پلتفرم شخصی

برای افراد متخصص و هنرمند که می خواهند خود را حرفه ای ارائه کنند

پلتفرم فروشگاهی

برای فروشندگانی که متفاوت فکر می کنند و می خواهند حرفه ای بفروشند

پلتفرم کسب‌وکار

برای کسب و کارهای سنتی که علاقه‌منداند مدرن و بروز باشند

پلتفرم آموزشگاهی

برای آموزگارانی که هنر و هنرآموزان خود را دوست دارند

پلتفرم استارت‌آپی

برای تبلور ایده‌های ناب کارآفرینان در کهکشان

طراحی وب‌سایت

هویت منحصر به شما را با توجه به نیازها و بازار هدف، با یکدیگر در کهکشان می‌سازیم

خدمات سئو

بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو درون و برون صفحه‌ای، استراتژی، تدوین تقویم محتوایی

خدمات گرافیکی و چندرسانه‌ای

طرح‌های گرافیکی، موشن گرافی، عکاسی، ویدیوهای تبلیغاتی و هر آنچه شما را متفاوت ارائه می‌‌‌‌‌دهد

تولید و مدیریت محتوا

مدیریت صفحات مجازی و برنامه‌ریزی مدون برای تولید محتوای مفید و جذاب

مشاوره تأمین نیازها

مشاوره و راهنمایی جهت دریافت مجوزها و الزامات مورد نیاز جهت رسمی شدن هویت اینترنتی شما

طراحی اختصاصی

طراحی کاملاً اختصاصی، پایه‌ریزی شده متناسب با برند و هم‌راستا با اهداف و جامعه هدف شما

خدمات سرور و دامنه

تأمین فضای مورد نیاز، ترافیک بی‌نهایت، خدمات دامنه و سیستم ایمیلینگ حرفه‌ای

مدیریت آسان

با کاربردی آسان، جذاب و دسترسی بدون محدودیت، همه چیز تحت کنترل شماست

کاربران و دسترسی

یکپارچه سازی افراد شامل مشتریان، همکاران و مدیران با امکان تعیین سطوح دسترسی

ارتباط سازنده با مخاطبان

ارسال اعلان و ارتباط با کاربران توسط ارسال پیامک، ربات تلگرام، ایمیل هدفمند و ...

فروش حرفه‌ای

فروش فیزیکی و دیجیتال، انبارداری و تعیین موجودی کالاها، مدیریت سفارشات و ...

حسابداری مدرن

آنلاین با سیستم چند ارزی، صورتحساب محور، تعیین اعتبارات و کیف پول مجازی

پلفترم انتشار

انتشار آسان نوشته، عکس، آهنگ، آلبوم، پادکست، ویدئو و هر آنچه می‌خواهید ارائه کنید

گزارش کامل

گزارش کامل و گرافیکی از تمامی قسمت‌های پلتفرم و هرآنچه با آن سر و کار دارید

امنیت

پیش‌بینی و رفع آسیب پذیری‌های وب، مجوز SSL و کدنویسی استاندارد

پشتیبانی آنلاین

سیستم تیکتینگ و دپارتمان‌ محور، استفاده از ابزارهای پشتیبانی آنلاین برای پاسخگویی به مخاطبان

بازاریابی شبکه‌ای

پیاده‌سازی ساختار بازار‌یابی شبکه‌ای جهت فروش محصولات و خدمات مختلف شما توسط کاربرانتان

چند زبانه

امکان تعریف زبان‌های گوناگون برای معرفی ، بازاریابی و فروش در کشورهای مختلف

اتصال به پلفترم‌ها با API

اتصال به انواع سرویس‌های اینترنتی مانند درگاه‌های پرداخت، شرکت‌های پستی و هر API مورد نیاز شما

بهترین استراتژی‌ها برای طراحی و اجرای کمپین‌های کد تخفیف

زمان مطالعه: ۹ دقیقه

جدا کننده هدر
بهترین استراتژی‌ها برای طراحی و اجرای کمپین‌های کد تخفیف
۳ هفته پیش
ارائه کد تخفیف باید طبق استراتژی‌های مناسب انجام شود تا تاثیر خوبی بر افزایش فروش داشته باشد. در این مقاله به بررسی استراتژی‌های کمپین کد تخفیف پرداخته‌ایم

