پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

با این نکات طلایی محتوای آموزشی جذاب تولید کنید

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
با این نکات طلایی محتوای آموزشی جذاب تولید کنید
۱ ماه پیش
محتوای آموزشی جذاب می‌تواند کاربران زیادی را به وب‌سایت جذب کند و رتبه وب‌سایت را افزایش دهد. در این مثاله نکاتی را برای تولید محتوای آموزشی جذاب ارائه داده‌ایم

می‌دانیم که محتوای جذاب یکی از عوامل موثر بر رشد سئو است. پیش‌تر در مقاله سئو محتوایی در این باره صحبت کردیم، برای دریافت اطلاعات بیشتر به مقاله سئو محتوایی ما مراجعه کنید. هرچه محتوایی که برای وب‌سایت خود تولید می‌کنیم جذاب‌تر باشد تاثیر بهتری بر سئو وب‌سایت می‌گذارد. تولید محتوای آموزشی جذاب نیازمند رعایت نکاتی است که قصد داریم آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه همراه ما باشید تا با این نکات آشنایی پیدا کنید.

#اهمیت محتوای جذاب برای سئو وب‌سایت

تولید محتوای جذاب و اصولی باعث می‌شود کاربران زمان بیشتری را در وب‌سایت شما سپری کنند. اگر کاربران با محتوای شما ارتباط برقرار نکنند مدت زمان کمتری را در وب‌سایت سپری می‌کنند سریعا آن را ترک می‌کنند. این اتفاق باعث می‌شود گوگل وب‌سایت شما را به عنوان وب‌سایتی غیر کاربردی شناسایی کند و رتبه وب‌سایت شما کاهش پیدا کند. در مقابل، اگر محتواهای شما کاربردی و جذاب باشند کاربران آن‌ها را مطالعه می‌کنند و مدت زمان بیشتری در وب‌سایت می‌مانند. این اتفاق باعث رشد سئو وب‌سایت و افزایش رتبه وب‌سایت در موتورهای جست‌وجو می‌شود.

#نکات تولید محتوای آموزشی جذاب

#1. شناخت کاربران و نیاز آن‌ها

شناخت مخاطبان و نیازهای آن‌ها از مهم‌ترین نکاتی است که باید در تولید محتوا در نظر داشته باشید. هدف تولید محتوا، جذب کاربران جدید و رشد سئو وب‌سایت است پس باید محتوایی که تولید می‌کنید از نظر کاربران جذاب باشد. در مرحله‌ی اول باید کاربران خود را شناسایی کنید و بدانید برای چه کسانی تولید محتوا می‌کنید. بعد باید به نیاز‌های کاربران پی ببرید و بفهمید دغدغه‌ی آن‌ها چیست. با این کار می‌توانید آن‌ها را جذب کنید و به کاربران دائمی وب‌سایت تبدیل کنید.

#2. رفع دغدغه‌ی کاربران

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های محتوای آموزشی این است که کاربران را به جواب سوال‌هایشان برساند. اکثر کاربران برای رفع نیاز‌ها و دغدغه‌هایشان به صفحات وب سر می‌زنند و جست‌وجو می‌کنند. این یعنی تنها به سراغ محتواهایی می‌روند که برای آن‌ها کاربردی باشد و با خواندن آن بتوانند به جواب سوال‌هایشان برسند. پس باید سعی کنید در محتوای آموزشی خود به طور کامل دغدغه‌ی مخاطب را رفع کنید تا بتوانید رضایت آن‌ را جلب کنید. این کار باعث می‌شود کاربر زمان زیادی را در وب‌سایت شما سپری کند و برای رسیدن به جواب تمام سوال‌هایش به وب‌سایت شما سر بزند.

#3. چیدن استراتژی محتوا

هر تولید محتوایی نیازمند یک استراتژی است تا بتواند موفق باشد. یعنی شما باید قبل از این‌که شروع به تولید محتوا کنید باید استراتژی تولید محتوای خود را تعیین کنید. استراتژی تولید محتوا یعنی یک برنامه دقیق و کامل برای نگارش و انتشار محتوا داشته باشید. یعنی بدانید باید در مورد چه موضوعاتی تولید محتوا کنید و هدفتان از تولید محتوا چیست. مثلا اگر هدف شما تنها تولید محتوای آموزشی است باید بر اساس آن محتوای خود را تولید کنید. ممکن است صاحب یک وب‌سایت فروشگاهی باشید و هدفتان از تولید محتوا افزایش فروش باشد، در این صورت باید محتواهای خود را به‌گونه‌ای تولید کنید که کاربران را ترغیب به خرید کنید. علاوه بر این باید یک تقویم محتوایی برای تولید محتوای خود تنظیم کنید تا زمان انتشار آن‌ها معلوم باشد. با این‌ کار از بی نظمی جلوگیری می‌کنید و به صورت مرتب محتواهای خود را منتشر می‌کنید.

#4. پیدا کردن کلمات کلیدی مرتبط

تحقیق کلمات کلیدی از مهم‌ترین نکات تولید محتوای آموزشی است و باید توجه زیادی به آن داشته باشید. کلمات کلیدی‌ای که قصد دارید در مورد آن‌ها تولید محتوا کنید و آموزش دهید باید مرتبط با موضوع وب‌سایتتان باشد. به طور مثال اگر موضوع وب‌سایت شما در مورد طراحی وب‌سایت است پس باید موضوعاتی را در محتواهای خود پوشش دهید که با طراحی وب‌سایت مرتبط باشند.

