پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

سئو محلی (Local SEO) چیست و چه تکنیک‌هایی دارد؟

زمان مطالعه: ۱۳ دقیقه

جدا کننده هدر
سئو محلی (Local SEO) چیست و چه تکنیک‌هایی دارد؟
۳ ماه پیش
سئو محلی یا بهینه سازی موتور جستجو محلی به تمام روش هایی گفته می شود که برای رتبه بندی محلی سایت خود و تبلیغ محصولات خود برای مخاطبان محلی استفاده می کنید

می‌دانیم که یکی از راه‌های موفقیت در کسب‌وکار رشد و بهبود سئو است. پیش‌تر در مقال‌های دیگر انواع سئو را توضیح داده‌ایم می‌توانید در دسته‌بندی سئو در وبلاگ به آن‌ها دسترسی داشته باشید. اکنون در این مقاله می‌خواهیم یکی دیگر از انواع سئو که سئو محلی نام دارد را توضیح دهیم. سئو محلی تاثیر به سزایی در رشد و پیشرفت کسب‌وکار دارد و بهبود آن کار سختی نیست. در این مقاله از پلتفرم غرفه‌چی همراه ما باشید تا بیشتر با سئو محلی آشنا شوید.

#سئو محلی چیست؟

سئو محلی یا Local SEO یکی از شاخه‌های سئو است و به مجموعه‌ای از فعالیت‌هایی گفته‌ می‌شود که باعث می‌شوند وب‌سایت شما در نتایج اول جست‌وجوهای محلی نمایش داده شود. خیلی وقت‌ها افراد برای پیدا کردن فروشگاه‌های حضوری و نزدیک خود در گوگل جست‌وجو می‌کنند و گوگل با شناسایی IP آن‌ها نتایجی را به آن‌ها نشان می‌دهد که نزدیک آن‌ها باشند. از آن‌جایی که تعداد جست‌وجوهای محلی در گوگل زیاد هستند باید آن را جدی بگیرید. با توجه به این موضوع با رعایت نکات سئو محلی می‌توانید مشتریان حضوری و محلی خود را افزایش دهید. در واقع سئو محلی بهینه سازی وب‌سایت و اقداماتی همچون ثبت لوکیشن در وب‌سایت است که باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را به افراد نزدیکتان نشان دهد.

سئو محلی (Local SEO)

بسیاری از کسب‌وکارها هم هستند که فقط خدمات حضوری ارائه می‌دهند و برای مثال می‌توانیم به آرایشگاه‌ها و رستوران‌ها اشاره کنیم. این کسب‌وکارها برای جذب مشتری نیازمند تبلیغات محلی هستند و یکی از بهترین راه‌های تبلیغات محلی طراحی وب‌سایت و قرار دادن لوکیشن در آن است تا وب‌سایت کسب‌وکار شما برای افرادی که به شما نزدیک هستند نمایش داده شود.

#تفاوت سئوی محلی و ارگانیک چیست؟

فرض کنید در زمینه سئوی ارگانیک (بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو) تجربه دارید. در اینصورت، خوشحال خواهید شد که بدانید تمام دانش شما در مورد سئوی ارگانیک برای سئوی کسب‌وکارهای محلی نیز کاربرد دارد. اما چند تفاوت اصلی نیز وجود دارد:

#1. مخاطب هدف

سئوی محلی:

تمرکز خود را روی یک محدوده جغرافیایی خاص، نزدیک به محل کسب‌وکار شما، محدود می‌کند. هدف این است که کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی محلی مثل گوگل مپ، اپل مپ، وب‌سایت‌های بررسی کسب‌وکارهای محلی و برنامه‌های مشابه، به خوبی دیده شود. به عنوان مثال، جستجوهایی مانند "رستوران‌های نزدیک من" یا "بهترین دندانپزشک در تهران".

سئوی ارگانیک:

معمولا روی مخاطبان سراسری یا کشوری تمرکز می‌کند. هدف این است که وب‌سایت شما در نتایج جستجوی کل گوگل، برای کلمات کلیدی مرتبط، رتبه‌ی بالایی کسب کند.و جذب کاربران به صورت کلی، بدون توجه به مکان جغرافیایی خاص است. به عنوان مثال، جستجوهایی مانند "نکات بهینه‌سازی وب‌سایت" یا "بهترین روش‌های سئو".

