پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

سئو محتوایی چیست و چگونه آن را رعایت کنیم؟

زمان مطالعه: ۷ دقیقه

جدا کننده هدر
سئو محتوایی چیست و چگونه آن را رعایت کنیم؟
۲ هفته پیش
اگر برایتان سوال پیش آمده که سئو محتوا چیست و چگونه بر سئو وب‌سایت تاثیر می‌گذارد در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات دقیقی در این باره به دست بیاورید.

سئو تاثیر زیادی بر افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت و ارتقا کسب‌وکار شما دارد؛ زیرا اگر وب‌سایت شما سئو خوبی داشته باشد رتبه بهتری در گوگل کسب می‌کند که این موضوع باعث می‌شود تعداد کاربرانی که وارد وب‌سایت شما می‌شوند بیشتر شود و در نتیجه تعداد مشتریان شما هم‌افزایش می‌یابد، افزایش سئو مراحل و روش‌های مختلفی از جمله سئو تکنیکال، سئو درون صفحه و سئو بیرون صفحه دارد، در این مقاله غرفه‌چی می‌خواهیم یکی دیگر از بخش‌های سئو یعنی سئو محتوایی را توضیح دهیم پس با غرفه‌چی همراه باشید تا با سئو محتوایی آشنا شوید.

#سئو محتوا چیست؟

سئو محتوا در واقع به محتوایی گفته می‌شود که بر اساس اصول سئو برای کسب رتبه‌های بالا در گوگل یا دیگر موتورهای جستجو بهینه می‌شود. برای کسب رتبه‌های بالا در گوگل باید محتوایی تولید کرد که موردپسند گوگل و کاربر واقع شود؛ یعنی هم فاکتور‌های گوگل در محتوای تولید شده رعایت شده باشد هم برای کاربر مفید و کاربردی باشد. برای داشتن یک محتوای خوب و بهینه شده باید در تولید محتوا از کلمات کلیدی و پر سرچ استفاده کرد، البته بهینه‌کردن یک محتوا به عوامل زیادی بستگی دارد و تنها به استفاده از کلمات کلیدی ختم نمی‌شود، در ادامه ویژگی‌های یک محتوای سئو شده را بررسی می‌کنیم.

سئو محتوا (SEO Content)

#عناصر مهم سئو در تولید محتوا

#1. کلمات کلیدی مناسب و پر سرچ

برای اینکه یک محتوای سئو شده داشته باشید در مرحله‌ی اول باید کلمات کلیدی مناسب و مربوط به موضوع محتوا را پیدا کنید، هرگز بدون برنامه تولید محتوا نکنید و حتما قبل از شروع تولید و نوشتن محتوا با استفاده از ابزار‌های مختلف لیستی از کلماتی که بیشترین سرچ را توسط کاربران دارند تهیه کنید و آنها را در محتوای خود به کار ببرید.

#2. استفاده درست از کلمات کلیدی

در سئو محتوا وجود کلمات کلیدی ضروری است؛ اما باید درست و اصولی آن‌ها را در محتوا به کار ببرید. در محتوای خود نباید بیش از حد و در جاهایی که نیاز نیست از کلمات کلیدی استفاده کنید، قبلا برای گول‌زدن گوگل کلمات کلیدی را پشت‌هم تکرار می‌کردند و به رنگ پس‌زمینه‌ی محتوا در می‌آوردند تا برای کاربر قابل‌مشاهده نباشد، اما امروزه گوگل این کار را تشخیص می‌دهد و این روش به‌عنوان تکنیک کلاه‌سیاه (که در مورد آن به طور کامل در مقاله سئو توضیح داده‌ایم) یاد می‌شود و جریمه‌های سنگین به همراه دارد. استفاده از کلمه کلیدی در پاراگراف اول محتوا برای بهینه‌شدن محتوا مفید است.

به درستی از کلمات کلیدی استفاده کنید تا سئوی بهتری داشته باشید

#3. محتوای مفید و کاربردی

سئو محتوا ارتباط مستقیمی با کاربردی‌بودن محتوای تولید شده توسط شما دارد، محتوایی که برای صفحه خود تولید می‌کنید باید برای کاربر مفید و کاربردی باشد و کاربر با خواندن مقاله شما پاسخ سوال‌های خود را بگیرد. اگر محتوای شما برای کاربر مفید و کاربردی نباشد سریعا صفحه شما را ترک می‌کند و این اتفاق باعث افت رتبه شما در گوگل می‌شود؛ زیرا گوگل به رضایت کاربر اهمیت زیادی می‌دهد، اگر کاربر سریعا صفحه شما را ترک کند گوگل به این نتیجه می‌رسد که محتوای شما کاربردی نبوده و موردپسند کاربر قرار نگرفته است. سعی کنید محتوا را به‌گونه‌ای تولید کنید که خواندن و درک آن برای کاربر آسان باشد.

#4. استفاده از تصاویر و ویدیو در محتوا

اینکه یک صفحه تماما متن باشد برای کاربر خوشایند نیست، برای اینکه بتوانید یک محتوای سئو شده داشته باشید بهتر است در محتوای خود از عکس و ویدئو استفاده کنید تا حوصله کاربر سر نرود و به چشمش استراحت بدهد، اکثر کاربرانی که از اینترنت استفاده می‌کنند خیلی زود حوصله‌شان سر می‌رود و ممکن است هیچگاه تا انتهای محتوا را مطالعه نکنند، بهتر است در صفحه خود یک ویدئو کوتاه از خلاصه مقاله داشته باشید تا کاربر با دیدن ویدئو به هدفی که دارد برسد اگر نه خیلی زود صفحه را ترک خواهد کرد.

