پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

لید جنریشن (Lead Generation) و روش‌های طلایی افزایش فروش

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
لید جنریشن (Lead Generation) و روش‌های طلایی افزایش فروش
۲ هفته پیش
لید جنریشن فرایندی برای تبدیل کاربران بالقوه به مشتریان راغب است. در این مقاله قصد داریم لید جنریشن و فرایند تولید لید را شرح دهیم پس با ما همراه باشید

همه‌ی کسب‌وکارها برای پیشرفت نیاز دارند فروش خود را افزایش دهند. افزایش فروش روش‌های مختلفی دارد که کسب‌وکارها می‌توانند با استفاده از آن‌ها پیشرفت کنند. یکی از این روش‌ها لید جنریشن است که در این مقاله قصد داریم به توضیح آن بپردازیم، در ادامه با ما همراه باشید.

#لید جنریشن چیست؟

لید جنریشن (Lead Generation) همان فرایند تبدیل کاربرانی که به کسب‌وکار شما علاقه دارند به مشتری راغب است. با استفاده از لید جنریشن می‌توانید کاربران بالقوه وب‌سایت را به مشتریان ثابت کسب‌وکار تبدیل کنید. لید جنریشن به شما کمک می‌کند مشتریان بیشتری جذب کنید و فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید. لید جنریشن مزایای زیادی برای کسب‌وکار شما دارد پس باید آن را جدی بگیرید. جذب مشتریان جدید باعث پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود. هدف لید جنریشن افزایش فروش است و نیازمند فعالیت‌های زیادی است. برای این‌که بتوانید لید جنریشن را به درستی درک کنید لازم است با معنی لید آشنا باشید پس به تعریف لید می‌پردازیم.

لید جنریشن (Generation Lead)

#لید چیست؟

برای این‌که بهتر به معنی لید پی ببریم با یک مثال شروع می‌کنیم. فرض کنید من یکی از کاربران وب‌سایت شما هستم و علاقه‌ی زیادی به محصولات شما دارم اما تا به حال از شما خرید نکرده‌ام. من به عنوان یک کاربر، وب‌سایت شما را بازدید می‌کنم و از طریق پر کردن فرم، گذاشتن شماره همراه یا ایمیل با کسب‌‌وکار شما ارتباط برقرار می‌کنم. این یعنی من برای وب‌سایت شما یک لید (Lead) هستم. فکر می‌کنم الان معنی لید را به خوبی درک کنید. در واقع لید همان کاربری است که کسب‌وکار شما را دوست دارد و در وب‌سایت شما اقدامی انجام می‌دهد ولی خرید نمی‌کند. هدف لید جنریشن تبدیل این کاربران به مشتری است.

#چرا لید جنریشن اهمیت دارد؟

لید جنریشن باعث افزایش بازدید، افزایش فروش و پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود. لید جنریشن به شما کمک می‌کند سئو وب‌سایت خود را رشد دهید و رتبه‌های بالاتری در موتورهای جست‌وجو کسب کنید. هیچ کسب‌وکاری نمی‌تواند بدون مشتری دوام زیادی داشته باشد و امکان ورشکست شدن آن زیاد است. پس همه‌ی کسب‌وکارها باید با استفاده از روش‌های مختلفی مشتریان خود را افزایش دهند. یکی از این روش‌ها لید جنریشن است که کسب‌وکارها با استفاده از آن می‌توانند پیشرفت کنند.

#انواع لید

#1. لید واجد شرایط بازاریابی یا MQL

لید واجد شرایط بازاریابی یا Marketing Qualified Lead (به اختصار MQL) به کاربرانی گفته می‌شود که از طریق فعالیت‌های بازاریابی (Marketing) جذب وب‌سایت شما شده‌اند. این کاربران با کسب‌وکار شما ارتباط برقرار می‌کنند و گاهی اوقات به وب‌سایت شما سر می‌زنند. حالا شما باید از طریق فعالیت‌های لید جنریشن این کاربران را به خرید از کسب‌وکارتان ترغیب کنید. این‌کار نیازمند انرژی و زمان است. شما می‌توانید با انجام فعالیت‌های لید جنریشن تعدادی از لیدها را به مشتری تبدیل کنید.

