پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

سرعت نمایش وب‌سایت خود را با این 9 ابزار قوی تست کنید

زمان مطالعه: ۵ دقیقه

جدا کننده هدر
سرعت نمایش وب‌سایت خود را با این 9 ابزار قوی تست کنید
۱ ماه پیش
از آن‌جایی که سرعت لود وب‌سایت از فاکتورهای مهم برای رتبه‌بندی وب‌سایت است باید آن را جدی گرفت. در این مقاله 9 ابزار برای تست سرعت وب‌سیات را معرفی کرده‌ایم

بالا بودن سرعت وب‌سایت یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای رشد و بهبود سئو وب‌سایت است و باعث افزایش بازدیدکنندگان وب‌سایت می‌شود. راه‌های مختلفی برای افزایش سرعت وب‌سایت وجود دارند که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. شما برای تست سرعت وب‌سایت خود به ابزارهایی نیاز دارید که بعد از انجام فعالیت‌های مختلف سرعت وب‌سایت را تست کنید و تغییرات را ببینید. در این مقاله قصد داریم تعدادی از ابزارهای تست سرعت وب‌سایت را به شما معرفی کنیم.

#ابزارهای تست سرعت وب‌سایت

#1. ابزار Search Console

ابزار Search Console گوگل به شما این امکان را می‌دهد که سرعت وب‌سایت خود را تست کنید. سرچ کنسول به تازگی گزینه‌ای به نام Core Web Vitals اضافه کرده است که می‌توان آن را ابزار تست سرعت وب‌سایت دانست. این ابزار به شما نشان می‌دهد گوگل در فاکتورهای مختلف چه امتیازی به صفحات وب‌سایت شما می‌دهد. این ابزار تمام صفحات وب‌سایت شما را مورد بررسی قرار می‌دهد و امتیاز آن‌ها را به شما نمایش می‌دهد. تنها ضعف این ابزار این است که نقاط ضعف و دلایل پایین بودن سرعت وب‌سایت شما را نشان نمی‌دهد.

ابزار Search Console برای تست سرعت وب‌سایت

#2. ابزار Gtmetrix.com

ابزار Gtmetrix را می‌توان به عنوان بهترین ابزار تست سرعت وب‌سایت نامگذاری کرد. این ابزار با وجود قابلیت‌ها و کاربردهای بسیار به طور رایگان در اختیار شما قرار دارند. ابزار Gtmetrix تمام نقاط ضعف وب‌سایت شما در صفحات مختلف را نشان می‌دهد. با استفاده از این ابزار می‌توانید بفهمید چه چیزهایی باعث افت سرعت وب‌سایتتان شده‌اند. شما می‌توانید در بازه‌های زمانی مختلف گزارش وب‌سایت خود را از ابزار Gtmetrix بگیرید، این اتفاق باعث می‌شود در مدت زمان کمتری ضعف‌ها را شناسایی کنید و آن‌ها را رفع کنید. از زمانی که گوگل اعلام کرد برای رتبه‌بندی وب‌سایت‌ها به سرعت وب‌سایت اهمیت زیادی می‌دهد، این ابزار آپدیتی ارائه کرد و گزینه‌های بیشتری برای کمک به افزایش سرعت وب‌سایت اضافه کرد.

ابزار Gtmetrix برای تست سرعت وب‌سایت

#3. ابزار Yellow Lab

این ابزار هم در زمینه افزایش سرعت وب‌سایت کمک زیادی به شما می‌کند. ابزار Yellow Lab گزارش کاملی از نقاط ضعف وب‌سایتتان به شما ارائه می‌دهد. این ابزار تمام مشکلات فنی وب‌سایتتان، به همراه دلایل به وجود آمدن آن‌ها را شما نشان می‌دهد. علاوه بر تمام این‌ها، ابزار Yellow Lab برای رفع این مشکلات به شما راهکارهایی ارائه می‌دهد تا راحت‌تر بتوانید آن‌ها را رفع کنید. با توجه به کامل بودن گزارشات این ابزار، می‌توان آن را به عنوان جایگزینی برای ابزار Gtmetrix دانست.

ابزار Yellow Lab برای تست سرعت وب‌سایت

#4. ابزار PageSpeed Insights

ابزار PageSpeed Insights یکی از ابزارهای گوگل برای تست سرعت وب‌سایت است. شما با استفاده از این ابزار می‌توانید سرعت صفحات مختلف وب‌سایت خود را تست کنید. نکته‌ی مهم در مورد ابزار PageSpeed Insights این است که اطلاعات کلی ارائه نمی‌دهد. یعنی باید تمام صفحات وب‌سایت خود را به صورت جداگانه تست کنید و سرعت آن‌ها را مشاهده کنید. این ابزار به صفحات وب‌سایت شما نمره می‌دهد و اطلاعات دقیقی در مورد نقاط ضعف صفحات وب‌سایت به شما ارائه می‌کند.

