پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

چرا باید امنیت سایبری را جدی بگیریم؟ نکاتی که باید بدانیم

زمان مطالعه: ۶ دقیقه

جدا کننده هدر
چرا باید امنیت سایبری را جدی بگیریم؟ نکاتی که باید بدانیم
۴ هفته پیش
امروزه که اکثر فعالیت‌های ما در دنیای دیجیتال صورت می‌گیرد جدی گرفتن امنیت سایبری بسیار مهم است. در این مقاله در مورد اهمیت امنیت سایبری صحبت کرده‌ایم

امروزه استفاده از تکنولوژی افزایش یافته است و اکثر فعالیت‌ها به صورت دیجیتال صورت می‌گیرند. از این رو باید در دنیای دیجیتال امنیت اطلاعات ما برقرار شود. به طور مثال، امروزه اکثر کسب‌وکارها فعالیت‌های حسابداری را با استفاده از نرم‌افزارهای حسابداری انجام می‌دهند. از آنجایی که اطلاعات حسابداری بسیار مهم هستند باید به خوبی از آن‌ها محافظت کرد تا از حملات دیجیتال در امان باشند. امنیت اطلاعات در دنیای دیجیتال توسط امنیت سایبری برقرار می‌شود. در این مقاله قصد داریم در مورد امنیت سایبری صحبت کنیم و دلایل اهمیت امنیت سایبری را مورد بررسی قرار دهیم. در ادامه با تیم غرفه‌چی همراه باشید.

برای اینکه بتوانیم دلایل اهمیت امنیت سایبری را درک کنیم ابتدا باید با امنیت سایبری آشنایی داشته باشیم.

#امنیت سایبری چیست؟

امنیت سایبری عملی است که به محافظت از شبکه‌ها، رایانه‌ها، سرورها و داده‌های مهم در برابر حملات و تهدیدات می‌پردازد. به امنیت سایبری، امنیت فناوری اطلاعات و امنیت اطلاعات الکترونیکی نیز گفته می‌شود. با استفاده از امنیت سایبری می‌توان اطلاعات شخصی و مهم را از حملات و تهدیدات دیجیتال دور کرد و در امنیت کامل نگه‌داری کرد. لو رفتن و دزدیده شدن بعضی از اطلاعات می‌تواند ضرر زیادی برای افراد و کسب‌وکارها داشته باشد پس محافظت از آن‌ها بسیار مهم است. امنیت سایبری می‌تواند از داده‌های شما محافظت کند و از دزدیده شدن آن‌ها جلوگیری کند.

#اهمیت امنیت سایبری

همانطور که پیش‌تر گفتیم اهمیت بعضی از اطلاعات بسیار زیاد است و باید با دقت زیادی از آن‌ها محافظت شود. دزدیده شدن برخی اطلاعات ممکن است به لو رفتن اطلاعات شخصی ختم نشود و امنیت یک مجموعه یا حتی یک کشور را به خطر بیاندازد. اطلاعات محرمانه بسیار مهم هستند و حفاظت از آن‌ها بسیار ضروری است. امنیت سایبری از این اطلاعات به خوبی محافظت می‌کند و اجازه نمی‌دهد خطری آن‌ها را تهدید کند.

#1. محافظت از اطلاعات شخصی

امروزه افراد سودجو به دنبال بهانه‌ای برای اخاذی هستند و با استفاده از اطلاعات شخصی افراد می‌توانند به هدف خود برسند. لو رفتن اطلاعات شخصی افراد می‌تواند منجر به ضررهای مالی، اخاذی و تهدیدات خطرناک شود. امنیت سایبری در زمینه‌ی محافظت از اطلاعات شخصی به افراد کمک می‌کند و اجازه نمی‌دهد خطری این اطلاعات را تهدید کند.

#2. محافظت از اطلاعات حیاتی

اطلاعات نیروگاه‌ها و شرکت‌های مهم که در زمینه پیشرفت اقتصاد قدم برمی‌دارند بسیار مهم هستند. محافظت از این اطلاعات ضروری است و باید از لو رفتن آن‌ها جلوگیری کرد. لو رفتن این اطلاعات می‌تواند آثار مخربی بر اقتصاد کشور داشته باشد پس باید به خوبی امنیت آن‌ها را تامین کرد. شرکت‌ها می‌توانند اطلاعات حیاتی و مهم خود را با استفاده از امنیت سایبری ایمن‌سازی کنند و آن‌ها را از حملات احتمالی نجات دهند.

#3. محافظت از اطلاعات علمی

اطلاعات علمی دانشمندان و محققان روی آن‌ها کار می‌کنند از مهم‌ترین اطلاعات برای پیشرفت علمی یک کشور یا یک مجموعه هستند. محافظت از این اطلاعات باید به‌گونه‌ای انجام شود که به هیچ عنوان احتمال لو رفتن آن‌ها وجود نداشته باشد. امنیت سایبری در این زمینه می‌تواند نقش زیادی به پیشرفت علم و تکنولوژی داشته باشد و به محافظت از این اطلاعات کمک کند.

