پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

تلگرام یا اینستاگرام؟ کدام سکو برای کسب و کار من مناسب است؟

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
تلگرام یا اینستاگرام؟ کدام سکو برای کسب و کار من مناسب است؟
۳ هفته پیش
تلگرام و اینستاگرام دو بستر موثر بر افزایش فروش و پیشرفت کسب‌وکارهای اینترنتی هستند. در این مقاله به مقایسه این دو پلتفرم و مزایای آن‌ها پرداختیم همراه ما باشید

کسب‌وکارهای آنلاین برای تبلیغ و بازاریابی محصولات و خدمات خود نیاز به پلتفرم‌هایی دارند که بتوانند با استفاده از آن‌ها فروش خود را افزایش دهند. امروزه اکثر کسب‌وکارها شروع به فروش آنلاین کرده‌اند و هر کدام در پلتفرم‌های مختلف کسب‌وکار و محصولات خود را تبلیغ می‌کنند. از معروف‌ترین پلتفرم‌ها برای معرفی کسب‌وکار به کاربران می‌توان به تلگرام و اینستاگرام اشاره کرد. پلتفرم‌های تلگرام و اینستاگرام بسترهایی برای معرفی محصولات به کاربران و تلاش برای به فروش رساندن آن‌ها هستند. کسب‌وکارهای اینترنتی ممکن است این سوال برایشان پیش بیاید که "کدام یک از این پلتفرم‌ها برای کسب‌وکارشان بهتر است؟". در این مقاله قصد داریم به مقایسه‌ی این دو پلتفرم و مزایای آن‌ها برای کسب‌وکارها بپردازیم. در ادامه با تیم غرفه‌چی همراه باشید.

#معرفی پلتفرم‌های تلگرام و اینستاگرام

قبل از هر چیزی باید با این پلتفرم‌ها آشنایی کامل پیدا کنیم تا بتوانیم تفاوت آن‌ها را به خوبی درک کنیم. البته این پلتفرم‌ها بسیار معروف هستند و همه‌ی کسانی که در دنیا مجازی فعالیت دارند با تلگرام و اینستاگرام آشنایی دارند.

تلگرام پلتفرمی برای پیام رسانی است و رابط کاربری ساده و کاربردی این برنامه باعث معروفیت و محبوبیت آن شده است. تلگرام یک Messaging Network است و برای پشتیبانی مشتریان، خدمات پس از فروش و اطلاع‌رسانی از وضعیت ارسال مناسب است.

اینستاگرام بستری برای انتشار و به اشتراک گذاری عکس و ویدیو است. این پلتفرم کاربران بسیاری دارد و این موضوع باعث می‌شود عکس و ویدیوهای منتشر شده توسط افراد زیادی دیده شوند. اینستاگرام یک Social Network است و برای معرفی محصولات و خدمات مناسب است. از آنجایی که محصولات و خدمات کسب‌وکار شما در اینستاگرام توسط افراد زیادی دیده می‌شوند شانس شما برای فروش آن‌ها افزایش پیدا می‌کند.

تا اینجا یک توضیح کلی خلاصه در مورد اینستاگرام و تلگرام ارائه کردیم. در ادامه به بررسی مزایای این پلتفرم‌ها می‌پردازیم.

#مزایای تلگرام برای کسب‌وکار

#1. کسب رضایت مشتریان

شما می‌توانید در تلگرام مشتریان خود را پشتیبانی کنید و تمام سوالات آن‌ها را پاسخ دهید. از آنجایی که تلگرام یک پیام رسان است، ارتباط با مشتریان را برای شما آسان‌تر می‌کند. با این کار مشتریان شما از کسب‌وکارتان رضایت کامل پیدا می‌کنند و احتمال این‌که مجدد از شما خرید کنند افزایش پیدا می‌کند. کسب رضایت مشتریان یکی از لازمه‌های دوام کسب‌وکار است.

#2. ارائه خدمات پس از فروش

تلگرام به شما این امکان را می‌دهد که بعد از فروش محصولات و خدمات خود با مشتریانتان در ارتباط باشید. شما می‌توانید از نقاط ضعف و قوت محصولات و خدمات کسب‌وکار خود آگاه شوید و برای ارتقا و بهتر شدن آن‌ها تلاش کنید. این کار باعث می‌شود رضایت مشتریان از کسب‌وکار شما افزایش پیدا کند و کسب‌وکار شما پیشرفت چشمگیری داشته باشد.

#3. اطلاع‌رسانی

شما می‌توانید در تلگرام اتفاقات و اخبار جدید کسب‌وکارتان را به مشتریان خود اطلاع‌رسانی کنید. با این کار مشتریان شما به راحتی از تمام اخبار باخبر می‌شوند. به طور مثال می‌توانید جشنواره‌های تخفیفی خود، شارژ محصولات و اخبار مربوط به آن‌ها را در تلگرام به مشتریان خود اطلاع دهید.