ابزار PageSpeed Insights برای تست سرعت وب‌سایت

#5. ابزار WebPageTest

ابزار WebPageTest قابلیت‌های جالبی دارد که بر افزایش سرعت وب‌سایت شما موثر هستند. این ابزار بعد از وارد کردن اطلاعات لازم گزارشات معتبری به شما ارائه می‌دهد. از بهترین قابلیت‌های ابزار WebPageTest می‌توان به قابلیت تست سرعت وب‌سایت بر اساس لوکیشن اشاره کرد. یعنی شما می‌توانید سرعت وب‌سایت خود در لوکیشن‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. یکی دیگر از قابلیت‌های این ابزار امکان تست سرعت وب‌سایت در مرورگرهای مختلف است. با این قابلیت ابزار WebPageTest می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را در مرورگرهای مختلف افزایش دهید.

ابزار WebPage Test برای تست سرعت وب‌سایت

#6. ابزار Pingdom Speed Test

ابزار Pingdom Speed Test از قدیمی‌ترین ابزارهای تست سرعت وب‌سایت است. ابزار Pingdom Speed Test از محبوبیت زیادی در بین صاحبان وب‌سایت دارد که با وجود قدیمی بودن هنوز از این ابزار استفاده می‌کنند. این ابزار قابلیت‌های زیادی برای تست سرعت وب‌سایت شما دارد و ابزاری کاربردی برای شناسایی نقاط ضعف وب‌سایت است. از آن‌جایی که این ابزار از محبوبیت زیادی برخوردار است کمی طول می‌کشد تا گزارشات مورد نیاز را به شما ارائه دهد.

ابزار Pingdom Speed Test برای تست سرعت وب‌سایت

#7. ابزار pagelocity

ابزار pagelocity علاوه بر نمره دادن به سرعت صفحات وب‌سایت، گزارشی از مشکلات و ضعف‌های صفحات هم ارائه می‌دهد. البته لازم به ذکر است گزارشی که ارائه می‌دهد بسیار محدود است اما بدرد نخور نیست و تا حدودی به افزایش سرعت وب‌سایت شما کمک می‌کند. به طور کلی اگر به ابزارهای دیگر دسترسی ندارید این ابزار می‌تواند راهنمای شما باشد.

ابزار pagelocity برای تست سرعت وب‌سایت

#8. ابزار dotcom-monitor

ابزار dotcom-monitor رابط کاربری ساده‌ای دارد و به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. این ابزار نیز مانند ابزار WebPageTest سرعت وب‌سایت در نواحی مختلف را مورد بررسی قرار می‌دهد. همچنین گزارشاتی در مورد مشکلات وب‌سایت ارائه می‌کند که با استفاده از آن‌ها می‌توانید سرعت وب‌سایت خود را افزایش دهید. برتری این ابزار به ابزارهای دیگر این است که برای تغییر لوکیشن نیازی به بستن آن نیست و به راحتی قابل تغییر است.

ابزار dotcom-monitor برای تست سرعت وب‌سایت

#9. ابزار DevTools

ابزار DevTools یک افزونه‌ی گوگل کروم است که می‌توانید آن را روی مرورگر کروم نصب کنید. این ابزار کاربردهای زیادی دارد و به راحتی قابل دسترس است. ابزار DevTools علاوه بر امتیاز دادن به سرعت وب‌سایت، راه حل‌هایی برای رفع مشکلات وب‌سایت به شما ارائه می‌دهد. به طور کلی ابزار DevTools با توجه به کاربرد زیاد و دسترسی آسانی که دارد می‌تواند برای رفع مشکل سرعت وب‌سایت به شما کمک کند.

#کلام آخر

سرعت لود وب‌سایت از فاکتورهای مهمی است که در سئو وب‌سایت تاثیر دارد پس باید آن‌ را جدی گرفت. تست سرعت وب‌سایت از فعالیت‌های مهمی است که مرتبا باید انجام دهید. برای بهبود سرعت وب‌سایت به ابزارهایی نیاز دارید که نقاط ضعف وب‌سایت را به شما نشان دهند. در این مقاله 9 تا از کاربردی‌ترین ابزارها برای تست سرعت وب‌سایت را به شما معرفی کردیم که کاربردهای زیادی دارند.

دیدگاه‌ها