پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

مارکت پلیس: بستری مناسب برای افزایش فروش کسب‌وکارهای نوپا

زمان مطالعه: ۸ دقیقه

جدا کننده هدر
مارکت پلیس: بستری مناسب برای افزایش فروش کسب‌وکارهای نوپا
۱ هفته پیش
مارکت پلیس یک پلتفرم آنلاین برای خرید و فروش محصولات و خدمات مختلف است. در این مقاله به بررسی مارکت پلیس، انواع و مزایای آن پرداخته‌ایم با ما همراه باشید

فروش آنلاین امروزه به اوج خود رسیده است به صورتی که امروزه اکثر مردم خریدهای خود را به صورت آنلاین انجام می‌دهند. پیش‌تر، خرید و فروش آنلاین با چالش‌هایی همراه بود و از آن استقبال چندانی نمی‌شد. با گذر زمان علاقه افراد به خرید آنلاین افزایش پیدا کرد تا حدی که افراد ترجیح می‌دهند کوچک‌ترین محصولات را هم به صورت آنلاین تهیه کنند. می‌دانیم که فروش آنلاین بهترین روش فروش برای کسب‌وکارها است زیرا از هزینه‌های جانبی جلوگیری می‌کند. البته فروش آنلاین نیز نیازمند سرمایه برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی است. کسب‌وکارهای کوچکی که سرمایه کافی برای راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی ندارند می‌توانند محصولات و خدمات خود را از طریق مارکت پلیس‌ها به فروش برسانند. در این مقاله قصد داریم در مورد مارکت پلیس صحبت کنیم پس به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه با تیم غرفه‌چی همراه باشید.

#مارکت پلیس چیست؟

مارکت پلیس (Marketplace) یک پلتفرم آنلاین است که بستری مجازی برای فروشندگان به منظور فروش آنلاین محصولات ایجاد می‌کند. مارکت پلیس غرفه‌هایی را به صورت مجازی در اختیار فروشندگان قرار می‌دهد. فروشندگان می‌توانند محصولات و کالاهای خود را در این غرفه‌های مجازی به نمایش بگذارند و آن‌ها را به فروش برسانند. در واقع مارکت پلیس به عنوان یک واسطه، مشتریان را با کسب‌وکارها آشنا می‌کند. فروشندگان می‌توانند با به نمایش گذاشتن محصولات خود در مارکت پلیس، فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهند. مارکت پلیس باعث می‌شود افراد زیادی کالاها و محصولات کسب‌وکارهای مختلف را مشاهده کنند و از آن‌ها خرید کنند. امکان دیده شدن و به فروش رسیدن کالاها در مارکت پلیس چند برابر فروشگاه‌های اینترنتی است.

مارکت پلیس (Marketplace)

#تفاوت مارکت پلیس با فروشگاه اینترنتی

از تفاوت‌های مارکت پلیس به فروشگاه اینترنتی می‌توان به تعداد فروشندگان اشاره کرد. فروشگاه اینترنتی مختص به یک فروشنده است اما مارکت پلیس به فروشندگان مختلف این امکان را می‌دهد که محصولات خود را به نمایش بگذارند. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی به عهده فروشنده است یعنی فروشنده باید یک وب‌سایت برای کسب‌وکار خود خریداری کند. مارکت پلیس بدون طی کردن این مراحل به فروشندگان کمک می‌کند محصولات و خدمات خود را در بستر اینترنت به فروش برسانند.

تفاوت بعدی که باید به آن اشاره کنیم تنوع محصولات است. مارکت پلیس به علت وجود فروشندگان زیاد تنوع زیادی هم دارد. به طور مثال شما قصد دارید یک کیبورد خریداری کنید، با سرچ کردن این محصول در مارکت پلیس‌ها می‌توانید مدل‌های مختلف آن را مشاهده کنید و بعد خرید خود را نهایی کنید. تنوع برندها و محصولات در مارکت پلیس زیاد است بنابراین کاربران می‌توانند بعد از مقایسه، محصول مورد نظر خود را خریداری کنند.

#انواع مارکت پلیس

#1. مارکت پلیس عمودی

مارکت پلیس عمودی (Vertical Marketplace) روی یک کالا یا خدمات مشخص تمرکز دارد و این کالا و خدمات را از فروشندگان مختلف به فروش می‌رساند. یعنی حوزه‌ی تخصص مارکت پلیس عمودی شامل یک نوع کالا یا خدمات می‌شود. به طور مثال یک مارکت پلیس که تنها محصول آن لپ‌تاپ است یک مارکت پلیس عمودی نام می‌گیرد. این مارکت پلیس لپ‌تاپ‌های برندها و فروشندگان مختلف را به کاربران نمایش می‌دهد.

