پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

15 راز برای رسیدن به موفقیت مالی + معرفی 5 کتاب ارزشمند

زمان مطالعه: ۱۱ دقیقه

جدا کننده هدر
15 راز برای رسیدن به موفقیت مالی + معرفی 5 کتاب ارزشمند
۳ هفته پیش
رسیدن به موفقیت مالی هدف و آرزویی است که اکثر افراد آن را دنبال می‌کنند. در این مقاله به بررسی 15 نکته و معرفی 5 کتاب برای رسیدن به موفقیت مالی پرداخته‌ایم

می‌توان گفت رسیدن به موفقیت مالی آرزو و هدف تمام انسان‌ها است. امروزه در حوزه‌های مختلف پول حرف اول را می‌زند و تمام افراد سعی دارند از راه‌های متفاوتی کسب درآمد کنند و به موفقیت مالی برسند. می‌دانیم که ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی یک شبه اتفاق نمی‌افتد و نیازمند تلاش فراوان در طولانی مدت است. هدف افراد برای رسیدن به موفقیت مالی با هم متفاوت است اما راه‌های رسیدن به موفقیت مالی برای همه افراد مشابه هستند. رسیدن به موفقیت مالی با تلاش فراوان و رعایت نکات زیادی امکان پذیر است. در این مقاله قصد داریم به بررسی و معرفی نکات مهم برای رسیدن به موفقیت مالی بپردازیم. به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه‌ی این مقاله همراه تیم غرفه‌چی باشید تا با این نکات آشنایی پیدا کنید.

#رازها و نکات مهم برای رسیدن به موفقیت مالی

#1. تعیین هدف

قبل از همه چیز باید برای خود هدف تعیین کنید. برای تعیین هدف این سوال را از خودتان بپرسید که چرا می‌خواهید به موفقیت مالی برسید؟ با رسیدن به پاسخ این سوال می‌توانید به هدف خود برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی پی ببرید. تعیین هدف برای رسیدن به موفقیت مالی بسیار مهم است زیرا به شما انگیزه می‌دهد تلاش خود را بیشتر کنید. اگر هدف شما بزرگ و رویایی باشد هنگام فکر کردن به آن انگیزه شما چند برابر می‌شود و حاضرید برای رسیدن به آن تلاش‌های خود را چند برابر کنید.

وقتی برای رسیدن به موفقیت مالی هدف داشته باشید دست از تلاش برنمی‌دارید و نا امید نمی‌شوید. پس به این نکته توجه داشته باشید و حتما برای رسیدن به موفقیت مالی هدف داشته باشید. البته لازم به ذکر است که باید اهداف خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که قابل تحقق باشند. اگر اهدافی که تعیین می‌کنید غیر قابل تحقق باشند نه تنها در رسیدن به موفقیت مالی شکست می‌خورید، بلکه ناامید می‌شوید و فکر می‌کنید برای رسیدن به موفقیت مالی کافی نیستید و لیاقت آن را ندارید.

#2. برنامه‌ریزی بلند مدت

رسیدن به موفقیت مالی و ثروتمند شدن ملزم داشتن برنامه‌ریزی بلند مدت است. تمام کسانی که امروز به موفقیت مالی رسیده‌اند از سال‌ها قبل تلاش کرده‌اند. این افراد برنامه‌ریزی بلند مدت برای خود انجام داده‌اند و طبق آن عمل کرده‌اند.

شما هم اگر می‌خواهید روزی به موفقیت مالی برسید باید برای سال‌های آینده‌ی خود برنامه‌ریزی‌های دقیق انجام دهید. برنامه‌ریزی بلند مدت باعث می‌شود به یک دید وسیع از آینده‌ی خود دست پیدا کنید. برنامه‌ریزی بلند مدت به شما کمک می‌کند هزینه‌های خود را در دراز مدت مدیریت کنید و خودتان را برای پرداخت هزینه‌ها آماده کنید. با استفاده از برنامه‌ریزی بلند مدت به بودجه‌ی مورد نیاز در یک سال یا چند سال خود پی می‌برید و برای تهیه‌ی بودجه‌ی مورد نیاز برنامه‌ریزی‌هایی انجام می‌دهید.