#2. کلمات کلیدی

سئوی محلی:

تمرکز بر کلمات کلیدی است که شامل مکان‌های جغرافیایی هستند. به عنوان مثال، "فروشگاه لباس در اصفهان" یا "آرایشگاه مردانه در شیراز".

سئوی ارگانیک:

تمرکز بر کلمات کلیدی عمومی است که شامل مکان‌های جغرافیایی نمی‌شوند. به عنوان مثال، "راهنمای خرید لپ‌تاپ" یا "روش‌های کاهش وزن".

#3. فاکتورهای رتبه‌بندی

سئوی محلی:

فاکتورهایی مانند پروفایل Google My Business، نظرات مشتریان، نقل‌قول‌ها (Citations)، و (NAP (Name, Address, Phone number اهمیت زیادی دارند.

سئوی ارگانیک:

فاکتورهایی مانند کیفیت محتوا، بک‌لینک‌ها، بهینه‌سازی صفحات وب، سرعت وب‌سایت و تجربه کاربری (UX) اهمیت بیشتری دارند.

#4. ابزارها و تاکتیک‌ها

سئوی محلی:

  • ایجاد و به‌روزرسانی پروفایل Google My Business.

  • ثبت کسب‌وکار در دایرکتوری‌های محلی و وب‌سایت‌های مرتبط.

  • تشویق مشتریان به نوشتن نظرات و بازخوردها.

  • بهینه‌سازی وب‌سایت برای کلمات کلیدی محلی.

سئوی ارگانیک:

  • ایجاد محتوای باکیفیت و ارزشمند و توجه به گرفتن ورودی از گوگل دیسکاور.

  • بهینه‌سازی فنی وب‌سایت (Technical SEO).

  • ایجاد بک‌لینک‌های باکیفیت از وب‌سایت‌های معتبر.

  • بهبود تجربه کاربری و سرعت وب‌سایت.

#دلایل اهمیت سئو محلی چیست؟

از آن‌جایی که کاربران اعتماد کمی به فروشگاه‌های آنلاین دارند بیشتر سعی می‌کنند خریدهای مهم خود را از فروشگاه‌های حضوری انجام دهند. این موضوع باعث می‌شود فروشگاه شما نسبت به فروشگاه‌های شهرهای دیگر شانس بیشتری برای خرید توسط همشهریان شما داشته باشد. اگر افراد مختلف با لوکیشن‌های متفاوت یک موضوع مشابه را جست‌وجو کنند ممکن است گوگل برای آن‌ها نتایج متفاوتی نمایش دهد، دلیل این اتفاق همان سئو محلی است. گوگل تلاش می‌کند موضوعاتی به کاربران نمایش دهد که برای آن‌ها کاربردی باشد و یکی از دلایل توجه گوگل به سئو محلی همین موضوع است.

در حالی که هر کسب‌وکار محلی منحصر به فرد است، تقریباً همه آن‌ها نیاز دارند که به صورت آنلاین در سرپ گوگل (search Engine Result page) قابل کشف باشند. اقداماتی مانند بهینه سازی وب‌سایت، ایجاد لیست کسب‌وکار محلی، مدیریت نظرات و به دست آوردن بک لینک، همگی هدف مشترکی دارند: افزایش تعامل آنلاین. درست حدس زدید: گوگل هسته اصلی اکثر بحث های مربوط به سئوی محلی است. چرا اینطور است؟

از اواسط سال 2020، سهم بازار موتور جستجوی جهانی گوگل 92.06 درصد بوده است. در حالی که موتورهای جستجوی دیگری مانند بینگ و یاهو با اینکه هنوز نقش هایی برای ایفا دارند، سهم شان در مقایسه با گوگل ناچیز است - تخمین زده می شود که گوگل سالانه 2 تریلیون جستجو را در سطح جهانی پردازش می کند.

مهم‌تر اینکه، نماینده گوگل در سال 2018 اعلام کرد که 46٪ از جستجوهای گوگل دارای قصد محلی هستند. این تعداد زیادی از جستجوهای محلی است که هر روز انجام می شود - آماری که به وضوح نشان می‌دهد چگونه افزایش در نتایج جستجوی ارگانیک محلی و بومی سازی شده گوگل می تواند کسب‌وکار را به سمت هر مکان سوق دهد.

به عبارت دیگر، از آنجایی که اکثر مردم از گوگل برای یافتن کسب‌وکارهای محلی استفاده می کنند و گوگل سهم عظیمی از کل جستجوهای آنلاین را به خود اختصاص داده است، دیده شدن در نتایج جستجوی محلی گوگل برای هر کسب‌وکار محلی از اهمیت بالایی برخوردار است. این موضوع می تواند منجر به جذب مشتریان جدید، افزایش فروش و در نهایت رونق کسب‌وکار شود.

