پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

همه چیز درمورد اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
همه چیز درمورد اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing)
۱ ماه پیش
اینفلوئنسر مارکتینگ یکی از اثرگذارترین انواع بازاریابی است و باعث پیشرفت کسب‌وکارها می‌شود. در این مقاله همراه ما باشید تا با اینفلوئنسر مارکتینگ آشنا شوید

کسب‌وکارها برای افزایش فروش خود، به روش‌های مختلفی تبلیغات و بازاریابی انجام می‌دهند. روش‌های مختلفی برای بازاریابی و افزایش فروش وجود دارد که در مقاله‌های قبلی آن‌ها را بررسی کرده‌ایم. یکی از روش‌های بازاریابی، اینفلوئنسر مارکتینگ است. در این مقاله قصد داریم توضیحاتی در مورد اینفلوئنسر مارکتینگ ارائه دهیم با ما همراه باشید.

#اینفلوئنسر مارکتینگ چیست؟

اینفلوئنسر مارکتینگ یا بازاریابی تاثیرگذار (Influencer Marketing) یعنی محصولات و خدمات شما توسط شخصی شناخته شده و تاثیر گذار معرفی و تبلیغ می‌شوند. اینفلوئنسر مارکتینگ به این گونه‌ انجام می‌شود که شما مبلغی را به شخص اینفلوئنسر پرداخت می‌کنید و از آن می‌خواهید محصولات و خدمات شما را تبلیغ کند. این نوع بازاریابی از موثرترین روش‌های بازاریابی است و تا به حال کسب‌وکارهای زیادی از این روش استفاده کرده‌اند. البته لازم به ذکر است که میزان اثرگذاری اینفلوئنسر مارکتینگ به محبوبیت و معروفیت اینفلوئنسر وابسته است. مسلما میزان اثربخشی تبلیغات توسط یک اینفلوئنسر محبوب بیشتر از یک اینفلوئنسر معمولی است.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Marketing Influencer)

#اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسر (Influencer) یک واژه‌ی انگلیسی به معنی فرد تاثیرگذار است. به زبان ساده اینفلوئنسر کسی است که در شبکه‌های اجتماعی و پلتفرم‌های مختلف کاربران زیادی را جذب کرده است. این افراد با انتشار محتواهای مختلف، بر کاربران اثر می‌گذارند و گاهی تصمیمات آن‌ها را تغییر می‌دهند. همان‌طور که از معنی واژه‌ی اینفلوئنسر پیداست، اینفلوئنسر شخصی تاثیرگذار است و بر جامعه هدف خود تاثیرات مختلفی می‌گذارد. اینفلوئنسرها به دلیل اثرگذازی زیاد گزینه‌های خوبی برای بازاریابی و تبلیغات برای محصولات و خدمات شما هستند. به عنوان نمونه‌هایی از اینفلوئنسرها می‌توان سلبریتی‌ها، افراد متخصص، تولیدکنندگان محتوا و وبلاگ نویسان را نام برد.

#دلایل اهمیت اینفلوئنسر مارکتینگ

  • اثرگذاری اینفلوئنسرها زیاد است و اکثر مردم به آن‌ها اعتماد دارند، این اتفاق باعث می‌شود لیدهای زیادی را به وب‌سایت و کسب‌وکار شما هدایت کنند.

  • افزایش کاربران و افزایش بازدیدهای وب‌سایت شما قطعی است زیرا اینفلوئنسرها کاربران و فالوورهای زیادی دارند.

  • با استفاده از اینفلوئنسر مارکتینگ حتی اگر فروش شما افزایش پیدا نکند‌، کسب‌وکار شما توسط افراد شناخته می‌شود.

  • در اینفلوئنسر مارکتینگ امکان انتخاب جامعه هدف وجود دارد. شما می‌توانید به اینفلوئنسر‌هایی تبلیغ دهید که حوزه کاری آن‌ها مرتبط با حوزه کاری خودتان باشد.