در برنامه‌ریزی‌های بلند مدت خود باید هرگونه هزینه‌های احتمالی را پیشبینی کنید و برای تهیه‌ی بودجه‌ی آن‌ها برنامه‌ریزی دقیق انجام دهید. اگر برای هزینه‌های خود برنامه‌ریزی بلند مدت انجام دهید کمتر با شوک مالی مواجه می‌شوید زیرا از قبل برای پرداخت مبالغ برنامه‌ریزی انجام داده‌اید. اگر در برنامه‌ریزی‌های خود برای هزینه‌های یهویی و از پیش تعیین نشده هم مبالغی در نظر بگیرید می‌توانید در شرایط سخت مدیریت بهتری بر پول‌های خود داشته باشید.

برنامه‌ریزی مالی باعث می‌شود سرمایه خود را بهتر مدیریت کنید

#3. بودجه‌ بندی

سرمایه و درآمد خود را بودجه بندی کنید و برای ماه پیش رو برنامه‌ریزی مالی انجام دهید. برنامه‌ریزی کوتاه مدت به اندازه‌ی برنامه‌ریزی بلند مدت مهم است و باعث پیشرفت مالی شما می‌شود. به طور مثال می‌توانید درآمد یک ماه کسب‌وکار خود را به چند قسمت تقسیم کنید و برای هر فعالیتی بودجه‌ای در نظر بگیرید. مثلا اگر این ماه قرار است خرید جدیدی برای کسب‌وکار خود انجام دهید حتما بودجه‌ای برای آن در نظر بگیرید. بودجه بندی درآمد باعث می‌شود به این پی ببرید که آیا آخر ماه مبلغی به عنوان سود برای شما باقی می‌ماند یا خیر. شما می‌توانید مبلغ حقوق کارمندان، خریدهای روتین، مبلغ تعمیرات، خریدهای جدید، مبلغ مالیات ماهانه، هزینه‌های آب و برق و … را بودجه بندی کنید و برای هر یک از آن‌ها بودجه‌ای در نظر بگیرید.

#4. سرمایه‌گذاری

حتما و حتما برای آینده‌ی خود سرمایه‌گذاری کنید زیرا می‌توانید با سرمایه‌گذاری مبالغ قابل توجهی به دست بیاورید. اگر اصول سرمایه‌گذاری را بلند باشید و بدانید باید در چه زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری انجام دهید می‌توانید در مدت زمان کمتری به نتیجه برسید. سرمایه‌گذاری در جای درست باعث می‌شود سود کنید و سرمایه خود را بیشتر کنید. پس قبل از سرمایه‌گذاری حتما تحقیق کنید و به این نتیجه برسید که سرمایه‌گذاری در چه زمینه‌ای برای شما مناسب و سودآور است.

#5. مدیریت درست

سرمایه و بودجه خود را مدیریت کنید تا در جای اشتباه خرج نشوند. شما باید پول‌هایی که خرج می‌کنید را مدیریت کنید و از قبل برای آن‌ها برنامه‌ریزی داشته باشید. اگر مدیریت مالی داشته باشید می‌توانید سرمایه خود را بیشتر کنید. مدیریت درست بر بودجه بسیار مهم است و باعث می‌شود پول‌های شما بیهوده خرج نشوند. برای مدیریت درست سرمایه نیاز به برنامه‌ریزی دقیق بلند مدت و کوتاه مدت برای پول‌هایتان دارید. با برنامه‌ریزی دقیق می‌توانید مبلغ مورد نیاز را بردارید و باقی مانده را پس انداز کنید در این صورت نه تنها پول‌های شما برای موارد بیهوده خرج نمی‌شوند بلکه برای آینده هم پس انداز می‌کنید.

#6. داشتن هوش مالی

داشتن هوش مالی نیز یکی از مهم‌ترین نکات برای دستیابی به موفقیت مالی است. هوش مالی باعث می شود سرمایه شما چند برابر شود. افرادی که هوش مالی دارند می‌دانند در چه زمینه‌هایی سرمایه‌گذاری کنند تا سرمایه آن‌ها چندین برابر شود. به عبارتی می‌توان گفت رسیدن به موفقیت مالی ملزم به داشتن هوش مالی است. برای اینکه بتوانید به هوش مالی برسید باید مطالعه کنید و در مورد روش‌های مختلف سرمایه‌گذاری اطلاعات خود را افزایش دهید.