#2. مارکت پلیس افقی

مارکت پلیس افقی (Horizontal Marketplace) تنوع بالایی از محصولات و خدمات را ارائه می‌دهد. در مارکت پلیس افقی محصولات و خدمات مختلف با دسته‌بندی‌های متفاوت وجود دارند. مارکت پلیس افقی محدودیتی در ارائه نوع محصول یا خدمات ندارد و می‌تواند محصولاتی کاملا متفاوت را در یک بستر به فروش برساند. به عنوان مثال کاربران می‌توانند کتاب و تلفن همراه را همزمان از یک مارکت پلیس خریداری کنند.

#3. مارکت پلیس جهانی

مارکت پلیس جهانی (Global Marketplace) نیز مانند مارکت پلیس افقی محدودیتی در نوع کالا و خدمات ندارد. مارکت پلیس جهانی محصولات و خدمات مختلف را توسط فروشندگان مختلف در سراسر جهان به فروش می‌رساند. یعنی مارکت پلیس جهانی این امکان را به کاربران می‌دهد که کالا و خدمات مورد نظر خود را از فروشنده مورد نظر خود در هر جای جهان خریداری کنند.

#مزایای مارکت پلیس

#1. فروش بدون داشتن فروشگاه

مارکت پلیس یک پلتفرم آنلاین است که غرفه‌های مجازی به فروشندگان ارائه می‌دهد و فروشندگان می‌توانند خدمات و کالاهای خود را به فروش برسانند. از این رو فروشندگان می‌توانند محصولات و خدمات خود را بدون داشتن فروشگاه حضوری یا مجازی به فروش برسانند. در واقع مارکت پلیس به صرفه‌جویی در هزینه‌های استارتاپ‌ها کمک می‌کند. استارتاپ‌ها می‌توانند در با بودجه‌ی کم، محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند و بعد از رسیدن به سود، فروشگاه آنلاین و حضوری خود را راه‌انداری کنند. در واقع مارکت پلیس یک موقعیت مناسب برای کسب‌وکارهای نوپا است.

#2. معتبر

مارکت پلیس‌های بزرگ و معروف جهان شرایط و قوانینی برای فروشندگان خود در نظر می‌گیرند. از این رو فروشندگانی که محصولات و خدمات خود را توسط مارکت پلیس به فروش می‌رسانند، ملزم به رعایت قوانین مارکت پلیس هستند. با این وجود احتمال اینکه کاربران از محصولات و خدمات رضایت نداشته باشند کاهش پیدا می‌کند. معتبر بودن مارکت پلیس‌ها باعث می‌شود افراد بیشتری از آن‌ها خرید کنند که این اتفاق موجب افزایش فروش فروشندگان می‌شود. یعنی مارکت پلیس هم برای فروشنده هم برای خریدار سود دارد و مناسب است.

#3. کم هزینه

کسب‌وکارها برای اینکه بتوانند فروشگاه اینترنتی یا حضوری خود را راه‌اندازی کنند به سرمایه‌ی زیادی نیاز دارند. راه‌اندازی فروشگاه حضوری هزینه‌های جانبی اجاره مکان، هزینه آب و برق و … را به همراه دارد. راه‌اندازی فروشگاه اینترنتی نیز نیازمند هزینه‌های طراحی وب‌سایت است. مارکت پلیس به فروشندگان کمک می‌کند بدون پرداخت این هزینه‌ها محصولات و خدمات خود را به فروش برسانند. تنها‌ هزینه‌هایی که برای فروش در مارکت پلیس‌ها باید پرداخت کرد هزینه‌ی ثبت نام و درصدی از فروش است.

#4. معرفی برند

معرفی برند گاهی می‌تواند برای کسب‌وکارها پر هزینه و زمان‌بر باشد. مارکت پلیس این امکان را به کسب‌وکارها می‌دهد که کسب‌وکار و برند خود را بدون هزینه‌های سنگین به افراد زیادی معرفی کنند. کسب‌وکارها با استفاده از مارکت پلیس می‌توانند بدون تبلیغات و مارکتینگ، کسب‌وکار خود را به افراد بیشتری معرفی کنند. وقتی کسب‌وکاری محصولات و خدمات خود را در مارکت پلیس به نمایش بگذارد در طور روز اسم برند و کسب‌وکارش توسط افراد زیادی دیده می‌شود. از این رو افراد با این کسب‌وکار آشنا می‌شوند.