#5. قلم روان

از آن‌جایی که هدف محتوای آموزشی افزایش آگاهی و آموزش کاربران است پس باید به‌گونه‌ای نوشته شود که به راحتی قابل فهم باشد. اگر در نوشتار محتوای آموزشی خود از کلماتی استفاده کنید که قابل درک نیستند محتوای شما پسندیده نمی‌شود. محتوای آموزشی باید نوشتاری داشته باشد که افراد مختلف با فرهنگ‌های مختلف بتوانند آن را درک کنند و آموزش ببینند. پس به این نکته توجه داشته باشید و از کلمات سخت و اصطلاحات غیر رایج استفاده نکنید.

#6. مطابق مفاهیم علمی

متن محتوای آموزشی باید به طور کامل مطابق مفاهیم علمی باشد و نباید این مفاهیم را نقض کند. شما نباید در محتوای آموزشی خود از موضوعاتی که توسط علم تایید نشده‌اند صحبت کنید. اگر این کار را انجام دهید کاربران به محتوای آموزشی شما اهمیتی نمی‌دهند و آن را غیر معتبر می‌دانند. اگر قصد دارید در محتوای خود موضوع خاصی را آموزش دهید سعی کنید قبل از تولید محتوا در مورد آن موضوع مطالعه‌ی کامل داشته باشید. این کار باعث می‌شود محتوایی که می‌نویسید کاملا مطابق مفاهیم علمی باشد.

#7. مطالعه منابع معتبر

قبل از این‌که در مورد موضوعی تولید محتوای آموزشی کنید باید اطلاعات خود را به طور کامل بالا ببرید. برای این کار سعی کنید مقالات معتبر را مطالعه کنید تا اطلاعات خوبی به دست بیاورید. این کار باعث می‌شود محتوایی که تولید می‌کنید کاملا معتبر و کاربردی باشد. اگر منابع معتبر را در محتوای خود ذکر کنید به کاربران نشان می‌دهید محتوای شما‌ کاربردی و معتبر است. در این صورت آن‌ها راحت‌تر به شما اعتماد می‌کنند و وب‌سایت را ترک نمی‌کنند.

#8. استفاده از عکس و ویدیوی مناسب

اگر محتوای آموزشی‌‌ای که برای وب‌سایت خود تولید می‌کنید به طور کامل متن و نوشته باشد حوصله کاربران را سر می‌برد. برای این‌که مانع این اتفاق شوید باید از عکس‌ها و ویدیوهای جذاب که با موضوع مقاله شما مرتبط هستند استفاده کنید. این کار باعث می‌شود کاربران سرگرم شوند، از آموزش لذت ببرند و هنگام آموزش دیدن خسته نشوند.

#9. تمرکز بر آموزش

هدف محتوای آموزشی، آموزش کاربران است پس باید بیشترین تمرکز شما روی آموزش باشد. نباید در محتوای آموزشی از متن‌های تبلیغاتی به‌گونه‌ای استفاده کنید که کاربران خسته شوند. در محتوای آموزشی تمرکز خود را روی آموزش و افزایش آگاهی بگذارید و سعی کنید محتوا را به سمت فروش محصول و تبلیغ نبرید. وجود متن‌های تبلیغاتی در محتوای آموزشی باعث نارضایتی کاربران و بی کیفیت شدن محتوا می‌شود.

#10. بروز کردن محتوای آموزشی

بعد از این‌که محتوای آموزشی خود را تولید و منتشر کردید آن را رها نکنید و چند وقت یک بار برگردید و اطلاعات جدیدی به آن اضافه کنید. این کار باعث می‌شود کاربران به کاربردی بودن محتوای شما پی ببرند و برای مطالعه‌ی آن مشتاق باشند. با اضافه کردن اطلاعات جدید به محتواهای آموزشی نشان می‌دهید محتواهای آموزشی شما به روز هستند و کاربران می‌توانند به شما اعتماد کنند.

با استفاده از محتوای آموزشی جذاب کاربران زیادی را به وب‌سایت خود جذب می‌کنید

#کلام آخر

محتوای آموزشی اگر معتبر و کاربردی باشد می‌تواند به رشد سئو وب‌سایت ما کمک زیادی کند. محتواهای آموزشی می‌توانند کاربران را در وب‌سایت نگه‌دارند رتبه وب‌سایت ما را افزایش دهند. پس باید در تولید محتوای آموزشی دقت داشته باشیم و این محتواها را به‌گونه‌ای تولید کنیم که بتوانیم رضایت و اعتماد کاربر را جلب کنیم.

در این مقاله نکات مهم تولید محتوای آموزشی جذاب را بررسی کردیم که با استفاده از این نکات می‌توانید کاربران زیادی جذب کنید. امیدواریم در این محتوا به جواب تمام پرسش‌هایتان رسیده باشید، اما اگر سوالی دارید که به جواب آن نرسیده‌اید می‌توانید در قسمت نظرات آن را ثبت کنید.

دیدگاه‌ها