#7. یادداشت کردن هزینه‌ها

شاید از نظر شما یادداشت کردن هزینه‌ها تاثیری بر رسیدن به موفقیت مالی نداشته باشد. در جواب این جمله باید بگوییم کسانی که در زمینه‌ی رسیدن به موفقیت مالی آموزش‌هایی ارائه می دهند، به افراد پیشنهاد می‌کنند هزینه‌های خود را یادداشت کنند. با یادداشت کردن تمام هزینه‌ها بهتر می‌توانید سرمایه خود را مدیریت کنید. وقتی هزینه‌های خود را یادداشت می‌کنید می‌دانید دقیقا در چه زمینه‌ای چه مقدار پول خرج کرده‌اید. با این کار برای ماه‌های بعد می‌توانید برنامه‌ریزی درست‌تر و دقیق‌تری انجام دهید.

#8. داشتن پس انداز

پس انداز برای رسیدن به موفقیت مالی ضروری است، در واقع با داشتن پس انداز قدم بزرگی برای رسیدن به موفقیت مالی برمیدارید. بهتر است هر ماه مبلغ مشخصی را برای پس انداز در نظر بگیرید و آن را کنار بگذارید. پیشنهاد می‌کنیم برای خود یک مبلغ مشخص کنید و بگویید من تا آخر امسال باید n تومان پس انداز داشته باشم. در این صورت برای پس انداز کردن آن مبلغ تلاش بیشتری می‌کنید و سعی می‌کنید تا زمان مشخص شده مبلغ مورد نظرتان را پس انداز کنید. این کار از هزینه‌های غیر ضروری جلوگیری می‌کند زیرا باعث می‌شود پس انداز کردن را در اولویت قرار دهید.

حتما مبلغی از درآمد خود را پس انداز کنید

#9. دست نزدن به موجودی پس انداز

وقتی در ماه مبلغی را برای پس انداز مشخص کرده و آن را کنار گذاشته‌اید دیگر نباید از آن مبلغ بردارید. اگر از مبلغی که برای پس انداز در نظر گرفته‌اید پولی بردارید نمی‌توانید در زمان مشخص شده به مبلغ مورد نظرتان برسید. با این کار زمان بیشتری برای رسیدن به هدف خود نیاز دارید. برای اینکه به پس انداز خود دست نزنید آن را در حسابی جداگانه نگهداری کنید که نتوانید از آن برداشت کنید. این کار باعث می‌شود فکر کنید پولی وجود ندارد که بخواهید از آن بردارید زیرا در حساب اصلی شما نیست.

#10. قانع نبودن به درآمد کم

اگر درآمد کم و محدودی دارید به آن راضی نباشید و برای افزایش آن تلاش کنید. اگر به درآمد کم خود راضی باشید نمی‌توانید پیشرفت چشمگیری داشته باشید. شما باید همواره در فکر پیشرفت در کسب‌وکارتان باشید و به درآمد بالاتر فکر کنید. یعنی اگر ماهی n تومان فروش دارید نگویید خوب است و برای بیشتر شدن آن تلاش کنید. به طور مثال سعی کنید با ایده‌های جدید و نوآورانه محصولات و خدمات کسب‌وکار خود را خاص‌تر کنید تا فروش شما افزایش پیدا کند. اگر همیشه به فکر پیشرفت و افزایش درآمد باشید می‌توانید زودتر به هدف خود برسید و به موفقیت مالی دست پیدا کنید.

#11. پرهیز از اشتباهات گذشته

تمام اشتباهات مالی که در گذشته انجام دادید را مرور کنید و آن‌ها را فراموش نکنید. به طور مثال آن‌ها را در دفترچه‌ای یادداشت کنید و از فراموش شدن آن‌ها جلوگیری کنید. این کار باعث می‌شود دیگر آن اشتباهات را مرتکب نشوید و سرمایه خود را به باد ندهید. اشتباهات گذشته تجربه‌هایی هستند که از ضرر و زیان دوباره جلوگیری می‌کنند. اگر از تجربه‌های قبلی خود درس بگیرید و از انجام دادن دوباره‌ی آن‌ها پرهیز کنید می‌توانید جلوی ضرر را بگیرید. انجام دادن اشتباهات گذشته و درس نگرفتن از آن‌ها باعث می‌شود ضرر زیادی به سرمایه شما وارد شود پس از انجام دادن آن‌ها پرهیز کنید.