#تاثیرات سئو محلی روی کسب‌وکار

#1. افزایش تعداد مشتریان

از آنجایی که وب‌سایت شما در نتایج محلی گوگل برای کاربران نمایش داده می‌شود امکان این‌که افراد بیشتری با کسب‌وکار شما آشنا شوند وجود دارد و افزایش کاربران هم باعث افزایش مشتریان می‌شود. علاوه بر این وقتی مشتریان محلی وب‌سایت شما را پیدا کنند به دلیل محلی و حضوری بودن راحت‌تر به کسب‌وکار شما اعتماد می‌کنند و تبدیل به مشتری شما می‌شوند.

#2. افزایش بازدید وب‌سایت

با رعایت نکات سئو محلی وب‌سایت شما بیشتر در نتایج جست‌وجو قرار می‌گیرد در نتیجه افراد بیشتری هم وارد وب‌سایت شما می‌‌شوند و بازدید وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

#3. افزایش نرخ تبدیل

احتمال اینکه کاربران محلی به مشتریان شما تبدیل شوند خیلی زیاد است و این موضوع باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما به مشتری تبدیل شوند و نرخ تبدیل مشتریان وب‌سایت شما افزایش پیدا می‌کند.

#4. جلب اعتماد مشتریان

وقتی وب‌سایت شما به کاربران محلی نمایش داده شود آن‌ها با دیدن اطلاعات و آدرس شما به معتبر بودن وب‌سایت و کسب‌وکار شما پی می‌برند و خیلی راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و به مشتری کسب‌وکار شما تبدیل می‌شوند.

#5. نمایش وب‌سایت شما در صفحه اول

وقتی لوکیشن کسب‌وکار خود را در گوگل مپ وارد کنید گوگل وب‌سایت شما را همراه با نقشه در صفحه‌ی اول گوگل نمایش می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود کاربران محلی با دیدن آدرس کسب‌وکار شما روی وب‌سایت کلیک کنند و بعد از مطمئن شدن خرید خود را انجام دهند.

لوکیشن کسب‌وکار خود را در وب‌سایت خود ثبت کنید

#تکنیک‌های سئو محلی

#1. ثبت لوکیشن در گوگل مپ

اولین کاری که باید برای رشد و بهبود سئو محلی وب‌سایت خود انجام دهید ثبت لوکیشن کسب‌وکار خود در گوگل مپ است. این کار باعث می‌شود وب‌سایت شما همراه با لوکیشن در Local Pack گوگل نمایش داده شود و کاربران محلی وب‌سایت شما را در صفحه‌ی اول نتایج جست‌وجو مشاهده کنند. علاوه بر این باعث می‌شود کسب‌وکار شما در گوگل مپ نمایش داده شود، این موضوع باعث می‌شود کاربران راحت‌تر مکان کسب‌وکار شما را پیدا کنند و علاوه بر این افراد بیشتری از طریق گوگل مپ کسب‌وکار شما را مشاهده می‌کنند و با آن آشنا می‌شوند.

بعد از این‌که لوکیشن کسب‌وکار خود را در گوگل مپ ثبت کردید، نقشه گوگل مپ را به وب‌سایت خود اضافه کنید که گوگل مکان شما را تشخیص دهد و راحت‌تر کسب‌وکار شما را با لوکال پک نمایش دهد.

برای این‌که کاربران دسترسی راحت‌تری به شما داشته باشند حتما تلفن همراه و تلفن ثابت کسب‌وکار خود را در وب‌سایت و گوگل مپ وارد کنید.

#2. تولید محتوا بر اساس لوکیشن

برای این‌کار اول لیستی از کلمات کلیدی با سرچ بالا تهیه کنید و تولید محتوای خود را بر اساس آن ادامه دهید. اگر در تولید محتوا و انتشار مقاله‌های خود به طور هوشمند عمل کنید می‌توانید کاربران و مشتریان خود را به طور قابل توجهی افزایش دهید. برای تولید محتوای محلی می‌توانید از نام شهر خود در مقاله‌ها در کنار موضوعات مرتبط کسب‌وکار خود استفاده کنید و انتشار محتوا درمورد شهرتان را به تقویم محتوای خود اضافه کنید. به طور مثال اگر شما صاحب کارخانه‌ی پنجره در سمنان هستید می‌توانید در مقاله‌های خود بعد از اسم پنجره‌های مختلف شهر سمنان را بیاورید (برای مثال پنجره دوجداره سمنان یا خرید پنجره UPVC در سمنان) تا در نتایج جست‌وجوی سمنانی‌ها نمایش داده شوید.

