پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و نکات مهم آن

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) و نکات مهم آن
۱ ماه پیش
اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی و تبلیغات کسب‌وکار است. در این مقاله به طور کامل در مورد بازاریابی پیامکی (SMS Marketing) صحبت کرده‌ایم

کسب‌وکارها برای تبلیغات و بازاریابی محصولات خود فعالیت‌های مختلفی انجام می‌دهند. یکی از این فعالیت‌ها اس ام اس مارکتینگ است که به معرفی کسب‌وکار کمک زیادی می‌کند. اس ام اس مارکتینگ اگر به صورت اصولی انجام شود تاثیر خوبی بر سئو وب‌سایت می‌گذارد. در این مقاله قصد داریم اس ام اس مارکتینگ را مورد بررسی قرار دهیم با ما همراه باشید.

#اس ام اس مارکتینگ چیست؟

اس ام اس مارکتینگ یا بازاریابی پیامکی(SMS Marketing) به ارسال پیام‌های کوتاه و تبلیغاتی به شماره همراه کاربران هدف گفته می‌شود. اس ام اس مارکتینگ یکی از موثرترین روش‌های بازاریابی است و به افزایش فروش کسب‌وکارها کمک می‌کند. بسیاری از کسب‌وکارها برای معرفی محصولات و خدمات خود به کاربران هدف، از بازاریابی پیامکی استفاده می‌کنند. اس ام اس مارکتینگ تا به امروز موفق بوده و توانسته فروش بسیاری از کسب‌وکارها را افزایش دهد. بازدهی اس ام اس مارکتینگ از دیگر روش‌های بازاریابی بیشتر بوده و همین باعث شده است کسب‌وکارهای زیادی از بازاریابی پیامکی استفاده کنند.

بازاریابی پیامکی (Marketing SMS)

#مزایای اس ام اس مارکتینگ

#1. بازدهی بالا

ارسال و دریافت اس ام اس نیازی به اینترنت ندارد و به راحتی قابل دسترس است، به همین دلیل هر روز توسط کاربران خوانده می‌شود. همه کسانی که تلفن همراه دارند به راحتی به اس ام اس دسترسی دارند. در نتیجه بازدهی اس ام اس مارکتینگ بالا می‌رود زیرا توسط افراد زیادی دیده و خوانده می‌شود.

#2. هزینه پایین

هزینه‌ی پایین ارسال پیامک یکی از دلایل محبوبیت اس ام اس مارکتینگ است. شما می‌توانید با هزینه‌ای ناچیز برای افراد زیادی پیامک ارسال کنید و کسب‌وکار خود را به آن‌ها معرفی کنید. هزینه‌ی ارسال یک پیامک تنها چند ریال است و برای تعداد بالا هم مبلغ قابل توجهی نمی‌شود.

#3. نرخ بازگشت سرمایه بالا

از آن‌جایی که هزینه‌ی اس ام اس مارکتینگ بسیار کم است و بازدهی زیادی دارد، نرخ بازگشت سرمایه بالایی هم دارد. هزینه‌ی اس ام اس مارکتینگ در برابر سودی که به کسب‌وکار شما می‌رساند بسیار ناچیز است و در مدت زمان خیلی کمی جبران می‌شود.

#4. بازدهی سریع

بسیاری از افراد با دریافت اعلان پیامک سریعا آن را باز و مشاهده می‌کنند. این موضوع باعث می‌شود تبلیغات شما در مدت زمان کمی توسط کاربران دیده شود و بازدهی سریعی داشته باشد. این سرعت در بازدهی در دیگر روش‌های بازاریابی امکان‌پذیر نیست.

#5. آسان

انجام اس ام اس مارکتینگ بسیار آسان است و به راحتی می‌توانید آن را انجام دهید. اگر کسب‌وکار کوچکی دارید و قصد دارید بازاریابی پیامکی را استارت بزنید می‌توانید تنها با داشتن یک تلفن همراه آن را انجام دهید. کسب‌وکارهای بزرگ‌تر می‌توانند از پنل پیامکی برای اس ام اس مارکتینگ استفاده کنند که بسیار آسان و ساده است.

#6. تعیین مخاطب هدف (پرسونا)

در اس ام اس مارکتینگ می‌توانید گروه مخاطب خود را تعیین کنید و فقط برای آن‌ها پیامک تبلیغاتی ارسال کنید. با این‌کار علاوه بر اینکه هزینه‌های شما کاهش می‌یابند، بازدهی بیشتری خواهید داشت زیرا تنها کاربران هدف پیامک شما را دریافت کرده‌اند.

#ویژگی‌های کمپین اس ام اس مارکتینگ موفق

#1. دارای مخاطب هدف

برای انجام اس ام اس مارکتینگ اولین کاری که باید انجام دهید تعیین مخاطب هدف است. شما باید با توجه به کسب‌وکار خود، گروهی از افراد که به موضوع کسب‌وکار شما علاقه‌مند هستند و به آن نیاز دارند را تعیین کنید. مثلا اگر کسب‌وکار شما مربوط به لوازم آرایشی است مخاطب هدف شما دختران هستند. قطعا ارسال پیامک تبلیغاتی لوازم آرایشی به آقایان بازدهی مناسبی نخواهد داشت. در نتیجه مخاطب هدف خود را با آگاهی تمام تعیین کنید تا بازدهی تبلیغات شما بالا باشد.