#مزایای اینستاگرام برای کسب‌وکار

#1. معرفی برند

پیش‌تر گفتیم که اینستاگرام کاربران زیادی دارد و عکس و فیلم‌ها در آن دیده می‌شوند. با این ویژگی اینستاگرام باعث می‌شود عکس و ویدیو‌هایی که از کسب‌وکار و محصولات خود منتشر می‌کنید توسط افراد بسیاری مشاهده شوند. از این رو تعداد کسانی که با برند و کسب‌وکار شما آشنا می‌شوند افزایش پیدا می‌کند و برند شما شناخته می‌شود. این اتفاق باعث می‌شود نام کسب‌وکار و برند شما پر رنگ شوند و کاربران زیادی برند شما را بشناسند.

#2. افزایش فروش

در بالا در مورد تاثیر اینستاگرام در معرفی برند و کسب‌وکار صحبت کردیم. معرفی برند و شناخته شدن آن توسط افراد باعث می‌شود فروش شما افزایش پیدا کند. یعنی بیشتر شدن تعداد کسانی که با کسب‌وکار شما آشنا هستند رابطه‌ی مستقیمی با مقدار فروش شما دارد. به عبارت دیگر هر چه تعداد کسانی که کسب‌وکار شما را می‌شناسند بیشتر باشد، تعداد کسانی که از کسب‌وکار شما خرید می‌کنند نیز افزایش پیدا می‌کند. این تعداد، با تبلیغات درست و اصولی افزایش پیدا می‌کند.

#3. بدون محدودیت

اینستاگرام محدودیتی در زمان و مکان ندارد. از این رو افراد در هر جای دنیا و در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند محصولات شما را مشاهده کنند. این اتفاق باعث می‌شود کسب‌وکار شما به همه جای دنیا فروش داشته باشد. اینستاگرام به کسب‌وکار شما کمک می‌کند پیشرفت زیادی داشته باشد. با کمک اینستاگرام می‌توانید بدون هیچ محدودیتی در زمان و مکان، محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنید و به فروش برسانید.

با کمک اینستاگرام می‌توانید محصولات و خدمات خود را تبلیغ و معرفی کنید

یکی از مزایای مشترک اینستاگرام و تلگرام این است که هر دو رایگان هستند و برای استفاده از خدمات آن‌ها نیازی به پرداخت پول ندارید.

#تفاوت تلگرام و اینستاگرام

  • تلگرام بر افزایش ارتباط با کاربران و مشتریان تمرکز دارد، در حالی که تمرکز اینستاگرام بر معرفی و افزایش فروش محصولات و خدمات است.

  • تلگرام یک پیام رسان است و ارتباط شما با کاربران و مشتریان را راحت‌تر می‌کند، اما اینستاگرام بستری برای انتشار محتوا‌های تصویری و ویدیویی است.

#تلگرام یا اینستاگرام؟ کدام یک بهتر است؟

تا اینجای مقاله در مورد مزایای تلگرام و اینستاگرام برای کسبٰ‌وکارهای اینترنتی و تفاوت آن‌ها صحبت کردیم. با این توضیحات می‌توانیم به این نتیجه برسیم که هر دوی این پلتفرم‌ها مزایای خاص خودشان را برای کسب‌وکارها دارند. از این رو نمی‌توان یکی از این پلتفرم‌ها را به عنوان بهترین سکو برای کسب‌وکار معرفی کرد. استفاده از این پلتفرم‌ها به صورت همزمان باعث می‌شود فروش کسب‌وکار شما افزایش پیدا کنید و جلب رضایت مشتریان برای شما آسان‌تر شود. پس نتیجه می‌گیریم که اگر به صورت اصولی و درست از این دو پلتفرم استفاده کنید می‌توانید به پیشرفت کسب‌وکار خود کمک کنید.

#جمع‌بندی

کمی بالاتر در مورد این که این دو پلتفرم برای پیشرفت کسب‌وکار خوب هستند صحبت کردیم. شما باید به صورت همزمان و اصولی از این سکوها برای افزایش فروش کسب‌وکار و جلب رضایت مشتریان خود استفاده کنید. اگر این کار را انجام دهید شاهد اتفاقاتی خوب برای کسب‌وکار خود خواهید بود. در این مقاله به صورت کامل در مورد این دو پلتفرم یعنی تلگرام و اینستاگرام صحبت کردیم. با بررسی مزایای آن‌ها به این نتیجه رسیدیم هر دو برای کسب‌وکار مفید هستند. اگر سوالی در مورد تاثیر اینستاگرام و تلگرام بر پیشرفت کسب‌وکار دارید می‌توانید در قسمت نظرات آن را ثبت کنید.

دیدگاه‌ها