با استفاده از عکس و فیلم در محتوا کاربران را سرگرم کنید

#5. استفاده از عناوین جذاب

عنوان‌های محتوا که در مقاله سئو درون صفحه‌ای درمورد آن‌ها توضیح دادیم نقش زیادی در جذب کاربر برای مطالعه محتوا دارند، کاربر بعد از طراحی صفحه به عنوان‌های محتوا نگاه می‌کند و اگر عناوین برای او جذاب باشند تصمیم به مطالعه محتوا می‌گیرد. سعی کنید عنوان‌های جذابی بنویسید و از کلمات کلیدی در عنوان‌ها استفاده کنید؛ زیرا استفاده از کلمات کلیدی در عناوین در رشد سئو صفحه نقش دارد.

#6. رعایت نکات برچسب عنوان و توضیحات متا

در نوشتن برچسب عنوان (Title Tag) حتما از کلمه کلیدی استفاده کنید؛ زیرا بهینه‌کردن برچسب عنوان تاثیر زیادی در سئو محتوا دارد. اگر برچسب عنوان را به‌صورت جذاب بنویسید و از کلمه کلیدی در آن استفاده کنید کاربر به این موضوع پی می‌برد که مقاله شما در مورد چه موضوعی است و احتمال کلیک‌کردن او را افزایش می‌دهد، گوگل محدودیت‌هایی برای اندازه برچسب عنوان دارد که بیش از تقریبا 60 کاراکتر را به‌درستی نمایش نمی‌دهد پس بهتر است برچسب عنوان شما از 60 کاراکتر بیشتر نباشد.

توضیحات متا (Meta Description) یک بخش از محتوای صفحه شما است که در صفحه موتورهای جستجو برای کاربر نمایش داده می‌شود، نوشتن توضیحات متای جذاب می‌تواند بازدیدکنندگان بیشتری را به سایت شما بکشاند و افزایش بازدیدکننده و نرخ کلیک به رشد سئو صفحه شما کمک زیادی می‌کند. اگر توضیحات متا بیشتر از 160 کاراکتر باشد به‌درستی نمایش داده نمی‌شود و ادامه‌ی آن به صورت نقطه چین (...) نمایش داده می‌شود.

به توضیحات متا و عنوان‌ها توجه داشته باشید

#7. استفاده از لینک‌های داخلی و خارجی

سعی کنید از محتوا‌های وب‌سایت خود به یکدیگر لینک بدهید و کاربران را به صفحه‌های دیگر وب‌سایت بکشانید تا بازدیدکنندگان صفحه‌های دیگر وب‌سایت هم‌افزایش پیدا کنند، مثلا اگر در محتوایی که مربوط به سئو است کلمه سئو داخلی یا سئو خارجی را به کار برده‌اید این کلمه‌ها را به صفحه‌هایی که در مورد آن‌ها محتوایی تولید کرده‌اید لینک کنید، این کار باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند.

از لینک دادن به وب‌سایت‌های دیگر نترسید؛ زیرا این کار به رشد سئو محتوایی شما کمک می‌کند، اگر از مقاله‌های خود به مقاله‌های وب‌سایت‌های معتبر لینک بدهید گوگل تشخیص می‌دهد که موضوع محتوای شما با موضوع محتوای وب‌سایت معتبری که به آن لینک داده‌اید مشابه است و باعث می‌شود گوگل رتبه وب‌سایت شما را افزایش دهد.

#8. آپدیت کردن محتوا

اکثر کاربران به تاریخ انتشار و به‌روز‌رسانی محتوا اهمیت زیادی می‌دهند پس سعی کنید چند وقتی یک‌بار محتوای صفحه خود را به‌روز‌رسانی کنید و از نشان تاریخ استفاده کنید تا تاریخ انتشار و به‌روز‌رسانی در صفحه مرورگر قابل‌مشاهده باشد؛ زیرا امکان کلیک را بالا می‌برد.

#9. رعایت ساختار لینک

ساختار URL جزئی از سئو تکنیکال حساب می‌شود که در سئو محتوایی تاثیر دارد، هرچه ساختار URL وب‌سایت شما آسان‌تر و کوتاه‌تر باشد امکان کلیک روی آن هم بالاتر می‌رود، برای نوشتن URL صفحات محتوا هم سعی کنید انگلیسی تایپ کنید؛ زیرا اگر فارسی تایپ کنید هنگام کپی‌کردن یا اشتراک‌گذاری لینک سایت حروف فارسی به حروف و اعداد نامفهوم تبدیل می‌شوند و ظاهر زیبایی نخواهند داشت، اما اگر انگلیسی تایپ کنید این اتفاق نمی‌افتد و هنگام اشتراک‌گذاری لینک صفحه، فرد دریافت‌کننده به موضوع آن پی می‌برد.

در نوشتن لینک صفحه نکات ساختار لینک را رعایت کنید

#مزایای رعایت اصول سئو در تولید محتوا

  • افزایش نرخ کلیک وب‌سایت

  • افزایش تعداد بازدیدکنندگان وب‌سایت

  • کسب رتبه بالاتر در گوگل

  • افزایش اعتبار صفحه

  • افزایش اعتماد کاربران

#جمع‌بندی

تا اینجا به این پی بردیم که داشتن محتوای خوب در وب‌سایت تاثیر زیادی بر سئو وب‌سایت ما می‌گذارد، محتوای خوب کاربر را جذب می‌کند و ممکن است کاربر به یکی از بازدیدکنندگان ثابت وب‌سایت تبدیل شود؛ یعنی دفعات بعد که به دنبال اطلاعاتی راجع به موضوعی که با وب‌سایت شما مرتبط است باشد مستقیم وب‌سایت شما را چک می‌کند تا مقاله‌های شما را مطالعه کند.

دیدگاه ها