یکی دیگر از روش‌های تولید محتوای محلی این است که اخبار و وقایع شهر خود را پوشش دهید و در مورد آن‌ها مقاله تولید کنید و در وب‌سایت خود منتشر کنید. این کار باعث می‌شود حتی همشهریانی موضوع وب‌سایت شما را سرچ نکرده‌اند وارد وب‌سایت شما شوند و با کسب‌وکار شما آشنا شوند.

#3. انتخاب هوشمندانه عنوان‌ها و توضیحات متا

علاوه بر این‌که در محتوای خود از اسم شهر خود استفاده می‌کنید بهتر است در نوشتن عنوان‌ها و توضیحات متا هم از اسم شهر خود استفاده کنید. این کار علاوه بر این که باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را در نتایج محلی نشان دهد، باعث می‌شود کاربران و جست‌وجوگران محلی با دیدن اسم شهر روی وب‌سایت شما کلیک کنند و به مشتریان شما تبدیل شوند.

#4. استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس

یکی دیگر از راه‌هایی که می‌توانید از طریق آن سئو محلی وب‌سایت خود را افزایش دهید استفاده از اسکیمای Local Business است. اسکیما‌ها کدها و نشانه‌هایی هستند که به گوگل کمک می‌کنند موضوعات و محتواهای وب‌سایت شما را بهتر درک کنند. شما می‌توانید با استفاده از اسکیمای لوکال بیزینس گوگل را از لوکیشن و شماره‌های کسب‌وکار خود مطلع کنید.

#5. لینک سازی خارجی

لینک سازی خارجی یکی از مواردی است که روی سئو بیرون صفحه تاثیر زیادی دارد. لینک سازی خارجی به شرط این‌که درست و اصولی باشد می‌تواند تاثیر به سزایی روی سئو محلی داشته باشد. برای این‌که بتوانید سئو محلی وب‌سایت خود را از طریق لینک سازی خارجی افزایش دهید می‌توانید در رویدادهای محلی مختلف شرکت کنید و از این رویدادها حمایت مالی کنید. شما با این کار با هزینه‌ی کمی باعث می‌شوید کاربران محلی زیادی وارد وب‌سایت شما شوند و با کسب‌وکار شما آشنا شوند. این موضوع باعث می‌شود کاربران و مشتریان شما افزایش پیدا کنند.

علاوه بر این می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی مختلف حساب بسازید در این شبکه‌ها در رابطه با شهر خود، اتفاقات و اخبار آن صحبت کنید و با همشهریان خود تعامل پیدا کنید. شما می‌توانید کاربران را از شبکه‌های اجتماعی به وب‌سایت خود بکشانید.

در شبکه‌های اجتماعی با همشهریان خود تعامل داشته باشید

#الگوریتم لوکال سئو

گوگل از الگوریتم‌های جداگانه‌ای برای نتایج محلی و ارگانیک خود استفاده می‌کند، اما این الگوریتم‌ها اشتراکات زیادی دارند. درست مانند کسب‌وکارهای محلی، برندهای صرفا آنلاین نیز تلاش می کنند تا گوگل را متقاعد کنند که برای جستجوهای مرتبط، در نتایج جستجو (SERPs) برجسته باشند.

آنچه یک کسب‌وکار محلی را از همتایان مجازی خود متمایز می کند، مفهوم «نزدیکی» است. به‌عبارتی، سئوی محلی به دنبال برجسته کردن کسب‌وکار شما در نتایج جستجوی افراد نزدیک به محل کسب‌وکارتان است. برای مثال، یک فروشگاه لوازم کوهنوردی با چند شعبه در تهران، لزوما نیاز ندارد با مخاطبان کل ایران یا حتی کل تهران ارتباط داشته باشد. بلکه مهم این است که این فروشگاه در نتایج جستجوی افراد محلی که نزدیک به هر شعبه هستند، دیده شود.

