پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

مزایای ثبت فاکتور فروش آنلاین برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
مزایای ثبت فاکتور فروش آنلاین برای کسب‌و‌کارهای اینترنتی
۴ هفته پیش
فاکتور فروش آنلاین به بهبود مدیریت فروش  شما کمک می‌کند. در این مقاله به بررسی فاکتور فروش آنلاین، مزایا و ضرورت‌های آن برای کسب‌وکارهای اینترنتی پرداخته‌ایم

هنگامی که از فروشگاهی خرید می‌کنید احتمالا برگه‌هایی با مضمون قیمت خدمات ارائه شده به شما می‌دهند‌. این برگه‌ها مبلغ محصولات و خدمات را نشان می‌دهند و شما می‌توانید قبل از پرداخت، قیمت‌ها را چک کنید. فاکتورهای فروش علاوه بر کسب‌وکارهای حضوری و سنتی، برای کسب‌وکارهای اینترنتی و آنلاین نیز ضروری هستند. کسب‌وکارهایی که فروش آنلاین دارند می‌توانند فاکتور فروش آنلاین برای مشتریان خود ارسال کنند. در این مقاله قصد داریم در مورد فاکتورهای فروش آنلاین و تاثیرات آن‌ها بر بهبود مدیریت فروش صحبت کنیم. در ادامه همراه تیم غرفه‌چی باشید.

#فاکتور چیست؟

فاکتور سندی است که بعد از فروش به مشتری داده می‌شود و اطلاعاتی در مورد خرید به او می‌دهد. اطلاعات درج شده در فاکتور فروش شامل تاریخ فروش، اطلاعات خدمات یا محصولات ارائه شده، تعداد، قیمت واحد محصولات و مبلغ قابل پرداخت هستند. ارائه فاکتور یکی از مهم‌ترین مراحل فروش است و به عنوان یک سند و توافق نامه عمل می‌کند. این سند صورتحساب محصولات و خدمات ارائه شده به مشتری را نشان می‌دهد و توافقی بین فروشنده و مشتری به وجود می‌آورد. کسب‌وکارهای سنتی فاکتورهای فروش خود را به دو صورت دستی و چاپی ارائه می‌دهند. بعضی کسب‌وکارها برگه‌های فاکتور را خریداری می‌کنند و به صورت دستی اطلاعات را در آن وارد می‌کنند، بعضی دیگر از کسب‌وکارها فاکتورهای فروش خود را به کمک ابزارهای دیجیتال آماده و چاپ می‌کنند.

#فاکتور فروش آنلاین چیست؟

فاکتور فروش آنلاین فرقی با فاکتور معمولی ندارد و توسط کسب‌وکارهای اینترنتی به مشتریان ارائه می‌شود. فاکتور فروش آنلاین معمولا با استفاده از رسید سازهای آنلاین ساخته می‌شود و صاحبان کسب‌وکار اینترنتی برای مشتریان خود ارسال می‌کنند. فاکتور آنلاین معمولا از طریق ایمیل یا پیامرسان‌ها برای مشتریان ارسال می‌شود و آن‌ها می‌توانند با استفاده از یک لینک پرداخت، مبلغ فاکتور را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

ارائه فاکتور فروش آنلاین باعث تسریع در فرایند فروش می‌شود

#مزایای استفاده از فاکتور فروش آنلاین برای کسب‌وکارهای اینترنتی

#1. صرفه‌جویی در زمان

نوشتن فاکتورهای دستی زمان زیادی از شما می‌گیرد اما فاکتورهای آنلاین معمولا از طریق رسید سازهای آنلاین ساخته می‌شوند. این کار باعث می‌شود شما زمانی برای نوشتن فاکتور نگذارید و در زمان خود صرفه‌جویی کنید. همچنین دسترسی آسان به این فاکتورها باعث می‌شود زمان زیادی برای پیدا کردن آن‌ها نیاز نداشته باشید.

#2. صرفه‌جویی در هزینه‌ها

هزینه‌ی خرید برگه‌های فاکتور زیاد است و در طولانی مدت سرمایه‌ی زیادی نیاز دارد. علاوه بر این برای فاکتورهای چاپی، هزینه‌ی چاپ فاکتور نیز حساب می‌شود. در مقابل، فاکتور فروش آنلاین نیازی به برگه و دستگاه چاپ نیست و شما می‌توانید با استفاده از رسید سازهای آنلاین، فاکتور فروش آنلاین خود را بسازید و برای مشتریان خود ارسال کنید.

#3. افزایش کارایی

همانطور که پیش‌تر گفتیم، ارائه فاکتور فروش آنلاین باعث صرفه‌جویی در زمان می‌شود. از این رو زمانی برای تنظیم فاکتور تلف نمی‌شود و شما می‌توانید فعالیت‌های دیگر را انجام دهید. پس می‌توانید به سرعت بیشتری فعالیت‌های مربوط به فروش را انجام دهید. با این کار می‌توانید تعداد مشتریان بیشتری را به صورت همزمان پشتیبانی کنید. در این صورت کارایی شما افزایش پیدا می‌کند.