#5. افزایش فروش

مارکت پلیس‌های معروف و معتبر کاربران زیادی دارند و افراد زیادی از آن‌ها خرید می‌کنند. معتبر بودن مارکت پلیس‌ها باعث می‌شود کاربران از آن‌ها رضایت داشته باشند و بیشتر خرید کنند. از این رو صاحبین کسب‌وکارها می‌توانند با فروش محصولات و خدمات خود از طریق مارکت پلیس‌ها، فروش خود را افزایش دهند. می‌دانیم که افزایش فروش و جلب اعتماد مشتریان بسیار کار سختی است و برای اینکه بتوان رضایت آن‌ها را جلب کرد باید انرژی و زمان زیادی صرف کرد. مارکت پلیس به کسبك‌وکارها کمک می‌کند بدون گذاشتن انرژی و زمان برای جلب اعتماد مشتریان، فروش خود را افزایش دهند.

مارکت پلیس به رشد و افزایش فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند

#معرفی بهترین مارکت پلیس‌های ایران

#1. دیجی‌کالا (Digikala)

در واقع دیجی‌کالا بزرگ‌ترین و پرطرفدارترین مارکت پلیس ایرانی است. دیجی‌کالا از سال 1396 فعالیت خود را آغاز کرده است و به عنوان واسطه‌ای میان فروشنده و خریدار عمل می‌کند. برند‌ها و کسب‌وکارهای زیادی با دیجی‌کالا همکاری می‌کنند و محصولات خود را از طریق دیجی‌کالا به فروش می‌رسانند. این مارکت پلیس معروف و محبوب ایرانی حدود 70 درصد از بازار فروش آنلاین را از آن خود کرده است. دیجی‌کالا کاربران و بازدیدکنندگان زیادی دارد و به رشد بسیاری از کسب‌وکارها کمک کرده است.

#2. دیوار (Divar)

دیوار یکی دیگر از مارکت پلیس‌های معروف ایرانی است که در زمینه خرید و فروش کالا فعالیت می‌کند. این مارکت پلیس فعالیت خود را از سال 1392 آغاز کرده است. افراد در مارکت پلیس می‌توانند با گذاشتن آگهی در دیوار، محصولات و خدمات خود را به افراد معرفی کنند و آن‌ها را به فروش برسانند. حتی افرادی که کسب‌وکار ندارند نیز می‌توانند کالای دست دوم خود را در دیوار به فروش برسانند.

#3. با سلام (Basalam)

از دیگر مارکت پلیس‌های معروف و محبوب ایرانی می‌توان به پلتفرم با سلام اشاره کرد. با سلام از سال 1395 در زمینه فروش آنلاین فعالیت خود را آغاز کرده است. این پلتفرم شرایط فروش آنلاین را برای فروشندگان و تولیدکنندگان ایرانی فراهم می‌کند.

#4. ترب (Torob)

پلتفرم ترب نیز کی از مارکت پلیس‌های ایرانی است که طی سال‌های فعالیت خود توانسته است رضایت کاربران خود را جلب کند. پلتفرم ترب از سال 1398 شروع به فعالیت در زمینه فروش آنلاین کرده است. این پلتفرم، محصولات و کالاهای متنوعی را از فروشندگان مختلف با بهترین قیمت به کاربران ارائه می‌دهد. کاربران می‌توانند با استفاده از این پلتفرم، قیمت‌ها را مقایسه کرده و بهترین فروشنده را انتخاب کنند.

#5. اسنپ فود (Snapp Food)

این روزها پلتفرم اسنپ فود بسیار معروف شده و محبوبیت زیادی پیدا کرده است. اسنپ فود در زمینه‌ی غذا فعالیت می‌کند و از بهترین پلتفرم‌های تحویل غذا است. این پلتفرم این امکان را به کاربران می‌دهد که غذاهای رستوران‌های مختلف را به صورت آنلاین سفارش دهند و درب منزل تحویل بگیرند. پلتفرم اسنپ فود مراحل مختلف فرایند آماده‌سازی و تحویل سفارش را به کاربران نمایش می‌دهد.

#معرفی بهترین مارکت پلیس‌های جهان

#کلام آخر

مارکت پلیس پلتفرمی مناسب برای خرید و فروش آنلاین محصولات و خدمات مختلف است. مارکت پلیس به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهد که فروش خود را افزایش دهند. در این مقاله توضیحاتی در مورد مارکت پلیس و انواع آن ارائه دادیم و مزایای آن را بررسی کردیم. اگر سوالی در مورد فروش محصولات در مارکت پلیس دارید می‌توانید در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاه‌ها