#2. دارای تداوم

یک کمپین اس ام اس مارکتینگ موفق دارای تداوم و نظم است. برای اینکه کمپین تبلیغاتی شما موفق باشد باید به صورت مداوم (اما نه آزاردهنده) برای کاربران اس ام اس ارسال کنید و آن‌ها را به خرید و استفاده از محصولات و خدمات خود دعوت کنید. به طور مثال اگر یک کمپین تبلیغاتی اس ام اس مارکتینگ را شروع کردید نباید آن‌ را رها کنید و مدتی بعد دوباره شروع کنید. اگر شروع به اس ام اس مارکتینگ کردید تداوم آن‌ را تا رسیدن به نتیجه دلخواه حفظ کنید.

#3. دارای زمان‌بندی مناسب

زمانبندی مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های یک کمپین اس ام اس مارکتینگ موفق است. اس ام اس مارکتینگ باید زمانبندی درستی داشته باشد و در زمان مناسب ارسال شود. ارسال پیامک در بعضی ساعات روز می‌تواند آزاردهنده باشد، در این صورت هیچ نتیجه‌ی مثبتی نخواهد داشت. شما باید پیامک‌های تبلیغاتی خود را در ساعاتی از روز ارسال کنید که کاربران بیکار هستند. اگر در ساعات کاری و زمان خواب این پیامک‌ها را ارسال کنید نه تنها توجهی به متن آن نمی‌کنند، بلکه عصبانی هم می‌شوند. در نتیجه باید به زمان ارسال پیامک‌ها دقت کنید.

#4. دارای بستر مناسب

در اینجا منظور از بستر مناسب، بستری مناسب برای فعالیتی است که کاربر را به انجام آن دعوت می‌کنید. به طور مثال اگر در پیامک‌های خود کاربران را به وب‌سایت دعوت کرده‌اید باید از قبل وب‌سایت خود را برای ترافیک بالا آماده کرده باشید. اگر کاربران روی لینک وب‌سایت شما کلیک کنند و وب‌سایت به دلیل شلوغی برای آن‌ها باز نشود فرصت را از دست می‌دهید.

#5. دارای متن جذاب

متن خوب و جذاب از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک کمپین تبلیغاتی اس ام اس مارکتینگ است. متنی که برای تبلیغات محصولات و کسب‌وکار خود نگارش می‌کنید باید مناسب و جذاب باشد. متن تبلیغات باید کاربران را ترغیب به انجام فعالیت کند در غیر این صورت بازدهی کمی خواهد داشت. پس باید متن‌های تبلیغاتی خود را با دقت بالا نگارش کنید تا تاثیرگذار باشند.

#نکاتی که باید در اس ام اس مارکتینگ رعایت کنید

  • هنگام دریافت شماره تلفن کاربران باید از آن‌ها برای ارسال پیامک اجازه بگیرید و نباید بدون اجازه پیامک‌ها را ارسال کنید.

  • به نیاز مخاطب توجه داشته باشید و هنگام نوشتن متن تبلیغاتی هدف خود را رفع نیاز مخاطب قرار دهید تا متن شما تاثیرگذار باشد.

  • سعی کنید در متن تبلیغاتی خود به گونه‌ای حرف بزنید که مخاطب حس کند به خدمات و محصولات شما نیاز دارد.

  • با مخاطبان خود صمیمی شوید و به صورت دوستانه با آن‌ها صحبت کنید، این روش باعث تاثیرگذارتر شدن تبلیغات شما می‌شود.

  • نام برند و کسب‌وکار خود را در پیامک‌ها استفاده کنید تا کاربران بدانند این پیامک را از چه کسب‌وکاری دریافت کردند.

با رعایت نکات اس ام اس مارکتینگ، تبلیغات خود را تاثیرگذارتر کنید

#کلام آخر

بازاریابی پیامکی روشی موثر برای معرفی کسب‌وکار و افزایش فروش است. با استفاده از روش‌های اصولی اس ام اس مارکتینگ می‌توانیم کاربران زیادی را به کسب‌وکار خود جذب کنیم. اس ام اس مارکتینگ با توجه به هزینه‌ی پایین و دسترسی آسانی که دارد بازدهی بسیار بالایی دارد و می‌تواند به پیشرفت کسب‌وکار ما کمک کند. در این مقاله در مورد بازاریابی پیامکی، مزایا، ویژگی‌ها و نکات آن صحبت کرده‌ایم. اگر سوالی در مورد اس ام اس مارکتینگ دارید می‌توانید در قسمت نظرات برای ما وارد کنید و پاسخ خود را در کمترین زمان ممکن دریافت کنید.

دیدگاه‌ها