#انواع اینفلوئنسرها

#1. نانو اینفلوئنسرها (Nano Influencers)

نانو اینفلوئنسرها به عنوان کوچک‌ترین اینفلوئنسرها شناخته می‌شوند. نانو اینفلوئنسر به دسته‌ای از اینفلوئنسرها گفته می‌شود که فالوورهای آن‌‌ها کمتر از 10k است. این اینفلوئنسرها از مشهوریت کمی بین عموم مردم برخوردار هستند. از آن‌جایی که نانو اینفلوئنسرها بیشترین تعامل را با کاربران خود دارند، بیشترین درصد محبوبیت را به خود اختصاص داده‌اند. این دسته از اینفلوئنسرها به دلیل صمیمیت بیشتر با کاربران خود، قابل اعتمادتر هستند. با این‌که این افراد در بین عموم مردم مشهور نیستند اما در حوزه‌ی کاری خود از مشهوریت بالایی برخوردار هستند.

#2. خرد اینفلوئنسرها (Micro Influencers)

خرد اینفلوئنسرها بین 10k الی 100k فالوور دارند و مانند نانو اینفلوئنسرها بین کاربران خود محبوبیت زیادی دارند. این دسته از اینفلوئنسرها از قابل اعتمادترین اینفلوئنسرها شناخته می‌شوند و تعامل زیادی با فالوورهای خود دارند. خرد اینفلوئنسرها هم مانند نانو اینفلوئنسرها با کاربران خود صمیمی هستند و میزان اثرگذاری آن‌ها زیاد است. طبق آمارها بسیاری از مردم ترجیح می‌دهند به توصیه‌های این دسته عمل کنند. این افراد هم در حوزه کاری خود بسیار محبوب و مشهور هستند.

#3. کلان اینفلوئنسرها (Macro Influencers)

کلان اینفلوئنسرها فالوورهایی بین 100k الی 1m دارند و در حوزه کاری خود بسیار معروف و صاحب نظر هستند. کلان اینفلوئنسرها کسانی هستند که ممکن است توسط مردم عادی شناخته نشوند اما در حوزه کاری خود بسیار شناخته شده هستند. میزان تعامل و اثرگذاری این دسته از اینفلوئنسرها کمتر از دسته‌های قبلی است اما با این حال نتیجه‌ی تبلیغات آن‌ها خوب است.

#4. مگا اینفلوئنسرها (Mega Influencers)

مگا اینفلوئنسرها بزرگ‌ترین و معروف‌ترین اینفلوئنسرها هستند و بین اکثر مردم عادی شناخته شده‌اند. مگا اینفلوئنسرها فالوورهایی بیش از 1m دارند و در اکثر شبکه‌های اجتماعی حساب دارند. این دسته از اینفلوئنسرها بین عموم مردم مشهور هستند و اکثر مردم عادی آن‌ها را می‌شناسند. مگا اینفلوئنسرها با اینکه تعامل زیادی با کاربران ندارند اما اثرگذاری زیادی دارند.

#مزایای اینفلوئنسر مارکتینگ

  • جذب کاربران

  • افزایش فروش

  • افزایش بازدید

  • افزایش آگاهی از برند

  • رسیدن به نتیجه در زمان کم

  • هزینه‌ی مناسب

  • اثرگذاری بالا

اینفلوئنسر مارکتینگ به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک می‌کند

#روش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ

#1. ساخت ویدیو تبلیغاتی

اینفلوئنسرها می‌توانند برای تبلیفات کسب‌وکار شما ویدیوهای تبلیغاتی بسازند و از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. ویدیو تبلیغاتی ممکن است در پیج آن‌ها منتشر شود یا در پلتفرم‌های مختلف به نمایش گذاشته شود.

