پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

طراحی ریسپانسیو (واکنش‌ گرا) چیست و چرا مهم است؟

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جدا کننده هدر
طراحی ریسپانسیو (واکنش‌ گرا) چیست و چرا مهم است؟
۲ هفته پیش
طراحی ریسپانسیو یکی از مهم‌ترین ویژگی های هر وب‌سایت است و به معنای نمایش استاندارد وب‌سایت درتمامی دستگاه‌ها است برای فهمیدن دلایل اهمیت آن با ما همراه باشید.

یکی از ویژگی‌های وب‌سایت موفق، داشتن طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) است. در زمان گذشته بیشتر کاربران اینترنت از کامپیوتر و لپ‌تاپ استفاده می‌کردند و صفحات وب، متناسب با اندازه صفحات دسکتاپ طراحی می‌شد؛ اما باتوجه‌ به اینکه اکنون بیش از 90 درصد کاربران اینترنت از موبایل و تبلت استفاده می‌کنند باید صفحات وب به‌گونه‌ای طراحی شوند تا علاوه بر دسکتاپ، کاربری آسان برای گوشی‌های همراه هم داشته باشد. به این‌گونه طراحی، طراحی ریسپانسیو می‌گویند.

برای اینکه بدانید طراحی سایت ریسپانسیو (responsive) چیست؟ و چه مزیت‌هایی دارد در ادامه همراه پلتفرم غرفه‌چی بمانید.

#طراحی ریسپانسیو چیست؟

به‌طورکلی طراحی ریسپانسیو (واکنش‌گرا) به معنای نمایش صفحات وب در همه‌ی دستگاه‌ها به‌صورت استاندارد است که کاربر نیاز به زوم کردن و یا اسکرول افقی را نداشته باشد.

به عبارتی دیگر یعنی اندازه صفحات وب باتوجه‌ به اندازه دستگاه کاربر تغییر کند و ظاهر سایت در تمام دستگاه‌های مورد استفاده‌ی کاربران متناسب باشد، تا کاربر هنگام کارکردن با وب‌سایت احساس خوشایند و راحتی داشته باشد.

به تصاویر زیر توجه کنید:

طراحی ریسپانسیو رضایت کاربران وب‌سایتتان را افزایش می‌دهد

تصویر سمت چپ نمونه یک طراحی غیر ریسپانسیو است، کاربر وقتی با موبایل وارد این وب‌سایت می‌شود مجبور به زوم کردن است تا تصاویر، دکمه‌ها، متن‌ها و… را بتواند ببیند؛ اما در تصویر سمت راست نمونه یک وب‌سایت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) را مشاهده می‌کنید کاربر در نگاه اول به‌راحتی می‌تواند متن‌ها، دکمه‌ها، منو و سایر موارد را به‌راحتی مشاهده کرده و تجربه کاربری بهتری داشته باشد.

#مزیت‌های طراحی وب‌سایت ریسپانسیو

بدون شک در عصر فناوری و تکنولوژی امروز توجه به داشتن وب‌سایت ریسپانسیو (واکنش‌گرا) بسیار حائز اهمیت است. عدم توجه به این موضوع باعث می‌شود؛ از بسیاری از رقیبان خود عقب بمانید در ادامه با ما همراه باشید تا متوجه اهمیت و مزیت‌های طراحی وب‌سایت ریسپانسیو شوید.

#1. صرفه جویی در هزینه و زمان

هزینه و زمان همیشه دو اصل مهم برای ما بوده و هست. در گذشته برای نمایش وب‌سایت در گوشی‌های موبایل دو نسخه از وب‌سایت طراحی می‌شد، یکی مناسب برای نمایش در دسکتاپ و دیگری مناسب در گوشی‌های موبایل که باعث می‌شد صاحب وب‌سایت هزینه‌ی جداگانه‌ای برای طراحی وب‌سایت در گوشی‌های موبایل را بدهد؛ ولی با استفاده از طراحی واکنش‌گرا (ریسپانسیو)، با طراحی یک قالب واکنش‌گرا صفحات وب در همه‌ی دستگاه‌ها با سایزهای مختلف به‌خوبی نمایش داده می‌شود؛ بنابراین علاوه بر زمان در هزینه‌ها نیز صرفه‌جویی می‌شود.