می‌دانیم خیلی از افراد علاقه‌ی خاصی به تخفیف حتی با مبلغ بسیار کم دارند. این علاقه‌ی افراد به تخفیف می‌تواند در افزایش فروش به شما کمک کند. ارائه کد تخفیف به کاربران باعث ترغیب آن‌ها به خرید از کسب‌وکار شما می‌شود. بسیاری از کسب‌وکارها برای افزایش فروش خود کمپین کد تخفیف برگزار می‌کنند. نکته‌ای که باید در کمپین‌های کد تخفیف به آن توجه داشته باشید این است که باید از استراتژی مناسب این کمپین استفاده کنید. انتخاب استراتژی اشتباه در کمپین کد تخفیف می‌تواند باعث برعکس شدن نتیجه‌ی کمپین شود. در این مقاله قصد داریم به بررسی تاثیرگذارترین استراتژی‌ها برای ارائه کد تخفیف بپردازیم. در ادامه‌ی این مقاله همراه تیم غرفه‌چی باشید.

#کمپین کد تخفیف چیست؟

اعمال کد تخفیف بر روی مبلغ خرید محصولات و خدمات باعث کاهش قیمت آن‌ها می‌شود. کد تخفیف از طرف شما به کاربران و مشتریان کسب‌وکارتان ارائه می‌شود. این کار به این صورت است که شما تعدادی محدود یا نامحدود کد تخفیف با مبلغ مورد نظرتان به کاربران و مشتریان ارائه می‌کنید. سپس آن‌ها می‌توانند با اعمال این کد تخفیف بر مبلغ خریدشان، مبلغ قابل پرداخت را کاهش دهند. این کاهش قیمت ممکن است روی تمام مبلغ سفارش یا روی قیمت محصولات و خدمات خاصی (انتخاب شده توسط شما) اعمال شود. کمپین کد تخفیف با استراتژی مناسب و تاثیرگذار می‌تواند فروش شما را تا حد قابل توجهی افزایش دهد.

#اهمیت کمپین کد تخفیف برای کسب‌وکار

کمپین کد تخفیف تاثیر زیاد و قابل توجهی بر افزایش فروش و محبوبیت کسب‌وکار شما می‌شود. از آنجایی که افراد تخفیف را خیلی دوست دارند امکان این که به راحتی از کنار آن رد شوند و از آن استفاده نکنند بسیار کم است. از این رو شانس شما برای فروش محصولات و خدمات خود افزایش پیدا می‌کند. با ارائه کد تخفیف به کاربران و مشتریان کسب‌وکار خود باعث می‌شوید آن‌ها خوشحال شوند و رضایت بیشتری از کسب‌وکار شما داشته باشند. کد تخفیف علاوه بر اینکه باعث پیدا کردن مشتریان جدید می‌شود، باعث خرید مجدد و افزایش وفاداری مشتریان قبلی کسب‌وکار نیز می‌شود. استارتاپ‌ها می‌توانند در شروع کار با ارائه کدهای تخفیف افراد زیادی را به وب‌سایت کسب‌وکار خود جذب کنند.

با استراتژی کمپین کد تخفیف فروش خود را افزایش دهید

#انواع کد تخفیف

#1. کد تخفیف درصدی

کدهای تخفیف‌های درصدی به این شکل هستند که درصد خاصی (مشخص شده توسط شما) از روی کل مبلغ خرید کسر می‌شود. تخفیف‌های درصدی باید به‌گونه‌ای اجرا شوند که مدت زمان محدودی داشته باشند. اگر به صورت دائم و مکرر کدهای تخفیف درصدی ارائه کنید باعث می‌شوید ضرر زیادی به کسب‌وکارتان وارد شود.

#2. کد تخفیف تعدادی

در تخفیف‌های تعدادی، هرچه تعداد کالاهای خریداری شده بیشتر باشد مبلغ تخفیف افزایش پیدا می‌کند. به طور مثال شما می‌توانید برای خریدهای بالای 2 قلم یک کد تخفیف 20 هزار تومانی ارائه کنید و برای خریدهای بالای 5 قلم یک کد تخفیف 50 هزارتومانی ارائه کنید.

#3. کد تخفیف عضویت

این تخفیف هنگام عضویت کاربران و مشتریان در وب‌سایت کسب‌وکار شما به آن‌ها داده می‌شود. اگر برای عضویت کاربران در وب‌سایت یک کد تخفیف در نظر بگیرید می‌توانید آن‌ها را از کاربران بالقوه به مشتریان بالفعل تبدیل کنید.