#2. لید واجد شرایط فروش یا SQL

لید واجد شرایط فروش یا Sales Qualified Lead (به اختصار SQL) به کاربرانی گفته می‌شود که نسبت به لید‌های واجد شرایط بازاریابی ارتباط بیشتری با کسب‌وکار شما برقرار کرده‌اند. این کاربران علاوه بر این‌که به وب‌سایت شما سر می‌زنند فعالیت‌های دیگری هم انجام می‌دهند. مثلا محصول مورد نظرشان را به سبد خرید اضافه می‌کنند یا در مورد آن از شما سوال می‌پرسند. این کاربران ممکن است به تیم پشتیبانی شما پیام دهند و سوالاتی در مورد نحوه ارسال، هزینه ارسال یا‌ کيفيت محصولات مطرح کنند. این یعنی کاربر قصد خرید دارد و تبدیل آن به مشتری راحت‌تر از کاربران بالقوه است.

#3. لید واجد شرایط محصول یا PQL‌

لید واجد شرایط محصول یا Product Qualified Lead (به اختصار PQL) به کاربرانی گفته می‌شود که به صورت رایگان از محصولات شما استفاده کرده‌اند. احتمال تبدیل این کاربران به مشتری کسب‌وکار شما خیلی بیشتر از دو دسته‌ی قبلی است زیرا از محصولات شما استفاده کرده‌اند. به طور مثال شما صاحب یک عطر فروشی هستید و برای جذب مشتریان به آن‌ها نمونه‌هایی از عطرهای خود می‌دهید. ممکن است این کاربران از محصولات شما رضایت پیدا کنند و از شما خرید کنند.

#4. لید واجد شرایط خدمات یا SQL

لید واجد شرایط خدمات یا Service Qualified Lead (به اختصار SQL) به کاربرانی گفته می‌شود که از خدمات شما به صورت رایگان استفاده کرده‌اند. امکان تبدیل شدن این لیدها به مشتری مانند لیدهای واجد شرایط محصول بالا است. به طور مثال شما یک کسب‌وکار آنلاین در زمینه آموزش فعالیت‌های هنری هستید و قسمتی از دوره‌های خود را به صورت رایگان به کاربران ارائه می‌کنید. با این‌کار اگر دوره‌ی شما برای آن‌ها کاربردی باشد از شما خرید می‌کنند.

لید جنریشن فروش شما را افزایش می‌دهد و باعث پیشرفت کسب‌وکار شما می‌شود

#چگونه لید تولید کنیم؟

#1. شناخت کاربران

اولین قدم برای تولید لید، شناخت کاربران و رفتار آن‌ها است. برای این‌که فعالیت‌های لید جنریشن شما بازدهی داشته باشد باید کاربران خود را بشناسید و بر اساس رفتار آن‌ها فعالیت‌ها را طراحی کنید. برای این کار باید علایق و اهداف کاربران خود را بشناسید.

#2. تعیین استراتژی بازاریابی

در مرحله‌ی بعد استراتژی‌های بازاریابی خود را به گونه‌ای تعیین و طراحی کنید که برای کاربران جذاب باشد و آن‌ها را ترغیب کند. شما باید در این مرحله دقت زیادی داشته باشید تا بتوانید یک استراتژی بازاریابی با بازدهی زیاد طراحی کنید.

#3. شروع لید جنریشن

حالا می‌توانید فرایند تولید لید را شروع کنید. در این مرحله با اجرای استراتژی‌های بازاریابی می‌توانید لید‌های زیادی جذب کنید. صفحات پربازدید وب‌سایت خود را شناسایی کنید و فرم‌ها را در این صفحات به کار ببرید. با این‌کار تعداد لید‌هایی که جذب می‌کنید بیشتر می‌شود.

#4. تجزیه و تحلیل نتایج

بعد از انجام فرایند تولید و جذب لید باید نتایج به دست آمده را تجزیه و تحلیل کنید. تحلیل و بررسی نتایج به شما کمک می‌کند نقاط ضعف خود را شناسایی کنید و در کمپین‌های بعدی آن‌ها را اصلاح کنید. بررسی کمپین‌های لید جنریشن به بهتر شدن کمپین‌های بعدی کمک می‌کند.

#کلام آخر

لید جنریشن یکی از فعالیت‌های مهم برای پیشرفت و بقای کسب‌وکار است پس باید آن را جدی بگیرید. تبدیل کاربران بالقوه به مشتریان راغب اهمیت زیادی برای کسب‌وکارها دارد. در این مقاله به توضیح لید جنریشن و فرایند تولید لید پرداختیم. اگر سوالی در مورد لید جنریشن دارید در قسمت نظرات برای ما وارد کنید تا در کمترین زمان به جواب سوال خود برسید.

دیدگاه‌ها