با طراحی ریسپانسیو در وقت وزمان خود صرفه جویی کنید

#2. افزایش رتبه سایت در گوگل (SEO)

یکی از راه‌های جذب مخاطب، افزایش رتبه سایت (سئو) در گوگل است. همواره راحتی و تجربه خوب کاربران برای گوگل مورد اهمیت بوده پس گوگل به وب‌سایت‌هایی که برای راحتی کاربران خود ارزش قائل بوده و وب‌سایت ریسپانسیو دارند اهمیت بیشتری داده و در نتایج اولیه‌ی سرچ نمایش می‌دهد و همچنین برای کسانی که با موبایل سرچ می‌کنند وب‌سایت‌های ریسپانسیو اولویت بیشتری برای نمایش در نتایج سرچ دارند.

#3. جلوگیری از محتوا تکراری (duplicate content)

در صورتی که وب‌سایت شما دارای دو نسخه، یکی برای موبایل ویکی برای دسکتاپ باشد، هر دو وب‌سایت مطالبشان یکی است. گوگل بعد از مدتی که وب‌سایت شما را ایندکس می‌کند، در واقع با دو وب‌سایت با یک مطلب روبرو می‌شود که این همان محتوای تکراری یا duplicate content است و برای سئو وب‌سایت یک ویژگی منفی به‌حساب می‌آید و رتبه وب‌سایت شما را پایین می‌آورد برای جلوگیری از این مشکل باید یک وب‌سایت با قالب ریسپانسیو داشت که در تمام دستگاه‌ها با اندازه‌های استاندارد نمایش داده شود.

#4. ترافیک بیشتر در نتیجه فروش بیشتر

همانطور که گفته شد بیش از 90 درصد کاربران اینترنت از موبایل استفاده می‌کنند، اگر وب‌سایت شما واکنشگرا نبوده و در گوشی‌های موبایل به خوبی نمایش داده نشود شما بیش از 90 درصد مخاطبانتان از دست داده و آن‌ها را به سمت رقیبان خود هدایت می‌کنید. درصورتی که نمی‌خواهید بسیاری از مشتریان خود را از دست دهید حتما به طراحی وب‌سایت ریسپانسیو توجه داشته باشید.

طراحی واکنش‌گرا و افزایش ترافیک وب‌سایت در نتیجه افزایش فروش

#چطور بفهمیم سایتمان ریسپانسیو (واکنش گرا) است

حال که متوجه اهمیت طراحی وب‌سایت ریسپانسیو شده‌ایم، به‌عنوان صاحب سایت باید متوجه شویم که آیا وب‌سایت ما طراحی واکنش‌گرا دارد یا خیر؟ برای متوجه‌شدن این موضوع چند راه‌حل ساده و کاربردی وجود دارد:

#دو راه کار ساده، بدون استفاده از ابزار

  • یکی از راه‌های تست‌کردن وب‌سایت ریسپانسیو، این است که وب‌سایت خود را در کامپیوتر یا لپ‌تاپ باز کرده و صفحه را از حالت تمام صفحه خارج می‌کنیم و به‌آرامی عرض صفحه را کم کرده و در حالت‌های مختلف وب‌سایت را ارزیابی می‌کنیم. باید همه‌ی المان‌ها از جمله متن‌ها، دکمه‌ها و… به‌راحتی قابل‌مشاهده باشد و نیاز به زوم و یا اسکرول افقی در صفحه ندارد.

  • راه دیگر برای تست‌کردن سایت استفاده از chrome inspect است. برای استفاده از این قابلیت گوگل کروم لازم است که در هر جایی از صفحه راست کلیک کرده و گزینه inspect را انتخاب کنید، سپس با زدن کلیدهای ترکیبی Ctrl+shift+M می‌توانید در صفحه باز شده، دستگاه‌های مختلف را انتخاب کنید و وب‌سایت خود را در دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار دهید.

به راحتی وب‌سایتان را در دستگاه‌های مختلف چک کنید

برای مثال درصورتی‌که گوشی Samsung galaxy s20 را انتخاب کنید، سایز صفحه دقیقا به‌اندازه صفحه نمایشگر گوشی Samsung galaxy s20 نمایش داده می‌شود و می‌توان به همین صورت در دستگاه‌های مختلف واکنش‌گرا بودن وب‌سایت را بررسی کرد.

#سخن پایانی

طراحی وب‌سایت ریسپانسیو، یکی از ویژگی‌های وب‌سایت موفق است و داشتن یک وب‌سایت ریسپانسیو باعث می‌شود از سایر رقیبان خود که به این اصل مهم توجهی ندارند پیشی بگیرید. همان‌طور که اشاره شد طراحی ریسپانسیو وب‌سایت، باعث تجربه کاربری بهتر می‌شود که یکی از عوامل افزایش ترافیک وب‌سایت و در نتیجه افزایش فروش است و روی سئو وب‌سایت نیز بسیار تأثیرگذار است پس نمی‌توان از این اصل مهم چشم‌پوشی کرد.

دیدگاه‌ها