امنیت سایبری از لو رفتن اطلاعات مهم جلوگیری می‌کند

#انواع امنیت سایبری

#1. امنیت شبکه

امنیت شبکه تکنولوژی سخت‌افزاری و تکنولوژی نرم‌افزاری را شامل می‌شود. تمرکز امنیت شبکه بر محافظت از شبکه‌های رایانه‌ای در برابر حملات DDoS و حملات داخلی است. امنیت شبکه مانند دیواری محافظ بین اطلاعات شبکه و حملات مخرب عمل می‌کند و اجازه‌ی دسترسی به اطلاعات را نمی‌دهد.

به عنوان نمونه‌ای از امنیت شبکه می‌توان به امنیت ایمیل اشاره کرد. از آنجایی که اطلاعات مهمی از طریق ایمیل رد و بدل می‌شوند، باید با استفاده از امنیت شبکه از آن‌ها محافظت کرد.

#2. امنیت نرم‌افزار

امنیت نرم‌افزار به فعالیت‌هایی گفته می‌شود که از دسترسی غیر مجاز به نرم‌افزارها و اطلاعات آن‌ها جلوگیری می‌کنند. لو رفتن اطلاعات نرم‌افزارها می‌تواند به ضرر و زیان‌های تجاری ختم شود. اهمیت نرم‌افزار اجازه‌ی دزدیده شدن اطلاعات مهم نرم‌افزارها و تغییر عملکرد‌ها را نمی‌دهد.

#3. امنیت اطلاعات

امنیت اطلاعات به دو صورت عمل می‌کند. یکی حفاظت از اطلاعات در محل ذخیره سازی اطلاعات و دیگری حفاظت از اطلاعات هنگام انتقال اطلاعات است. امنیت اطلاعات از هرگونه دسترسی، دزدیدن، ضبط کردن، دستکاری و افشا کردن اطلاعات جلوگیری می‌کند.

#4. امنیت ابری

بسیاری از کسب‌وکارها اطلاعات مهم و ضروری خود را در فضای ابری اینترنت (Cloud) ذخیره می‌کنند. امنیت ابری از این اطلاعات محافظت می‌کنند و اجازه‌ی حمله به اطلاعات مهم را نمی‌دهد. امنیت ابری به امنیت رایانش ابری نیز معروف است و امنیت اطلاعاتی که در فضای ابری ذخیره شده‌اند را تامین می‌کند.

#5. امنیت سیستم عامل

امنیت سیستم عامل تکینک‌هایی را شامل می‌شود که از سیستم عامل‌ها در برابر هرگونه حمله محافظت می‌کنند. امنیت سیستم عامل تکنیک‌های متفاوتی دارد، این تکنیک‌ها از دسترسی، حذف و تغییر اطلاعات سیستم عامل‌ها جلوگیری می‌کنند.

#به خطر انداختن امنیت با بدافزارها

بدافزارها توسط هکرها (مجرمان اینترنتی) طراحی می‌شوند و به منظور پاک کردن اطلاعات با دسترسی به اطلاعات استفاده می‌شوند. بدافزار به معنی نرم‌افزار مخرب است و هدف آن به طور کامل از اسم آن معلوم است

#انواع بدافزارها

  • ویروس‌ها: ویروس‌ها برنامه‌هایی هستند که به منظور پاک کردن فایل‌ها و اطلاعات در کل سیستم پخش می‌شوند. بدافزارها با استفاده از کدهای مخرب فایل‌ها را آلوده می‌کنند و از بین می‌برند.

  • تروجان‌ها: مجرمان اینترنتی بدافزارها را به‌گونه‌ای معرفی می‌کنند که نرم‌افزار قانونی شناخته شوند. این بدافزارها تروجان نامیده می‌شوند.

  • نرم‌افزارهای جاسوسی: نرم‌افزارهای جاسوسی تمام فعالیت‌ها و اطلاعات کاربران را به صورت مخفیانه ثبت می‌کنند. هکرها با استفاده از نرم‌افزارهای جاسوسی می‌توانند به اطلاعات کارت‌های بانکی دست پیدا کنند.

#نتیجه‌گیری

تامین امنیت اطلاعات حیاتی بسیار مهم و ضروری است پس نباید در محافظت از آن‌ها کوتاهی کنیم. هرگونه کوتاهی ما در حفظ امنیت اطلاعات می‌تواند آثار مخربی به وجود بیاورد. این آثار مخرب می‌توانند ضررهای مالی و از دست دادن حریم شخصی باشند. اگر امنیت این اطلاعات را جدی نگیریم ممکن است آسیب‌های جبران ناپذیر ببینیم. امنیت سایبری می‌تواند در زمینه‌ی تامین امنیت برای حفظ اطلاعات ضروری و مهم به ما کمک کند. با استفاده از امنیت سایبری می‌توانیم اطلاعات خود را در دنیای دیجیتال ذخیره کنیم و نگران لو رفتن آن‌ها نباشیم. در این مقاله در مورد امنیت سایبری، دلایل اهمیت امنیت سایبری و انواع آن صحبت کردیم. اگر سوالی در مورد امنیت سایبری دارید می‌توانید در قسمت نظرات از ما بپرسید.

دیدگاه‌ها