#4. کد تخفیف فصلی

کدهای تخفیف فصلی در ابتدای هر فصل ارائه می‌شوند و باعث به فروش رفتن اجناس می‌شوند. شما می‌توانید در شروع فصل پاییز و برای به فروش رساندن محصولات پاییزی کد تخفیفی با نام پاییز به کاربران خود ارائه کنید. ارائه کد تخفیف در پایان فصل برای به فروش رساندن محصولاتی که فروش نرفته‌اند نیز می‌تواند تاثیر خوبی بر افزایش فروش کسب‌وکار شما داشته باشد.

#5. کد تخفیف وفاداری

کد تخفیف وفاداری باعث می‌شود مشتریان قدیمی شما به این پی ببرند که به آن‌ها اهمیت می‌دهید. شما می‌توانید به عنوان تشکر به کاربران و مشتریانی که تعداد دفعات زیادی از شما خرید کردند و مدت زمان زیادی عضو باشگاه مشتریان شما هستند، کد تخفیف ارائه کنید. این کار باعث می‌شود مشتریان قدیمی خود را از دست ندهید.

#موثرترین استراتژی‌های ارائه کد تخفیف

#1. ارائه کد تخفیف در مناسب‌های خاص

ارائه کد تخفیف به مشتریان در مناسبت‌های خاص می‌تواند به افزایش فروش کسب‌وکار شما کمک کند. به طور مثال شما می‌توانید برای روز مادر یک کد تخفیف در نظر بگیرید و از کاربران و مشتریان دعوت کنید برای روز مادر از کسب‌وکار شما خرید کنند. این کار باعث می‌شود کاربرانی که قصد خرید دارند به سمت کسب‌وکار شما هدایت شوند و از شما خرید کنند. شما می‌توانید تخفیف‌های مناسبتی را برای روز مادر، روز پدر، روز دختر، ایام نوروز و مناسبت‌های مهم دیگر ارائه دهید. این روش یکی از موثرترین استراتژی‌های کد تخفیف است و باعث افزایش فروش کسب‌وکار شما می‌شود.

#2. ارائه کد تخفیف برای خرید اول

کاربران در صورت رضایت از خرید اول ممکن است به مشتریان ثابت شما تبدیل شوند. ترغیب کاربران به خرید از کسب‌وکار شما بسیار مهم است و باید با روش‌های مختلفی آن‌ها را به خرید ترغیب کنید. یکی از این روش ها ارائه یک کد تخفیف خاص با مبلغی شوکه کننده برای خرید اول است. شما می‌توانید با یک کد تخفیف باورنکردنی می‌توانید اعتماد کاربران را جلب کنید و آن‌ها را به خرید از کسب‌وکارتان دعوت کنید. این کد تخفیف باید به‌گونه‌ای باشد که کاربران نتوانند به راحتی از آن رد شوند و حتما از آن استفاده کنند. با این کار قدمی بزرگ برای افزایش فروش خود برمی‌دارید و می‌توانید این مشتریان را به مشتریان دائمی کسب‌وکار خود تبدیل کنید.

#3. ارائه تخفیف بعد از ثبت سفارش

بعد از اینکه توانستید کاربران به را خرید اول از کسب‌وکارتان ترغیب کنید وقت این است که سعی کنید آن‌ها را به مشتریان ثابت کسب‌وکار خود تبدیل کنید. شما می‌توانید بعد از اینکه کاربران سفارش خود را در وب‌سایت شما ثبت کردند یک کد تخفیف برای خرید بعدی به آن‌ها هدیه دهید. با ارائه کد تخفیف برای خریدهای بعدی آن‌ها می‌توانید مشتریان را به خرید دوباره از کسب‌وکارتان ترغیب کنید. با این کار شانس بیشتری برای جلب اعتماد مشتریان و کسب رضایت آن‌ها دارید. این کار به شما کمک می‌کند مشتریان وفاداری پیدا کنید و فروش کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

#4. مشخص کردن زمان محدود برای کدهای تخفیف

برای کدهای تخفیفی که به مشتریان خود ارائه می‌دهید زمان محدودی در نظر بگیرید. هنگام اعلام کد تخفیف به مشتریان و کاربران زمان محدود استفاده از آن را ذکر کنید. هنگامی که کاربران از محدود بودن زمان تخفیف با خبر شوند زودتر نسبت به خرید از کسب‌وکار شما اقدام می‌کنند. به طور مثال اگر در متنی که کد تخفیف را در آن ارائه می‌دهید از جمله "تنها 2 روز تا پایان مهلت استفاده" یا "فقط تا فردا می‌توانید از این کد تخفیف بهره مند شوید" استفاده کنید باعث می‌شوید کاربران شریع‌تر اقدام به خرید کنند. با این کار کاربران را ترغیب به خرید می‌کنید.