#12. صرفه‌جویی و پرهیز از اسراف

اگر می‌خواهید به موفقیت مالی برسید و ثروتمند شوید باید صرفه‌جویی کنید و اسراف نکنید. افراد ثروتمند برای سرمایه خود ارزش قائل هستند و سعی می‌کنند هر چیزی را به اندازه نیازشان تهیه کنند. تجملات و اسراف کردن نشانه‌ی ثروتمند بودن نیست و باعث از بین رفتن بیهوده سرمایه می‌شود. صرفه‌جویی در زمینه‌های مختلف باعث می‌شود پول کمتری خرج کنید و مبلغ بیشتری برای پس انداز داشته باشید. همانطور که پیش‌تر گفتیم، پس انداز از اصل‌های مهم رسیدن به موفقیت مالی است.

#13. حذف هزینه‌های غیر ضروری

هزینه‌های غیر ضروری حتی اگر کوچک باشند باعث می‌شوند پول‌های شما برای چیزهای بیهوده خرج شوند. حتما ضرب المثل "قطره قطره جمع گردد وانگهی دریا شود" را شنیده‌اید. می‌خواهیم این ضرب المثل را به همین موضوع ربط دهیم. اگر تعداد هزینه‌های غیر ضروری شما زیاد شوند ناگهان در آخر سال یا آخر ماه مشاهده می‌کنید که بخش زیادی از سرمایه خود را برای چیزهای غیر ضروری خرج کرده‌اید. به شما پیشنهاد می‌کنیم به مدت یک ماه از هزینه‌های غیر ضروری پرهیز کنید و هر بار مبلغ آن را یادداشت کنید. در آخر ماه با بررسی این هزینه‌ها می‌بینید که اگر برای آن‌ها هزینه می‌کردید مبلغ زیادی را از دست می‌دادید. با این کار، در ماه‌های بعد سعی می‌کنید هزینه‌های غیر ضروری را حذف کنید و مبلغ آن را به پس انداز خود اضافه کنید.

#14. دنبال کردن اخبار اقتصادی

سعی کنید تمام اخبار اقتصادی منطقه یا حتی دنیا را به صورت مرتب دنبال کنید. این کار باعث می‌شود اطلاعات شما افزایش پیدا کند و استراتژی‌های جدید برای افزایش سرمایه خود پیدا کنید. با دنبال کردن اخبار اقتصادی می‌توانید به بهترین زمان‌ها برای سرمایه‌گذاری پی ببرید و از فرصت استفاده کنید. افراد ثروتمند همیشه سعی می‌کنند از مسائل اقتصادی روز دنیا با خبر شوند و از آن‌ها برای افزایش سرمایه خود استفاده کنند.

#15. پاداش برای پایبندی به برنامه‌ریزی

برای پایبند بودن به برنامه‌ریزی‌های مالی خود پاداش در نظر بگیرید. با این کار پایبندی شما به برنامه‌ریزی مالی افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال به خودتان بگویید اگر به برنامه‌ریزی مالی پایبند باشم اجازه دارم در آخر سال یا آخر ماه فلان کار را انجام دهم. با این کار هر موقع خواستید برنامه‌ریزی مالی خود را نادیده بگیرید با به یاد آوردن پاداشی که برای خود در نظر گرفته‌اید پشیمان می‌شوید.

#5 کتاب مهم و کاربردی برای رسیدن به موفقیت مالی

  • "اثر مرکب" نوشته‌ی "دارن هاردی"

  • "پول، رهبر بازی است" نوشته‌ی "آنتونی رابینز"

  • "اسرار ذهن میلیونرها" نوشته‌ی "تی هارو اکر"

  • "بیندیشید و ثروتمند شوید" نوشته‌ی "ناپلئون هیل"

  • "ثروتمندترین مرد بابل" نوشته‌ی "جورج سمیوئل کلاسون"

#جمع‌بندی

رسیدن به موفقیت مالی هدف همه‌ی افراد و کسب‌وکارها است. برای رسیدن به موفقیت مالی باید تلاش کرد زیرا به آسانی به دست نمی‌آید. نکات زیادی برای دستیابی به موفقیت مالی وجود دارند که افراد باید آن‌ها را به خوبی رعایت کنند. در این مقاله 15 نکته‌ی مهم برای ثروتمند شدن و رسیدن به موفقیت مالی را شرح دادیم. با رعایت این نکات می‌توانید به موفقیت مالی برسید و سرمایه خود را افزایش دهید. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات ثبت کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت آن‌ها را بررسی کنند و جواب دهند.

دیدگاه‌ها