این تکنیک هم استفاده نکنید زیرا ممکن است گوگل این تکنیک‌ها را شناسایی و وب‌سایت شما را جریمه کند.

سئو کلاه خاکستری (SEO Hat Gray)

#تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری

#1. بروزرسانی ظاهری

بعضی از سئوکاران برای این‌که وانمود کنند وب‌سایت هر چند وقت یک باز بروزرسانی می‌شود تغییراتی در کد‌های وب‌سایت اعمال می‌کنند. آن‌ها با این کار قصد دارند به گوگل نشان دهند که وب‌سایت فعال است و محتوای آن بروزرسانی می‌شود. البته این روش زیاد شامل وب‌سایت‌هایی که وبلاگ دارند نمی‌شود و بیشتر وب‌سایت‌های تک صفحه‌ای و تک محصولی این کار را انجام می‌دهند. وب‌سایت‌هایی که وبلاگ دارند می‌توانند با انتشار مقاله و بروزرسانی مقاله‌های قبلی فعال بودن وب‌سایت را نشان دهند.

#2. کپی کردن محتوای دیگران

در این روش صاحبان وب‌سایت برای وب‌سایت خود تولید محتوا نمی‌کنند و برای بروز نگه داشتن وب‌سایت از محتوای وب‌سایت‌های دیگر استفاده می‌کنند. امروزه گوگل روی محتوای تکراری (Duplicate Content) حساس است و آن را تشخیص می‌دهد. اگر از محتوای وب‌سایت‌های دیگر در وب‌سایت خود استفاده کنید گوگل وب‌سایت شما را جریمه می‌کند و رتبه وب‌سایت شما کاهش پیدا می‌کند. این روش از پر ریسک‌ترین روش‌ها برای افزایش رتبه وب‌سایت و سئو وب‌سایت است و از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه شناخته می‌شود. به شما پیشنهاد می‌کنیم این کار را انجام ندهید و برای وب‌سایت خود محتوا تولید کنید.

#3. خرید دامنه‌های قدیمی

یکی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری خرید دامنه‌های قدیمی و منقضی شده است. این روش از سئو کلاه خاکستری به منظور افزایش بک لینک‌های معتبر وب‌سایت انجام می‌شود. در این روش سئوکاران دامنه ی وب‌سایت‌های قدیمی را خریداری کرده و صفحاتی به آن‌ها اضافه می‌کنند و به وب‌سایت خود بک لینک می‌دهند. اگر این روش به درستی انجام شود تاثیر خوبی بر سئو وب‌سایت دارد. اگر قصد انجام این کار را دارید باید توجه داشته باشید دامنه‌ی معتبری خریداری کنید. همچنین دامنه‌ای که خریداری می‌کنید نباید از گوگل اخطار گرفته باشد در غیر این صورت تاثیر مثبتی نخواهد داشت.

#4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی

این تکنیک سئو کلاه خاکستری هم از تکنیک‌های موثر است و تاثیر خوبی بر سئو دارد. در این روش صاحبان وب‌سایت و سئوکاران در شبکه‌های اجتماعی مختلف برای کسب‌وکار خود صفحه می‌سازند. آن‌ها با انتشار محتوا و انجام تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی سعی می‌کنند توجه کاربران را جلب کنند و آن‌ها را به سمت وب‌سایت خود هدایت کنند. در این روش، می‌توانید بخشی از محتوای خود را در شبکه‌ها اجتماعی منتشر کنید و به وب‌سایت لینک دهید، با این کار کاربران برای خواندن ادامه محتوا وارد وب‌سایت می‌شوند. همچنین شما می‌توانید محصولات خود را در شبکه‌های اجتماعی معرفی و تبلیغ کنید و کاربران را برای خرید محصولات به وب‌سایت هدایت کنید.

شبکه‌های اجتماعی تاثیر مثبتی بر سئو وب‌سایت دارند

#5. خرید بک لینک

لازم به ذکر است که خرید بک لینک از تکنیک‌های سئو کلاه سیاه است. اگر تعداد بک لینک‌های خریداری شده کم باشد می‌توان آن را از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری دانست. در این روش سئو کاران به منظور افزایش بازدیدهای وب‌سایت تعداد کمی بک لینک از وب‌سایت‌های معتبر خریداری می‌کنند. اگر قصد دارید از این روش برای وب‌سایت خود استفاده کنید قبل از خرید بک لینک در مورد وب‌سایت ناشر تحقیق کنید. وب‌سایتی که قصد دارید از آن بک لینک خریداری کنید باید معتبر باشد و بازدیدهای زیادی داشته باشد. علاوه بر این، نباید به وب‌سایت‌های زیادی بک لینک داده باشد.

#6. باز گذاشتن نظرات

این تکنیک از سئو کلاه خاکستری علاوه بر این که تاثیر خوبی دارد، ممکن است برای وب‌سایت ریسک داشته باشد. بعضی از صاحبان وب‌سایت نظرات را برای همه‌ی کاربران باز می‌گذارند و آن‌ها می‌توانند نظرات خود در مورد وب‌سایت و کسب‌وکار را اعلام کنند. دریافت نظرات مثبت از کاربران سئو وب‌سایت را بهبود می‌دهد و باعث افزایش رتبه وب‌سایت می‌شود. ریسک این مورد برای وب‌سایت این است که تمام کاربران نظرات مثبت ندارند و ممکن است برخی نظرات منفی خود را وارد کنند. این موضوع باعث می‌شود اعتماد کاربران کاهش پیدا کند. پس اگر قصد دارید این کار را انجام دهید، از قبل به نظرات منفی فکر کنید و راه حلی برای آن‌ها ارائه کنید.

#7. ارائه خدمات رایگان

این تکنیک یک روش موثر و بدون خطر است و می‌توان آن را از تکنیک‌های سئو کلاه سفید دانست. در این روش سئوکاران بخشی از خدمات یا محصولات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند. با این کار کاربران زیادی از وب‌سایت بازدید می‌کنند و باعث رشد سئو وب‌سایت می‌شوند. شما می‌توانید قسمتی از محصولات و خدمات خود را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار دهید تا آن‌ها را به وب‌سایت خود هدایت کنید. با انجام این کار ممکن است کاربران زیادی از شما خرید کنند، یعنی علاوه بر افزایش بازدیدهای وب‌سایت، فروش شما هم افزایش پیدا می‌کند.

#دلیل استفاده از سئو کلاه خاکستری

می‌دانیم که انجام روش‌های سئو کلاه سفید درست‌ترین راه برای افزایش بازدیدهای وب‌سایت است. نکته‌ای که در مورد سئو کلاه سفید وجود دارد این است که کمی وقت گیر و مشکل است زیرا باید خیلی تلاش کرد که به صورت طبیعی رتبه وب‌سایت را افزایش داد. به طور مثال دریافت بک لینک‌های طبیعی پروسه‌ای سخت است و ممکن از سال‌ها زمان نیاز داشته باشد. اگر به صورت اصولی بک لینک خریداری کنید می‌توانید بدون خطر و جریمه شدن به افزایش رتبه وب‌سایت خود کمک کنید.

#جمع‌بندی

سئو کلاه خاکستری با این‌که برای سئو وب‌سایت موثر است ریسک‌هایی هم دارد و باید مواظب فعالیت‌های خود باشید. به صورت کلی اگر درست و اصولی از تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری استفاده کنید می‌توانید به افزایش رتبه وب‌سایت خود کمک کنید. در این مقاله تکنیک‌های سئو کلاه خاکستری را مورد بررسی قرار دادیم.

دیدگاه‌ها