#5. مشخص کردن تعداد محدود برای کدهای تخفیف

مشخص کردن تعداد محدود برای کدهای تخفیف نیز مانند مشخص کردن زمان محدود برای کدهای تخفیف عمل می‌کند. از آنجایی که افراد علاقه‌ی زیادی به تخفیف دارند، اصلا دوست ندارند آن را از دست بدهند یا از بقیه جا بمانند. از این رو تمام تلاش خود را می‌کنند تا از آن استفاده کنند. مشخص کردن تعداد محدود برای کدهای تخفیف در کمپین کد تخفیف باعث ایجاد هیجان و رقابت می‌شود. وقتی برای کدهای تخفیفی که ارائه می‌کنید تعداد محدودی مشخص کنید باعث ایجاد حس رقابت بین مشتریان خود می‌شوید. این کار باعث می‌شود برای اینکه از بقیه عقب نمانند تمام تلاش خود را برای استفاده از کد تخفیف به کار گیرند. بنابراین سریعا نسبت به ثبت سفارش با کد تخفیف اقدام می‌کنند.

#6. ارائه کد تخفیف برای دعوت از دوستان

از کاربران خود بخواهید وب‌سایت کسب‌وکار شما را به دوستان و آشنایان خود معرفی کنند تا از شما کد تخفیف دریافت کنند. با این کار می‌توانید با یک تیر دو نشان بزنید و کسب‌وکار خود را به افراد بیشتری معرفی کنید. ارائه کد تخفیف در ازای دعوت از دوستان باعث می‌شود علاوه بر اینکه فروش کسب‌وکار شما افزایش پیدا می‌کند، کاربران وب‌سایت شما نیز افزایش پیدا کنند. وقتی کاربران جدیدی به وب‌سایت شما اضافه شدند می‌توانید با استفاده از استراتژی‌هایی که پیش‌تر گفتیم، آن‌ها را به مشتریان ثابت و وفادار کسب‌وکار خود تبدیل کنید. با استفاده از این استراتژی برای کمپین کد تخفیف خود می‌توانید با هزینه‌ای کمتر از تبلیغات، کاربران وب‌سایت و مشتریان خود را افزایش دهید.

#7. ارائه کد تخفیف برای کالاهایی با فروش پایین

ایجاد کمپین کد تخفیف برای کالاهای قدیمی و کالاهایی با فروش پایین باعث می‌شود این کالا‌ها به فروش برسند. از این رو بهتر است کدهای تخفیفی ایجاد کنید که فقط بر روی کالاهای خاصی که خودتان مشخص می‌کنید اعمال شوند. اگر محصولاتی دارید که از سال‌های قبل باقی مانده و هنوز به فروش نرسیده‌اند می‌توانید این کار را برای به فروش رساندن آن‌ها انجام دهید. با این کار می‌توانید کالاهایی با فروش پایین و کالاهای قدیمی خود را به فروش برسانید و با ارائه کد تخفیف، کاربران و مشتریان را به کسب‌وکار خود علاقه‌مند کنید.

#جمع‌بندی

درست است که افراد علاقه‌ی زیادی به تخفیف دارند و اگر کد تخفیف داشته باشند حتما از آن استفاده می‌کنند، اما انتخاب استراتژی درست و موثر در این زمینه بسیار مهم است. کمپین کد تخفیف باعث پیشرفت کسب‌وکار و افزایش فروش می‌شود پس باید با دقت زیادی انجام شود. اگر قصد دارید به کاربران وب‌سایت و مشتریان خود کد تخفیف ارائه دهید باید از استراتژی کد تخفیف مناسب استفاده کنید. در این مقاله موثرترین استراتژی‌های ارائه کد تخفیف را بررسی و به شما معرفی کردیم. شما می‌توانید سوالات خود را در قسمت نظرات برای ما وارد کنید.

دیدگاه‌ها