خطوط بین این دو نوع سئو کم‌کم در حال محو شدن هستند. بسیاری از برندهای آنلاین می‌خواهند بدانند که چطور می‌توانند در نتایج جستجوی محلی گوگل، حتی اگر در بسته‌های محلی ( Local Pack) رتبه نگیرند، دیده شوند. از طرف دیگر، بسیاری از کسب‌وکارهای محلی هم در حال راه‌اندازی فروشگاه‌های اینترنتی هستند تا فروش محلی، ملی و حتی بین‌المللی داشته باشند.

#الگوریتم‌های "موش کور" (Possum) و "کبوتر" (Pigeon)

الگوریتم‌های پاسوم و کبوتر دو الگوریتم مهم در جستجوی محلی گوگل هستند که بر نتایج جستجو برای کسب‌وکارهای محلی تاثیر می‌گذارند.

الگوریتم کبوتر که در سال 2014 معرفی شد، بر روی رتبه‌بندی نتایج جستجو برای جستجوهای محلی تمرکز دارد. این الگوریتم عواملی مانند نزدیکی کاربر به کسب‌وکار، اعتبار فهرست کسب‌وکار در دایرکتوری‌های آنلاین و سیگنال‌های رفتاری مانند کلیک‌ها و نظرات را برای تعیین رتبه‌بندی نتایج در نظر می‌گیرد. هدف از الگوریتم کبوتر این است که نتایج جستجوی محلی مرتبط‌تر و مفیدتر برای کاربران باشد.

الگوریتم پاسوم که در سال 2016 معرفی شد، مکمل الگوریتم کبوتر است و به شناسایی و مقابله با فهرست‌های کسب‌وکارهای محلی تقلبی یا فریبنده کمک می‌کند. این الگوریتم عواملی مانند ثبات اطلاعات تماس، تطابق بین اطلاعات فهرست و وب‌سایت کسب‌وکار و فعالیت در شبکه‌های اجتماعی را برای ارزیابی کیفیت فهرست‌ها بررسی می‌کند. هدف از الگوریتم پاسوم این است که به کاربران در یافتن اطلاعات دقیق و قابل اعتماد در مورد کسب‌وکارهای محلی کمک کند. همچنین این الگوریتم به کسب‌وکارهای بیشتری اجازه می‌دهد تا در نتایج جستجو ظاهر شوند، حتی اگر در نزدیکی یکدیگر باشند.

به طور کلی، الگوریتم‌های پاسوم و کبوتر نقش مهمی در اطمینان از نمایش نتایج جستجوی محلی مرتبط و مفید برای کاربران گوگل ایفا می‌کنند.

در اینجا چند نکته برای بهینه‌سازی وب‌سایت شما برای الگوریتم‌های پاسوم و کبوتر آورده شده است:

  • اطلاعات فهرست کسب‌وکار خود را دقیق و به‌روز نگه دارید. این شامل مواردی مانند نام، آدرس، شماره تلفن و ساعات کاری است.

  • وب‌سایت خود را برای جستجوی محلی بهینه‌سازی کنید. که شامل استفاده از کلمات کلیدی مرتبط در محتوای وب‌سایت خود و ایجاد فهرست در دایرکتوری‌های آنلاین محلی است.

  • نظرات و رتبه‌بندی‌های آنلاین را تقویت کنید. نظرات مثبت می‌توانند به رتبه‌بندی وب‌سایت شما در نتایج جستجو کمک کنند.

  • در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید. حضور فعال در شبکه‌های اجتماعی می‌تواند به افزایش آگاهی از برند شما و جذب ترافیک بیشتر به وب‌سایت شما کمک کند.

با پیروی از این نکات، می‌توانید به کسب‌وکار خود کمک کنید تا در نتایج جستجوی محلی رتبه‌بندی بهتری کسب کند و به مشتریان بالقوه بیشتری دسترسی پیدا کند.

#نتیجه‌گیری

از دست دادن کاربران و جست‌وجوگران محلی می‌تواند باعث شود موقعیت‌های خوبی را برای جذب کاربران و مشتریان بیشتر از دست بدهید و بازار فروش آنلاین را به رقیبان خود بسپارید. به طور کلی انجام تمام فعالیت‌های سئو در کنار هم موثر هستند و هیچ کدام به تنهایی تاثیرگذار نیستند. در این مقاله از غرفه‌چی به طور کامل در مورد سئو محلی، دلایل اهمیت، تاثیرات و تکنیک‌های آن صحبت کردیم پس با خیال راحت می‌توانید کار خود را شروع کنید و قدم‌های خود را در مسیر تحول دیجیتال کسب‌وکار خود بردارید.

دیدگاه‌ها