#4. بهبود تجربه کاربری (مشتری)

از آنجایی که ارائه فاکتور فروش آنلاین زمانی تلف نمی‌کند، شما می‌توانید فاکتور فروش را در مدت زمان کمی به مشتریان خود تحویل دهید. از این رو مشتریان مجبور نیستند مدت زمان طولانی منتظر فاکتور باشند. با این اتفاق، خرید از کسب‌وکار شما تجربه‌ی خوبی برای آن‌ها می‌شود و تجربه کاربری (مشتری) کسب‌وکار شما بهبود پیدا می‌کند.

#5. تسهیل پرداخت آنلاین

اکثر رسید سازهای آنلاین هنگام ساختن فاکتور فروش آنلاین لینک یا دکمه‌ای برای پرداخت درون فاکتور فروش قرار می‌دهند. مشتریان شما می‌توانند تنها با یک کلیک بر روی دکمه یا لینک پرداخت به راحتی پرداخت را انجام دهند. لینک پرداخت آن‌ها را مستقیم به صفحه‌ی پرداخت آنلاین هدایت می‌کند و عملیات پرداخت را تسریع می‌بخشد.

#6. دسترسی آسان

تمام فاکتورهای فروش آنلاین شما در نرم‌افزار‌های حسابداری ذخیره می‌شوند (نرم‌افزار‌های حسابداری متصل به وب‌سایت نیز قادر به صدور فاکتور فروش هستند). شما می‌توانید از طریق نرم‌افزار‌های حسابداری به راحتی به فاکتورهای فروش خود دسترسی پیدا کنید و آن‌ها را بررسی کنید. از این رو امکان گم شدن و از بین رفتن فاکتور‌های فروش آنلاین از بین می‌رود و فاکتورها همیشه قابل دسترسی هستند.

#اطلاعاتی که در فاکتور قرار می‌گیرند

  • نام تجاری کسب‌وکار

  • لوگو کسب‌وکار

  • نام مشتری

  • شماره تماس مشتری

  • شماره فاکتور (شماره فاکتور نباید تکراری باشد)

  • تاریخ تنظیم فاکتور

  • تاریخ سررسید پرداخت

  • روش‌های قابل قبول برای پرداخت

  • نام محصولات و خدمات ارائه شده

  • تعداد محصولات و خدمات

  • قیمت واحد محصولات و خدمات

  • مبلغ کل قابل پرداخت

  • دکمه یا لینک پرداخت آنلاین

#چرا باید از فاکتور فروش آنلاین برای کسب‌وکار اینترنتی خود استفاده کنیم؟

#1. بهبود مدیریت فروش

فاکتورهای فروش آنلاین در نرم‌افزارهای حسابداری کسب‌وکار شما ثبت و ذخیره می‌شوند. از این رو می‌توانید به راحتی فروش خود را مدیریت کنید. با بررسی فاکتورهای فروش آنلاین می‌توانید به وضعیت فروش کسب‌وکار خود پی ببرید و برای آینده‌ی کسب‌وکار برنامه‌ریزی‌هایی انجام دهید. با این کار می‌توانید یه پیشرفت کسب‌وکار خود کمک کنید.

#2. افزایش امنیت

با استفاده از فاکتور فروش آنلاین و ذخیره شدن آن‌ها در نرم‌افزار‌های حسابداری ریسک گم شدن فاکتورها از بین می‌رود و فاکتورهای شما در امنیت کامل قرار دارند. از این رو احتمال لو رفتن اطلاعات و فاکتورهای کسب‌وکار شما وجود ندارد و کسی به جز خودتان نمی‌تواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد. فاکتورهای فروش، اسرار کسب‌وکار شما به حساب می‌آیند و تامین امنیت آن‌ها ضروری است.

#3. تحلیل و بررسی راحت فاکتورها

رسید سازهای آنلاین گزارشات دقیقی از فاکتورهای فروش به شما ارائه می‌دهند که می‌توانید به راحتی تمام فاکتورهای فروش را بررسی کنید. با استفاده از گزارشات ارائه شده توسط رسید سازهای آنلاین می‌توانید روند فروش کسب‌وکارتان را بررسی کنید و به فصل‌های پرفروش کسب‌وکار خود پی ببرید.

#نتیجه‌گیری: فاکتور فروش آنلاین ابزاری برای مدیریت فروش

به طور کلی استفاده از فاکتور فروش آنلاین می‌تواند به بهبود مدیریت کسب‌وکار و مدیریت فروش کمک زیادی کند. با استفاده از فاکتور فروش آنلاین می‌توانیم در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنیم و رضایت مشتریان خود را جلب کنیم. در این مقاله مزایا و ضرورت استفاده از فاکتور فروش آنلاین را مورد بررسی قرار داده‌ایم. شما می‌توانید پرسش‌های خود در مورد فاکتور فروش آنلاین را در قسمت نظرات مطرح کنید.

دیدگاه‌ها