#2. انتشار مقاله

اینفلوئنسر‌هایی که وب‌سایت دارند می‌توانند در مورد کسب‌وکار شما مقاله‌ای بنویسند و در وب‌سایت خود منتشر کنند. آن‌ها می‌توانند در مقاله خود از محصولات و خدمات شما احساس رضایت کنند و کاربران را به سمت وب‌سایت شما هدایت کنند.

#3. انتشار مقاله مهمان

یکی از راه‌های اینفلوئنسر مارکتینگ این است که اینفلوئنسرها مقاله و محتوای وب‌سایت شما را به عنوان پست مهمان در وب‌سایت خود منتشر کنند. این موضوع باعث می‌شود کاربران به معتبر بودن و قابل اعتماد بودن وب‌سایت شما پی ببرند.

#4. معرفی محصولات و خدمات

یکی دیگر از روش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ معرفی محصولات و خدمات است. معرفی محصولات و خدمات به روش‌های مختلفی قابل انجام است. اینفلوئنسرها می‌توانند در ویدیوها یا مقالات خود محصولات شما را به کاربران معرفی کنند.

مراحل اینفلوئنسر مارکتینگ

#مراحل اینفلوئنسر مارکتینگ

#1. تعیین هدف

در مرحله‌ی اول باید هدف خود را شناسایی و تعیین کنید تا با توجه به آن بازاریابی و تبلیغات را شروع کنید. به طور مثال اگر هدف شما افزایش فروش است متن‌های تبلیغاتی با توجه به آن آماده می‌شوند.

#2. تعیین مخاطب هدف

این مرحله از مهم‌ترین مرحله‌های اینفلوئنسر مارکتینگ است زیرا اگر مخاطب هدف خود را تعیین نکنید به نتیجه‌ی دلخواهتان نمی‌رسید. به طور مثال اگر محصولی که ارائه می‌کنید مخصوص پسران نوجوان است نباید آن را در صفحه آشپزی تبلیغ کنید.

#3. تعیین بودجه

قبل از این‌که به سراغ اینفلوئنسرها بروید باید بودجه‌ی خود را تعیین کنید. از آن‌جایی که تعرفه اینفلوئنسرها باهم متفاوت است باید اینفلوئنسر‌هایی که تعرفه آن‌ها با بودجه‌ی شما مطابقت دارد را انتخاب کنید.

#4. انتخاب اینفلوئنسر

در این مرحله باید به دنبال اینفلوئنسر‌هایی باشید که مخاطبان هدف شما، آن‌ها را دنبال می‌کنند. در انتخاب اینفلوئنسر به تعداد فالوورها و تعرفه تبلیغات آن‌ها توجه کنید.

#5. تولید محتوا

اگر قرار است محتوا و متن تبلیغات را خودتان آماده کنید باید بهترین محتواها را تولید کنید. تولید محتوای شما باید بر اساس هدف کمپین باشد تا نتیجه‌ی خوبی داشته باشد.

#6. تجزیه و تحلیل نتیجه

بعد از تمام شدن کمپین حتما نتیجه‌ها را تجزیه و تحلیل کنید تا برای کمپین‌های بعدی آماده‌تر باشید. تجزیه و تحلیل نتایج به شما کمک می‌کند در کمپین‌های بعدی موفق‌تر باشید.

#جمع‌بندی

اینفلوئنسر مارکتینگ به شرط اینکه به درستی انجام شود تاثیرات عالی روی کسب‌وکارها می گذارد. برای شروع اینفلوئنسر مارکتینگ باید ب نکاتی که گفتیم توجه داشته باشید و تمام مراحل را به ترتیب انجام دهید. با توجه به این نکات می‌توانید در کمترین زمان ممکن نتیجه‌های عالی کسب کنید. در این مقاله به طور کلی اینفلوئنسر مارکتینگ را مورد بررسی قرار دادیم. در قسمت نظرات پاسخگوی سوالات شما هستیم.

دیدگاه‌ها